תעודת הערכה לפקח שמנע פיגוע

תעודת הערכה לפקח שמנע פיגוע

מפקד משטרת חדרה העניק תעודת הערכה לפקח עירוני, אשר ערנותו הביאה למעצרה של צעירה שהייתה בדרכה לבצע פיגוע דקירה

הפקח העירוני דודו אבהיל, אשר מנע בשבוע שעבר פיגוע דקירה בחדרה, קיבל תעודת הוקרה מידי מפקד משטרת חדרה.

תעודת ההוקרה, שעליה חתומים מפקד התחנה סנ"צ יגאל בן לולו וקצין אג"מ חדרה רפ"ק משה כהן, הוענקה לאבהיל במעמד מנהל אגף אכיפה וביטחון של עיריית חדרה איתן כהן, מנהל הפיקוח העירוני סהר לוי, ואחרים.

כזכור, הפקח דודו אבהיל גילה ערנות למופת כאשר במהלך סיור ממונע שערך, הוא הבחין בצעירה שצעדה ברגל לאורך רחוב הרברט סמואל ואחזה בבטנה בצורה שעוררה את חשדו.

הפקח עקב אחריה ברכבו, וכשהגיעה לאזור צומת המשטרה עצר את הרכב והחל לתשאל אותה, מבלי שהצליחה להסביר מה מעשיה במקום.

אבהיל הזמין את השיטור העירוני, שמיד שלח ניידת, ובמקביל הגיע למקום גם רכז מודיעין של משטרת חדרה. הצעירה נעצרה בקום, ובעת מעצרה הצהירה כוונות פגיעה לאומניות. בחיפוש שבוצע נמצאו עליה שתי סכינים. התברר כי היא בת 24 ממזרח ירושלים, ובחקירתה הודתה שבאה לבצע פיגוע. לנוכח הממצאים הובאה לבית משפט השלום בחיפה, ומעצרה הוארך.

בתעודת ההוקרה שקיבל אבהיל מתואר כי "בתאריך 5.5.2018 בהיותך בפעילות אכיפה עירונית בחדרה הבחנת באישה שעוררה את חשדך. בבדיקה של צוות סיור התברר שמדובר בתושבת מזרח ירושלים שהחזיקה ברשותה סכין והשתחררה ממעצר מנהלי שעה קלה לפני מעצרה בחדרה. תפקודך באירועים מאופיין במקצועיות רבה, ערנות וחתירה למגע. במעשיך הבאת כבוד לעיר חדרה ולמשטרת ישראל, ועל כך הנך ראוי להערכה".

מנהל אגף אכיפה וביטחון בעירייה איתן כהן ציין כי בזכות ערנותו מנע אבהיל מהצעירה החמושה לבצע את המעשים שעל כוונתם הצהירה במהלך מעצרה. עוד ציין כי שיתוף הפעולה בין הפיקוח העירוני לשיטור העירוני ומשטרת חדרה הוכיח עצמו בשמירה על ביטחון הציבור בחדרה.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה