שחזור מידע – למי זה מתאים?

שחזור מידע – למי זה מתאים?

כשאנחנו שומעים את צמד המילים 'שיחזור מידע' אנחנו יודעים שהמצב שלנו לא טוב. אחרי שחיפשנו את הקבצים שאבדו לנו בכול מקום אפשרי, כשההודעות החשובות שהיו על הנייד שלנו נמחקו, כאשר התמונות ששמרנו במחשב פשוט לא נמצאות, וכשאנו חייבים לגלות מה אדם חיפש במחשב שלנו (כמו למשל בחקירות משטרתיות) – הגיע הזמן לתת למומחים לעשות את העבודה ולנסות לשחזר את המידע שאבד.

ואכן, כאשר מדובר שחזור מידע ולהשיג נתונים שאבדו, כמו גם לשחזר תכנים, למצוא סרטונים או תמונות, וגם במקרים שאנו מחפשים קבצים, עבודות שכתבנו, הקלטות או נתונים שאספנו על גבי מכשירים דיגיטליים – נזדקק למומחים בשחזור מידע. המומחים יעשו את כל מה שניתן כדי לספק את המירב מהנתונים הקיימים והמכשירים בהם המידע נשמר.

איך מבצעים שחזור מידע?

שחזור דיסק קשוח  כזה נעשה בדרך כלל ממחשבים ניידים או נייחים, מניידים או מסמארטפונים, כמו גם ממכשירי הקלטה, מצלמות וכולי. חשוב לדעת שכל המכשירים שהזכרנו הם מכשירים שיש בהם אלמנטים ותכנים שאנחנו רוצים לשמור וכאלה שרבים שומרים עליהם מידע ותוכן באופן אוטומטי או מכוון. התכנים, הסרטונים, התמונות שאר מסמכים, כולם תכנים ומידע לו אנחנו זקוקים בהווה ובעתיד.

אבל מה עושים כשה המידע הזה נעלם?

מידע מתוך מגוון רחב של מכשירים יכול להעלם , בכל צורה ובמצבים שונים ומשונים ולעיתים גם מסוכנים – כמו למשל במידה והמחשב נהרס או בכוונה או בטעות, אם וירוס דוני תקף את המחשב, או את המערכת עליה אתם עובדים. יש מקרים של חדירה למחשב או פלישה והוצאת מידע ממכשירים דיגיטליים ושאר מצבים כאלה ואחרים.

לסיכום, מידע חשוב יכול להעלם, במכוון או בשוגג. אם אתם לא מוצאים קבצים ומסמכים, תמונות וסרטונים, או במקרים בהם אתם זקוקים למידע או מחפשים  תוכן קיים שהוסתר, כמו למשל בחקירה משטרתית – כדאי לחפש מעבדה שיש בה מומחים בתחום שיוכלו לבצע את כל מה שניתן על מנת לשחזר את התכנים שאבדו. חפשו מעבדה מומלצת לשחזור מידע ותוכלו כבר עכשיו לקבל תקווה ותוצאות בנוגע למצב המייאש והמלחיץ בו אתם נמצאים.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה