תלמידי חטיבת הביניים תיכון חדרה בית אליעזר למדו על הסכנות ברכיבה לא זהירה ברכיבה על אופניים חשמליים והתנסו בסימולטור

לראשונה בחדרה נכנס שיעור תעבורה למערך השעות ונלמד בקביעות לאורך כל שנת הלימודים. החלוץ לפני המחנה הייתה חטיבת הביניים תיכון חדרה בית אליעזר, בה התקיים השיעור כל השנה, עם דגש על הסכנות הטמונות ברכיבה לא זהירה באופניים חשמליים, כולל סימולטור.

מנהלת קמפוס בית אליעזר אהובה אלמדו, מציינת כי, השנה לראשונה נכנס לחטיבה רכז לתחום, אשר לאורך כל השנה לימד את המקצוע החשוב הזה. "אנחנו עובדים בשותפות מלאה עם הפיקוח העירוני והמטה העירוני לבטיחות בדרכים בעירייה וכולי תקווה שנצליח לייצר שינוי בתרבות הרכיבה של תלמידינו היקרים", אמרה אלמדו והדגישה כי אחד השינויים החשובים ביותר ביחס התלמידים יהיה חבישת קסדה בזמן הרכיבה.

במטה העירוני לבטיחות בדרכים של עיריית חדרה מציינים כי, מתחילת השנה מצאו 7 נערים את מותם כתוצאה מרכיבה לא בטוחה. בכל רחבי הארץ לא זוכה הנושא להתייחסות מספקת מצד רשויות אכיפת החוק, ונערים רבים מקפחים את חייהם או נפצעים קשה בתאונות שמתרחשות כל יום".

מנהל המטה העירוני נדב ליפשין מעדכן כי החל מינואר השנה החל מהלך של הגברת הפיקוח והאכיפה על רוכבי אופניים חשמליים. שוטרי הפיקוח העירייה בודקים נערים רוכבים ומתשאלים אותם לגילם ובמקרה הצורך אף משתמשים בסמכות המותרת להם בחוק כדי להרתיע ולהעניש את הנערים שרוכבים שלא עלפי התקנות.

לאורך השנה ערך השיטור העירוני מבצע אכיפה כנגד עבירות של רוכבי אופניים חשמליים. האכיפה בוצעה נגד מפרי חוק, בני נוער ומבוגרים כאחד, במקביל למבצעי ההסברה כולל הרצאות בבתי הספר.

עיריית חדרה, באמצעות המטה העירוני לבטיחות בדרכים, השיטור העירוני ותוכנית "עיר ללא אלימות" של המשרד לביטחון פנים, מבצעת מסעי הסברה ואכיפה כנגד עבירות של רכיבה על אופניים חשמליים.

בעירייה מדגישים כי הרכיבה מותרת לפי חוק מגיל 16 בלבד, וכי ניתן לרכוב בעיר רק בשבילי אופניים, ובהיעדר שביל אופניים יש להקפיד להיצמד לימין הכביש. אין לרכב על המדרכות. מאחר שהן שייכות להולכי הרגל והרכיבה עליהן אסורה.

יש להקפיד על חבישת קסדה, וברכיבת לילה יש להקפיד על נראות: חובה להשתמש באורות קדמיים, אורות אחוריים ומחזירי אור. בנוסף מודגש כי שימוש בטלפון סלולרי בזמן נסיעה, או רכיבה עם אוזניות, אסורים ומסוכנים.

בעירייה מציינים כי מטרת מבצעי ההסברה והאכיפה היא הגברת הביטחון בקרב הולכי הרגל והרוכבים באחד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה