רכישת דירה להשקעה המיועדת לפינוי בינוי או הריסה ובנייה: איך תעשו את זה נכון

רכישת דירה להשקעה המיועדת לפינוי בינוי או הריסה ובנייה: איך תעשו את זה נכון

לא מעט אנשים מעוניינים לרכוש דירה להשקעה. מרבית האנשים המעוניינים לרכוש דירה מעין זאת מתעניינים במושג חשוב אשר נקרא: השבחה, כלומר: עליית הערך העתידית של הדירה לאחר רכישתה. ניתן לומר כי השבחה מהווה את הדבר החשוב ביותר עבור משקיעי נדלן שכן היא מאפשרת להרוויח על ההשקעה והופכת את העסקה לאטרקטיבית. אם תל אביב נדלן זה תחום שמעניין אתכם ואתם מחפשים דירה להשקעה באזור שתניב עליה תשואה נאה, אין ספק כי רכישת דירה בפרויקט של התחדשות עירונית יכולה להיות הדבר הנכון עבורכם.

מהם היתרונות של רכישת דירה המיועדת להתחדשות עירונית?

רובנו מכירים את המונח פינוי בינוי, אך חשוב מאוד להבין כי מאחורי המונח המדובר מסתתרים שלושה מסלולים שונים של התחדשות עירונית. בין אם מדובר על התחדשות עירונית תל אביב ובין אם מדובר על התחדשות עירונית בכל מקום אחר, הנה כמה דברים חשובים שעליכם לדעת על המסלולים השונים:

מסלול פינוי בינוי שהוא מסלול הכי מוכר. במסגרת המסלול המדובר חברה יזמית הורסת מתחם של כמה בניינים ומקימה במקומו מתחם חדש. הפרויקט המדובר לרוב יימשך 6 שנים ואף יותר.

מסלול תמ"א 38/1 שהוא מסלול שבו החברה היזמית מחזקת את הבניין הקיים ומוסיפה לו שטחים חדשים. לרוב זה יהיה תוספת של ממ"ד או מרפסת לכל דירה וכן תוספת של קומות חדשות לבניין.

​מסלול תמ"א 38/2- מדובר על גרסה מהירה ופשוטה יותר של מסלול פינוי ובינוי אשר מתבצעת ברמת הבניין הבודד. במסלול המדובר הורסים בניין קיים ומקימים במקומו בניין חדש וגדול יותר.

התחדשות עירונית וכן פרויקטים של פינוי בינוי, מאפשרים לראות עלייה גבוהה מאוד בשווי של הנכס. במיזמי התחדשות עירונית ניתן לראות הגדלה של גודל הדירה, הוספה של חדרים נוספים או של מרכיבים אחרים כמו מעלית, ממ"ד או מרפסת. במקרים רבים גם הריסה של הדירה הישנה והחלפתה בדירה חדשה לגמרי. באופן טבעי דירה חדשה בעלת תשתיות חדשות היא בעלת ערך כספי גבוה יותר מדירה ישנה המצויה בבניין מוזנח.

כיצד תראה העלייה בשווי של הנכס לאחר הפרויקט?

השבחת דירה כתוצאה מהתחדשות עירונית יכולה להגיע לעלייה של מאות אלפי שקלים בשווי של הדירה ואף יותר מכך. לרוב עליית השווי נובעת מתוספת שטח עיקרי, תוספת מרפסת וכן מהעובדה שהדירה החדשה היא דירה מודרנית יותר שכוללת בין היתר ממ"ד.

​גם השינוי בתמהיל של האוכלוסייה וכניסה של אוכלוסייה חדשה ומבוססת מעלה את השווי של הדירות. חשוב להסביר כי כאשר בניין כלשהו או כמה בניינים עוברים את פרויקטים מעין אלה, עשויה להתבצע תחלופה של הדיירים בבניין, כאשר רבים מבעלי הדירות בוחרים למכור את הנכסים שלהם וכך אזורים שעברו התחדשות עירונית נוטים להתחדש באוכלוסיות מבוססות ומשכילות יותר.

​מכיוון שיש לא מעט יתרונות בדירות המצויות בפרויקטים של התחדשות עירונית, כדאי מאוד שכל אדם שמחפש דירה להשקעה ירכוש דירה דווקא בפרויקטים הללו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה