רגע לפני החתונה: מגדילות ראש אודות שמלות כלה

רגע לפני החתונה: מגדילות ראש אודות שמלות כלה

שמלות כלה הן ממש חלק בלתי נפרד מהתרבות האנושית, לפחות במערב, ובמקומות אחרים בהם התרבות שבטית יותר ישנן פעמים בהן גם אם לא מדובר בשמלת כלה (כי לא נהוג באוכלוסייה זו ללבוש שמלות בכלל), הרי שתמיד ישנה התייחסות למראה הכלה ביום חתונתה, אפילו בשבטים נידחים באפריקה או בלב האמזונס. אם כך שאפשר לצפות כי לאותן שמלות כלה מודרניות יש היסטוריה ושורשים עמוקים עד מאוד, והרבה מאוד לדעת.

אם תהיתן מה לומדים ולומדות בבתי הספר לעיצוב ובכל המקומות בהם לומדים כיצד לעצב שמלות בכלל ושמלות כלה בפרט, אז דעו לכם שזה לא רק פרטים טכניים על תפירה ותחרה, אלא הרבה מעבר לכך.

כמה עובדות אודות שמלות הכלה:

  • למרות שמסורתית אנו עדים לכך כי שמלות הכלה הן לבנות וצחורות, הרי שביהדות לפחות, אין כל משמעות הלכתית או מסורתית מיוחדת לצבע הבד, כמו גם לחומר ממנו עשוייה השמלה. ועדיין, גם אצל היהודים, ולפחות על פי רוב, נולדה מעין מסורת להתחתן בלבן.
  • ישנם מספר פריטים המלווים את הכלה באופן מסורתי כחלק מהלבוש שלה לחתונה. פריטים אלו מגוונים ויכולים להשתנות מעדה לעדה ומתרבות לתרבות, אך כוללים בדרך כלל תכשיטים שונים, הינומה, ואף ביריות וכפפות.
  • השמלה עדיין נחשבת לסמל סטטוס, ומסורתית מקובל היה להראות את עושרה של המשפחה דרך שמלת הכלה. ככל שהמשפחה יכולה הייתה, הם היו מחתנים את הבת בשמלה יוקרתית מבדים יקרים ואקזוטיים, צבעים יקרים, תוך שהיא מעוטרת בתכשיטים יקרים, נעליים יקרות, והכול כמה שיותר יקר. אגב לא רק לענוד תכשיטים, הרי שכלות עשירות במיוחד היו מתחתנות לבושות בשמלות שהן עצמן משובצות באבנים טובות.
  • אולי תתפלאו לגלות כי כמובן המזרח כה שונה מן המערב גם בתחום זה, כאשר שמלות הכלה המסורתיות ביפן, בסין ובמדינות אחרות נהוג שאישה תלבש דווקא את הצבע האדום ביום חתונתה, צבע המייצג יוקרה כמו גם מהווה סימן למזל טוב, דבר חשוב מאוד כאשר מתחתנים.

על התעשייה המודרנית – או מה שאת תפגשי בדרך לחתונה:

כיום עולם שמלות הכלה הוא תעשייה לכל דבר, עם תחרות גדולה, מגוון עצום, ומחירים שיכולים להוביל גם אייל נפט לפשיטת רגל. בארה"ב לבד מדובר בשוק של עשרות מיליארדי דולרים, ובעוד שכאן בישראל זה הרבה יותר צנוע, חשוב לשכוח שהכול יחסי, וגם כאן יש שמלות יוקרה שמרבית הישראלים לא יכולים להרשות לעצמם, אפילו לא בחלום.

למזלנו, בישראל יש לא רק הרבה כסף, אלא גם הרבה כישרון, והרבה רצון טוב ואהבת הזולת. כיום תוכלי למצוא שמלות כלה במחירים שפויים, וברה גבוהה מאוד, כולל שמלות בהתאמה אישית, תפורות לפי מידה, ובעצם שמלות מושלמות עבורך שיוציאו אותך מיליון דולר בלי שתוציאי מיליון דולר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה