קורס הדרכה בגובה

קורס הדרכה בגובה

מהו קורס הדרכה בגובה? למי מיועד קורס הדרכה בגובה? מה כוללות הדרכות בגובה?

מרבית תאונות העבודה בישראל המסתיימות במוות נגרמות מנפילה מגובה. קורס הדרכה בגובה הינו הדרך הטובה ביותר לשמור על בטיחותם של העובדים בגובה ולהעניק שקט נפשי למעסיקיהם. הקורס מעניק לעובדים מידע והדרכה על אודות סוגי הסיכונים הטמונים בעבודה בגובה והדרכים להתגונן מפניהם ולמנוע תאונות. על פי תקנות הבטיחות בעבודה (עבודה בגובה), כל מעביד המעסיק עובדים המוגדרים כעובדי עבודה בגובה נדרש לספק קורס להם הדרכה בגובה. את הקורס מעביר איש מקצוע מוסמך המוכשר לכך.

הדרכות עבודה בגובה

בעקבות תאונות רבות אשר אירעו באתרי בנייה בישראל בשנים האחרונות, הוציא משרד התמ"ת בשנת 2008 תקנות וחוקים המחייבים את המעסיקים לספק קורס הדרכה בגובה לכל עובד המועסק בעבודה בגובה (עבודה אשר בגינה עלול העובד ליפול מגובה העולה על 2 מטרים). בין היתר מדובר על עבודה על גבי פיגומים, גגות, חללים מוקפים, מכלים ועוד. על מנת למנוע תאונות מחייב משרד התמ"ת עובדים אלו ומעסיקיהם לעבור הדרכות עבודה בגובה המתאימות לסוג העבודה בה הם מועסקים (מנקי חלונות, מרחיקי יונים, מתקיני צלחות לוויין ועוד). בתום ההדרכה מקבלים המשתתפים אישור עבודה בגובה התקף לשנתיים, ולאחריהן עליהם לעבור הדרכת רענון.

מה כולל קורס הדרכה בגובה?

קורס הדרכה בגובה מועבר על ידי מדריך מוסמך אשר עבר הכשרה מיוחדת בתחום. המדריך מתאים את חומרי ההדרכה אל סוג העבודה בגובה שבו עוסקים המשתתפים (עבודה על גגות, עבודה על במות מורמות, עבודה בחללים מוקפים ועוד). ההדרכה מותאמת לדרישות תקנות הבטיחות ולהנחיית מפקח העבודה הראשי, והיא נחלקת להדרכה תאורטית, הכוללת מצגות, סרטונים וניתוחי מקרי תאונות, והדרכה מעשית, שבמהלכה מתרגלים המשתתפים לבישת ציוד מגן אישי והתנהלות במצבי חירום.

ליאור בטיחות – מקצוענות על הגובה

חברת ליאור בטיחות מובילה את תחום הייעוץ והדרכות הבטיחות בעבודה. החברה מספקת שירותי הדרכות עבודה בגובה למאות מקומות עבודה ברחבי הארץ, לרבות מפעלים, אתרי בנייה וארגונים שונים מהמגזר הפרטי והציבורי. כל ההדרכות של החברה מועברות על ידי מדריכים מוסמכים, והן מותאמות לסוג העבודה בגובה ולדרישות המחמירות של המוסד לבטיחות וגהות, משרד התמ"ת והרשות הארצית לכבאות והצלה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה