קעקועים קטנים וגדולים גם לאימהות – המדריך המלא

קעקועים קטנים וגדולים גם לאימהות – המדריך המלא

אינספור נשים וגברים מכל מקום בעולם ומכל קבוצות האוכלוסייה השונות מוצאים עניין משותף בעולם הקעקועים ואומנות הגוף. הן בישראל והן בחו"ל ניתן למצוא כמעט כל סוג אפשרי של קעקוע וכמעט כל סוג אפשרי של מקועקע/ת – צעירים ומבוגרים, שמרנים וליבראלים וגם כמובן – אמהות ואבות.

אמהות רבות מעוניינות לעטר את גופן בקעקוע יצירתי זה או אחר אך חוששות – הן מסטיגמות חברתיות והן מדברים אחרים. המדריך הבא הוא עבור כל אותן אמהות המתעניינות בקעקועים אך חוששות מדי – מהן הסיבות לא להתקעקע, האם הן מוצדקות ומהי הדרך המומלצת לעשות קעקוע עבור האמא הממוצעת:

סטיגמה חברתית נשכחת – כיום אמהות עם קעקועים אינן דבר חריג

בעבר שררות סטיגמות חברתיות רבות אשר כבר מזמן אינן רלבנטיות. אחת מהן הייתה נגד קעקועים, אשר התפרשו בקרב הציבור הרחב כאקט מרדני וקיצוני, מנת חלקם של צעירים ומורדים למיניהם. קשה לחשוב על סטיגמה שפחות רלבנטית כיום מהסטיגמה הזו – כיום כאמור לכולם יש קעקועים, או לפחות לנציגים מכל קבוצת גיל ואוכלוסייה. אם ניתן למצוא נשים מבוגרות או אנשי עסקים "רציניים" עם קעקועים על גופן, לבטח שהיותה של אישה מסוימת אמא, אינה אמורה לעורר ביקורת או התנגדות מאף אחד ומשום צד.

אם הסטיגמות החברתיות נגד קעקועים הן שמעכבות אותך מלהתקעקע – את יכולה להיות רגועה. בכל מקום ניתן למצוא אימהות מקועקעות (ואפילו מקעקעות בעצמן), ואף אחד כבר אינו מרים גבה על כך…

כיצד לבחור מקום בגוף ומקעקע/ת מתאימים – מדריך לאם המתקעקעת

הנקודות שחשוב לשים עליהן דגש בכל הנוגע לתהליך ההתקעקעות אינן שונות מהותית במקרה של אמהות מאשר במקרים של מקועקעים אחרים, לכן נביא כאן כמה נקודות שאולי כן רלבנטיות יותר עבור אמהות –

נקודה אחת כזו נוגעת למקום בגוף בו את בוחרת להתקעקע. חשוב לשים לב כי במידה ואת מעוניינת בקעקוע באזור הבטן, הירכיים, החזה ואזורים מסוימים נוספים – אזורים אלו נוטים להתרחב ולהשתנות כתוצאה מהריון ומהרזייה שלאחריו, ולכן שינויים אלו עלולים להשפיע על הציור. לכן, חשוב להתייעץ עם המקעקע/ת שלך בטרם עת, ולהביא בחשבון את השינויים הצפויים באזור זה של גופך, למשל במידה ותיכנסי להיריון נוסף בעתיד.

עבור נשים המעוניינות להתקעקע במהלך היריון או מיד לאחריו, מומלץ להתייעץ כמובן עם המקעקעת שלך, ולוודא כי היא בקיאה בנושא ויודעת בדיוק את ההשפעות הצפויות והתקופות בהן אסור להתקעקע. תמיד טוב לוודא גם עם הרופא, על מנת שתהיי בטוחה מתי מותר להתקעקע ומתי אסור.

נקודה נוספת הרלבנטית עבור מתקעקעים ומתקעקעות בכלל, ועבור אמהות בפרט, היא ההקפדה על היגיינה במכון הקעקועים. זכרי – מדובר בתהליך הכולל שימוש במחטים וחדירה דרך חלק משכבות העור. חשוב שהכל יהיה נקי וסטרילי, וכמובן שעבור נשים בהיריון, נשים מניקות או אמהות לילדים קטנים, ההקפדה הזו על סטריליות והיגיינה חשובה שבעתיים.

לסיכום, אין כל סיבה שלא להתקעקע גם בתור אמא, בכל הגילאים. כאשר הילדים מספיק גדולים, ייתכן והם אף ירצו לבוא ולהתקעקע יחד איתך…

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה