תוכנית לניהול בטיחות בעבודה

תוכנית לניהול בטיחות בעבודה

הנושא הבטיחות מהווה נושא חשוב ביותר בכל פרויקט בנייה. למרות זאת, ריבוי תאונות העבודה המתפרסמות בשנים האחרונות מדי שבוע מעיד יותר מכל על כך שהנושא המדובר לא זוכה למספיק תשומת לב בקרב האנשים העומדים בראש מקומות עבודה או פרויקטים שונים של בניה. נושא הבטיחות מהווה מקצוע לכל דבר ועניין וישנם לא מעט אנשי מקצוע אשר עוברים הכשרות ייעודיות בתחום הבטיחות ואך מחזיקים ברישיונות ואישורים מהרשויות הרלוונטיות בכדי לעסוק בנושא זה. תוכנית לניהול בטיחות מהווה את אחד הדברים החשובים ביותר בכל מקום עבודה הדורש זאת ולצורך הכנתה יש לבחור באיש מקצוע מיומן, מוסמך, מקצועי ומנוסה בתחום זה.

מדוע נדרשת תוכנית ניהול בטיחות?

עבור אדם לא מקצועי, נושא הבטיחות במקום עבודה יכול להסתכם בחבישה של קסדה ובשלט המתריע שבמקום עובדים. אדם מקצועי בתחום יצירת תוכניות ניהול בטיחות מבין כי יש צורך בלא מעט היבטים ופעולות שונות שיש ליישם בפועל בכדי להבטיח את רמת הבטיחות הנדרשת עבור כל עובד או כל גורם השוהה במקום העבודה.

מאחר ומדובר על מהלכים רבים ומגוונים, יש לבנות תוכנית אשר תגדיר בצורה מדויקת את כל הפעולות שיש לבצע לצורך שמירה על הבטיחות, מי צריך לבצע אותו, כיצד מבצעים אותם, מהם האמצעים הנדרשים לביצוע, מהו התקציב אשר נדרש, באילו לוחות זמנים ועוד.

דוגמא לתוכנית בטיחות תוכלו למצוא כיום אצל אנשי מקצוע מהתחום הממחישים זאת באתר האינטרנט שלהם, כך שתוכלו להתרשם מתוכנית מקצועית ומה היא צריכה להכיל בה. תוכנית לניהול בטיחות מקצועית תכלול גם היבטים שונים של מיקור חוץ וכן סיוע של גורמי חוץ לרבות מרכזי הדרכה להכשרת עובדים בנושא של עבודה בגובה, בוני פיגומים מורשים, אחראי בטיחות כלליים וצוותים וכן הלאה. את כל אלה אי אפשר ליישם מבלי שהכל יהיה כתוב ומרוכז בצורה מסודרת ועל כן יש צורך בכתיבת תוכנית לניהול בטיחות.

היכן ניתן למצוא תוכנית בטיחות ליישום בפרויקט?

אם אתם מחפשים תוכנית לניהול בטיחות שהיא תוכנית גנרית שתוכלו ליישם בפרויקט שלכם, חשוב מאוד שתבינו שאין באמת תוכנית גנרית שמתאימה לכל פרויקט. בראייה של גורם מקצועי בתחום הבטיחות הרי שהחיפוש אחר הגנרי ואחר הפתרונות הקלים מהווים את הסממנים לכך שבטיחות לא זוכה ליחס המתאים לה.

ממש כפי ששוכרים בכל פרויקט שירותים של אנשי מקצוע הנדרשים לכל שלב לרבות: שירותי מנופים, שירותי קבלן עפר, שירות קבלן אלומיניום ועוד, כך יש צורך לשכור את שירותיו של גורם מקצועי בתחום הבטיחות שלא רק שיבנה תוכנית לניהול בטיחות מקצועית בהתאם למקום העבודה או בהתאם לפרויקט העומד על הפרק, לא גם ידאג ליישום של התוכנית הן ברמה הכוללת והן ברמה היומיומית.

אם אתם מבינים את החשיבות של הבטיחות לפרויקט שלכם ואם אתם רוצים לעשות את זה בצורה נכונה, כדאי מאוד שלא תחשבו על הכיוון של תוכנית גנרית ובמקום זאת תשכרו גורם מקצועי אשר יבנה עבורכם תוכנית מותאמת אישית בהתאם לפרויקט הספציפי, בהתאם לתנאים של השטח, בהתאם למתקנים שבהם יעשה שימוש ובהתאם לכלל המרכיבים השונים בפרויקט הספציפי שלכם.

במי לבחור עבור עריכת תוכנית לניהול בטיחות?

אם אתם תוהים מי יכול לסייע לכם בבניית תוכנית לניהול בטיחות, חשוב שתדעו שישנם אנשי מקצוע המתמחים באופן ספציפי בתחום הבטיחות וגם מתפרנסים ממנו.
מדובר על אנשי מקצוע שמכירים היטב את כל המתודולוגיות אשר נוגעות לעולם הבטיחות, מכירים את כל התקנים הרלוונטיים של הבטיחות ויודעים כיצד לגבש בצורה הטובה ביותר תוכנית בטיחות הכוללת בה את כל מה שחשוב וצריך שיהיה בה.

מומחים מעין אלה גם ייקחו את התוכנית שתיבנה צעד אחד קדימה ויהפכו אותה לשגרת בטיחות שתיושם בצורה הטובה ביותר באתר העבודה תוך גיוס כל הגורמים המעורבים בעבודה ליישום התוכנית.

חברת צמח בטיחות בעלת מדריכים ויועצים מקצועיים, בעלי ניסיון רב בתחום הבטיחות. כל מדריכי החברה בעלי הסמכות ואישורים מתאימים להדרכות בתחומי בטיחות שונים וכן להכנת תוכניות ניהול בטיחות במקום העבודה. לשיחת ייעוץ ללא עלות צרו קשר עם חברת צמח בטיחות בע"מ.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה