תוכיחי או תשלמי 200,000 שקלים

תוכיחי או תשלמי  200,000 שקלים

 

בתביעת דיבה נגד תושבת שהאשימה את ראש העיר בפייסבוק במעשי שחיתות והנאה, היא נדרשת להוכיח אחת לאחת את האשמותיה או לשלם 200 אלף שקלים

 

ראש העירייה צביקה גנדלמן הגיש תביעה על לשון הרע בסכום של 200 אלף שקלים נגד תושבת שכונת גבעת אולגה, טליה אנקונין. עניינה של התביעה הוא פרסומי לשון הרע חמורים ביותר, הכוללים הכפשות ודיבה, אשר נכתבו  על-ידי אנקונין בפייסבוק על מנת לפגוע בשמו הטוב של ראש העיר.

בכתב התביעה הודגש כי ראש העיר דוגל בחופש הביטוי, ואף נחשף לא אחת להתבטאויות המבקרות את עשייתו, והדבר הוא לגיטימי בעיניו ואף ראוי ורצוי. אולם במקרה זה חצתה התושבת את כל הקווים, תוך פרסום מידע רכילותי ושקרי אשר אינו יכול להיכלל במסגרת חופש הביטוי.

בתגובה לפוסט שפורסם בפייסבוק, ותהה "מי חושב שראש העיר הנוכחי צריך להמשיך לכהן ולמה?", כתבה התושבת תשובה רצופה הכפשות, גידופים, השמצות והאשמות חמורות, לפיהן ראש העיר מבצע הונאות לטובת מקורבים, מנוהל על-ידי בעלי ממון, מקושר לעבריינים מורשעים ונותן להם לנהל את העיר, קנה את בתיו הפרטיים באמצעות שחיתויות ציבוריות, ועוד שורה של האשמות.

מיותר לציין שהתושבת לא הביאה אף סימוכין או ראיות להאשמות החמורות שהעלתה, וכי הדברים שכתבה הם דברי כזב, משמיצים ומכוערים. דבריה נכתבו בחוסר תום לב בולט, ומתוך כוונה ברורה לפגוע בראש העיר ובשמו הטוב. כמו כן, הדברים נכתבו מתוך ידיעה כי היא חושפת אותם בפני ציבור רחב של אנשים, ומתוך כוונה לפגוע, להשפיל ולבזות את ראש העיר בפני תושבים רבים ככל שניתן.

כתב התביעה מציין כי ראש העיר עשה כל שביכולתו על מנת שלא לפנות לערכאות משפטיות. יתרה מכך, הוא אף פנה אל התושבת במכתב במטרה לסיים את הסכסוך האמור, אך לאור העובדה כי פניו הושבו ריקם, לא נותרה בפניו ברירה אלא לפנות לבית המשפט.

אי לכך דורש כתב התביעה מהתושבת להביא ראיות כבדות משקל בכדי לעמוד בנטל ההוכחה לדברים החמורים שכתבה. עוד נטען בכתב התביעה כי, "התובעת ידעה כי אין אמת בפרסום, עת פרסמה את דברי הבלע שלה, אולם ניתנה לה הזדמנות כעת, במסגרת ההליך, להוכיח כל אחת ואחת מאמירותיה, ולא יונח לה עד שתעשה כן".

ראש העיר העמיד את סכום התביעה על 200 אלף שקלים, תוך שהוא שומר על זכותו לתקן את כתב התביעה בכל עת לסכום שציין במכתבו אל התושבת, בגובה 500 אלף שקלים.

בנוסף היא נדרשת לפרסם התנצלות על עוגמת הנפש והנזק אשר נגרמו לראש העיר לנוכח הדיבה שהוציאה נגדו.

ראש הער הדגיש כי כל סכום אשר ייפסק לטובתו, בניכוי הוצאותיו המשפטיות, ייתרם על-ידו למוסדות וגופים אשר ייקבעו בהמשך.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה