קרקעות להשקעה – כל היתרונות בהשקעה שכזו

קרקעות להשקעה – כל היתרונות בהשקעה שכזו

מגיל צעיר מלמדים אותנו שהדבר הכי חשוב הוא שיהיה לנו נכס משלנו, בית. זה הביטחון הכלכלי שלנו לעתיד, ככה לימדו אותנו ההורים ובצדק. ברגע שיש לבן אדם נכס משלו, בית בו הוא יכול להתגורר, במובנים מסוימים הוא יכול להבטיח, ברמת וודאות לא קטנה את עתידו מבחינה כלכלית.

זה לא אומר בהכרח שהוא יחיה חיים ברמה גבוהה וזה לא מבטיח שלא יהיו לו דאגות כלכליות, אך אם הוא יכול להבטיח לעצמו שהנכס יישאר שלו, זה אומר שהוא לא ימצא את עצמו גר ברחוב, תהיה לו תמיד קורת גג.

הרעיון הזה בא לידי ביטוי באופן משמעותי יותר אם אנחנו רוכשים קרקעות להשקעה. אין השקעה טובה יותר מרכישת קרקע. נכון, שיש מקרים קיצוניים בהם הקרקע איננה טובה (מזוהמת) או שיש תוכניות מתאר שעלולות לפגוע באיכות ההשקעה, אך על פי רוב קרקעות להשקעה, הן הכלי הטוב ביותר להבטיח את עתידנו הכלכלי, במובן מסוים, אפילו יותר מנכס רגיל.

לפני שנציג את היתרונות של קרקעות להשקעה, צריך לומר בישראל אין הרבה אופציות לרכישת קרקע, בין אם זה בגלל שהמדינה מחזיקה במרבית הקרקעות והיא איננה משחררת אותן במהרה למכירה, והן בגלל שמדינת ישראל לא משופעת בקרקעות באופן כללי. שתי הנקודות הנ"ל רק מחדדות את הרעיון עד כמה קרקעות להשקעה הן אידיאליות בשביל להבטיח עתיד כלכלי, אם יש ביקוש וההיצע נמוך, המחיר שלהן עולה.

יתרונות של קרקעות להשקעה

היתרון הבולט הוא, שאנחנו תמיד נוכל למצוא מה לעשות בקרקע, ותמיד תהיה לה שימוש. אנחנו יכולים להקים על הקרקע מבנה מגורים או מבנה עסקים עבורנו, אנחנו יכולים להחכיר את הקרקע לגורם אחר, אנחנו יכולים למכור אותה אם אנחנו צריכים כסף נזיל. לא משנה מה נבחר לעשות, תמיד תהיה לנו אופציה שתוכל לשרת אותנו.

יתרון אחר הוא, שלהבדיל מהשקעות אחרות, הסיכוי שהשקעה בקרקע תיעלם הוא אפסי. כמו שציינו קודם לכן, קיימות אפשרויות קיצון בהן יתגלה שהקרקע איננה טובה לבנייה או שיש תוכניות מתאר שמשפיעות על ייעוד הקרקע, אך הסיכוי שאכן אנחנו לא נוכל ליהנות מההשקעה שלנו, הוא מאוד נמוך, עד אפסי.

נקודה נוספת שהוא צריכים לזכור כשאנחנו רוכשים קרקע להשקעה, היא לא נעלמת ובמקרים רבים ייתכן מאוד שערכה רק יעלה עם הזמן, בהנחה והאזור בו הקרקע נמצאת הופך להיות מבוקש. מאחר ואנחנו יכולים לצאת מתוך נקודת הנחה שלא יתגלו קרקעות חלופיות, ועם הזמן יהיה צורך בעוד ועוד קרקעות לבנייה, אז סביר להניח שאנחנו נהנה מזה.

כאן המקום לומר, שבמשך השנים יש יציאה מאזור המרכז אל אזורי פריפריה קרובים ורחוקים, מה שכמובן יהפוך גם קרקעות באזורים אשר נראים לנו לא רלוונטיים היום, לקרקעות מאוד מבוקשות בעתיד.

 

 

 

 

פורסם על ידי
#

תגובות פייסבוק

חליוה