תכנון ועיצוב גני שעשועים

תכנון ועיצוב גני שעשועים

בכל השכונות ובכל היישובים והערים אפשר לראות תנופה משמעותית של בניית גני שעשועים. המגמה היא לבצע תכנון ועיצוב גני שעשועים בכל סביבת מגורים, לרווחתם של הילדים.

נקודות אקוטיות בגני שעשועים

בשנים האחרונות הופקו לקחים ממקרים שקרו ובעקבותיהם יש נהלים ותקנים חדשים בכל מה שקשור לנושא הבטיחות והרכבי החומרים שמהם מייצרים מתקני שעשועים. בהתאם לכך כל המתקנים מיוצרים מחומרי פלסטיק ספציפיים אשר צבועים בצבעים שאינם רעילים. זאת כדי שהילדים לא יפתחו אלרגיות או זיהומים, מחומרים שאינם בריאים עבורם.

יש שני נושאים שעברו שינוי מהותי בשנים האחרונות. האחד הוא שכבר לא קיימים ארגזי חול בפארקים הללו וזאת לאור הזיהומים של הילדים, כיוון שחתולים וחיות אחרות עשו את הצרכים שלהם בחול. לכן המשטחים הם של דשא סינטטי או לחלופין של משטחי גומי.

מעבר לכך מעל כל פארק שעשועים מתקינים כעת ציליה אשר חוסמת את קרני השמש החמות וכך הילדים נהנים ממזג אוויר נעים ומצל מתחת לציליה. מעבר לכך השמש אינה מחממת את המתקנים ולכן אפשר לגלוש בבטחה וללא חשש שהילדים יקבלו כוויה, כיוון שהם גולשים על מתקנים שהם בטמפרטורה גבוהה מאד.

המתקנים של גני שעשועים

המטרה של מתכנני גני השעשועים היא ליצור בכל פעם גירויים חדשים ולכן בכל סביבת מגורים קיימים מתקני שעשועים ייחודיים בקו חשיבה מסוים. באחד מהם המוטיב המרכזי יהיה כלי תחבורה, באחר יהיו אלו אותיות של השפה העברית ובגן שעשועים אחר יהיו מתקנים ממתכת אשר משולבים במתקני טיפוס מחבלים.

כל גן שעשועים מסוג זה מסקרן מאד את הילדים ולכן המגמה היא לתכנן בכל מקום מתקנים חדשים בעלי רעיונות מקוריים וכך לרתק את הילדים. כאשר הם מגיעים לכל אחד מהפארקים הם מתרשמים בשלב ראשון מהנראות ומהצבעוניות של המתקנים השונים ומיד לאחר מכן הם עולים על המתקנים השונים.

חידושים בגני השעשועים

המעצבים והמתכננים של מתקני השעשועים אינם נחים לרגע, הראש שלהם עובד כל הזמן והם מחפשים רעיונות ליישם, כדי לחדש את האפשרויות עבור הילדים. יש מתקנים אשר מיועדים לילדים קטנים והם כוללים סולמות נמוכים, מגלשות נמוכות וקצרות, נדנדות בעלות אחיזה בטיחותית, כדי שהילד לא ייפול ועוד.

עבור הילדים הגדולים יותר מתקינים מגלשות גבוהות יותר שחלקן אלכסוניות ומקצתן בסללום. גשרים שעליהם הם מטפסים ועוברים בין כל המתקנים השונים, קירות טיפוס נמוכים או גבוהים, מתקני מתח, קרוסלות, נדנדות אשר מותאמות לילד אחד או לחלופין לכמה ילדים אשר משתעשעים יחד.

כל המתקנים הם בגוונים עליזים כמו כחול, אדום, צהוב וירוק ולכן הילדים מרגישים שהמתקנים מזמינים אותם למשחק מהנה יחד. כך הם משחקים על המתקנים עם כל החברים והאחים וכאשר יורדת החשיכה, די קשה להניע אותם הביתה, כיוון שהם מעדיפים להמשיך לשחק.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה