רכב משוריין להגנה מירי או ממטעני חבלה

רכב משוריין להגנה מירי או ממטעני חבלה

ישראל, הינה מדינה  למודת טרור וקיימים משאבים רבים אשר מופנים לפתרונות בטיחותיים הכוללים גם תנועה בכבישים. גם משפחות פשע שנלחמות אלה באלה, פוגעות האחת בשנייה באמצעות שימוש עם נשק חם. זו הסיבה כי בכל המקרים הללו, יש צורך ברכישת רכב משוריין. הרכבים הממוגנים הללו בנויים למטרות אלה ויגנו על הנוסעים מכל מיני בעיות, כגון פיגועים או אירועים קיצוניים אחרים.

רכב ממוגן ירי, או כמו שמכנים אותו לרוב, רכב משוריין, הוא רכב שיש בו אלמנטים שונים להגנה. המפרט של הרכב המשוריין, כולל מעטפת העשויה מפלדה בעלת תקן מיוחד אשר נמתחת לאורך, לרוחב  על הגג ועל החלק התחתון  של הרכב. השמשות של הרכב הן כמובן משוריינות, כך שהרכב, מסוגל לעמוד בפני קליעים בגודל של 7.62 מ"מ חודרי שריון שנורים מטווח של 5 מ' ומעלה. הרכב עמיד גם בפני לבנות חבלה, מטעני חבלה במשקל של עד 15 ק"ג, בקבוקי מולוטוב ואבנים כבדות.

מי זקוק לרכב משוריין?

העלייה בשמירה על ביטחון של פוליטיקאים וכן, שמירה על אנשים הנוסעים בכבישים מסוכנים אשר בהם עשויה להיות סכנה לנוסעים ולנהג ברכב, מצריכה נסיעה עם רכב משוריין. מדובר על שימוש עם זכוכית משוריינת, מבנה מיוחד של רכב אשר מונע מחדירת קליעים או כל חומר נפץ אחר.. יש לציין, כי רכבים משוריינים משמשים גם להובלה של מטענים יקרים, אשר הסכנה כי יהיו מותקפים ע"י שודדים הינה גבוהה.

יש לדעת, כי רכב משוריין, זקוק למנוע עוצמתי, היות והרכב הופך להיות כבד יותר מה שיגרום לצורך במנוע עוצמתי וכן, צריכה מוגברת של דחק. היום כל רכבי הברינקס, אשר משמשים להעברות כספים מהבנקים או אליהם, משוריינים. עלות התחזוקה ועלות הרכב המשוריין גבוהות בהרבה מאשר של רכבים רגילים שאינם משוריינים.

רכבים משוריינים ציבוריים

באזורים כמו חברון, יישובים ליד שכם, יהודה ושומרון ועוד אזורים אחרים, יש צורך להסיע תושבים הגרים באזור עם רכבים משוריינים ציבוריים. רכבים אלה, מצוידים במערכות תקשורת אשר מחוברות לגורמי ביטחון כמו משטרה, מה שמאפשר דיווח מהיר על תקרית ותגובה מהירה. מי שנוהג ברכבים אלה, הינם נהגים מיומנים אשר תודרכו היטב, להגיב נכון ובמהרה, כשאר חלילה ישנה תקרית ירי, אבנים או זריקת בקבוקי תבערה.

ישנן חברות הסכות, אשר מחזיקות ברכבים משוריינים מסוג וואן, מיניבוס, אוטובוסים, רכבי שרד ועוד. ישנן נסיעות קבועות מדי יום, לתלמידים מיישובים מסוכנים הקרובים לכפרים עוינים שיש להסיע ולהחזירם מביה"ס שבו הם לומדים באמצעות רכבים משוריינים בלבד.

חברות המספקות שירותי הסעה עם רכבים משוריינים

לא כל אחד זקוק כל העת לרכב משוריין, המחיר שלו הוא יקר וגם חל איסור להשתמש בארץ ברכבם משוריינים, אלא אם כן באישור מיוחד על פי הנתונים של מבקש האישור. זו הסיבה, כי ישנן חברות הסעה, אשר מספקות שירותי הסעה עם רכבים ממוגנים, כאשר הנסיעה עשויה להיות מסוכנת, כאשר יש צורך לנסוע לאזורים שנחשבים לשטחים מסוכנים או עוינים.

צילום: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה