שיפוץ דירה – כל המידע שאתם צריכים לדעת על שיפוץ דירה

שיפוץ דירה – כל המידע שאתם צריכים לדעת על שיפוץ דירה

נתחיל בשאלה טריוויאלית למדי, והיא – מתי יהיה הזמן הטוב ביותר לשפץ את הבית? בארץ נהוג לומר: "אחרי החגים", אבל כמו שכולם יודעים איכשהו אנחנו תמיד לפני או אחרי החגים. לכן, הזמן הטוב ביותר לשפץ את הבית הוא כשהגיע הזמן לכך, כלומר כשהבית 'מבקש שיפוץ'. אבל זה כמובן בתנאי שכבר מצאתם קבלן שיפוצים במרכז הארץ או בכל מקום בו אתם גרים, יש לכם תקציב, יש תוכנית וכל מה שצריך מסביב.

קבלן שיפוצים במרכז שסיים לא מזמן שיפוץ, אמר שאם היה ללקוחות שלו בתחילת התהליך את הידע שהם מקבלים מתהליך השיפוץ, היה להם קל יותר לעבור אותו. אגב, הוא קבלן שיפוצים אמין במיוחד, ונוהג לפרוש בפני הלקוחות שלו את כל מה שכרוך בתהליך השיפוץ בתחילת הדרך, לטוב ולרע, כך הוא מאמין שיהיה קל יותר לכל הנוגעים בדבר להבין לקראת מה הם הולכים, בלי הפתעות ועם כמה שפחות דברים בלתי צפויים.

אז קבעתם מטרה, ויש לה מועד וגם תקציב, עכשיו נשאלת השאלה: מה נחוץ שתדעו לפני שמתחילים את שיפוץ הדירה.

קבלן שיפוצים אמין

אחד מהדברים המרכזיים הוא – קבלן שיפוצים אמין. למעשה, על אמינותו יקום וייפול התהליך. כי אם בחרתם קבלן שיפוצים במרכז או בכל מקום אחר בארץ, והוא מגיע בכל יום עם הפועלים לעבודה, כפי שהתחייב, מקדיש את כל כולו לשיפוץ שלכם ולא מתפזר לפרויקטים נוספים, אז סביר להניח שהתהליך יתנהל כשורה.

אבל אם יצאתם לדרך עם קבלן שבכל יום מתרץ מדוע הוא לא מגיע היום, וכך גם ביום שאחרי, ובסופו של דבר מתוך שבוע עבודה הוא מגיע ליומיים בלבד, אז בחישוב מהיר מדובר בעיכוב משמעותי של סיום השיפוץ.

הגדרת התקציב

אנשים יוצאים לדרך עם תקציב מוערך בלבד, ומתקדמים צעד-צעד. לפעמים זה נראה כאילו הם מצפים שהכסף פשוט יצוץ מאיפה שהוא במהלך הדרך, ולא פעם זה מוביל לחובות. כל זה מיותר, כי בתכנון נכון אפשר בקלות להימנע מהמצב המתסכל הזה.

אז איך מגדרים תקציב? בודקים את כל האופציות הקיימות – חסכונות, אפשרויות לקבל הלוואה במסגרת משפחתית או ממקום העבודה, סכומי כסף שעתידים להיכנס לחשבון, וגם אפשרויות לשלם על חלק מההוצאות מהמשכורת החודשית.
את כל הסכומים האלה מסכמים, ומקבלים נתון ממשי שעל פיו כדאי לקבל החלטות תקציביות שונות. למשל, סוג הריצוף ובהתאם לזה המחיר, החלטות עיצוביות שונות ועוד.

התארגנות בתקופת השיפוץ

לאחר שסגרתם את עניין התקציב, בחרתם קבלן שיפוצים אמין, וגם התוכניות כבר ברורות, הגיע הזמן לקבל החלטות מהותיות שנוגעות לחיי היום-יום. בעניין הזה צריך לזכור שלצד שיפוץ הדירה צריכה המשפחה להמשיך ולנהל סדר יום רגיל, עד כמה שניתן, וכדי להיערך לכך עד כמה שאפשר.

השאלות שיכולות לסייע לכם לקבל החלטה הן:

  • כמה זמן צפוי השיפוץ להימשך – לכך הוסיפו פרק זמן נוסף לחריגות בלתי צפויות.
  • האם השיפוץ יאפשר לכם לחיות חיי משפחה בבית?
  • מהם השלבים המתוכננים בשיפוץ? אם השיפוץ כולל את כל חדרי השינה והתוכנית היא לשפץ בהדרגה, ייתכן ותוכלו בתיאום עם הקבלן לפנות בכל פעם חדר אחר לשיפוץ.

שיהיה בהצלחה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה