צעצועים שיגרמו לילדים להרגיש גדולים

צעצועים שיגרמו לילדים להרגיש גדולים

פיתוח חשיבה ויכולות קוגניטיביות בעזרת צעצועים לילדים ומשחקים

התפיסה הנפוצה ביותר היא כי משחקים לילדים מיועדים להעביר את הזמן. אך כיום לאחר אינסוף מחקרים בנושא, אנו מבינים כי משחקים יוצרים לילדים עולם מגוון מאוד של למידה ופיתוח מיומנויות שונות במגוון תחומים. בנוסף לכך הם ממלאים את הזמן הפנוי בכיף והנאה הן עבור הילדים והן עבור המבוגרים ומקנים מגוון פיתוח יכולות וכישורים עבור הילדים.

במאמר זה נבהיר מדוע משחקים וצעצועים לילדים כל כך חשובים להתפתחות ילדיכם וכיצד ניתן להפיק מהם את הלמידה הטובה ביותר.

מדוע צעצועים שייתנו לילדים להרגיש כמו גדולים הם מאוד חשובים

כל ילד עובר תהליכי חשיבה מורכבים שלעולם לא נבין אותם באמת. בנוסף, הוא עובר גם התפתחות מוטורית וקוגניטיבית. אנו ההורים יכולים להשפיע על תהליכים שכאלה ולגרום לכך כי התהליכים יהיו משמעותיים יותר עבור עתידו של הילד. בכך אנו כהורים נוכל לעזור לילדינו לייצר יתרון חברת, אישי ומשפחתי. הכלים היעילים ביותר עבור ההרוים בכדי ליצור את התוצאה שהם שואפים אליה, הם צעצועים ומשחקים ולילדים שייתנו להם להרגיש כמו גדולים, כמו: ערכת כלי עבודה לילדים, מטבח עץ לילדים, שידות איפור לילדות או בית בובות לילדים.

אנו חיים בשוק רווי מאוד של צעצועים לילדים, כך שההורה מאוד מבולבל מהמגוון העצום. צעצועים מציעים עולם שלם אשר מעודדים את פיתוח כישורים לילדים, התפתחויות חשיבה ושינוי דפוסי התנהגות שונים שילדים רגילים אליהם באופן אוטומטי. המשחקים והצעצועים מפתחים את החשיבה של הילדים כל אחד לפי רמתו ומאתגרים אותם לעשות דברים שהם מחוץ ליכולתו היומיומית וכך לרכוש מיומנויות שהם מחוץ לקופסא, כאלה שלא נחשף אליהם אף פעם, או כאלה שהיו לו קשיים איתם וכרע הוא מתמודד להתגבר עליםהם, כמו קשב וריכוז לדוגמא או בעיות מתמטיות או מוטוריות.

צעצועים מייצרים אתגרים שהם מחוץ למשפחה או לבית ספר

רוב המשחקים שייגרמו לילד להרגיש גדול, מבוגר ואחראי מעמידים אותו מול אתגרים לא פשוטים ולא מוכרים שהוא צריך להתמודד איתם ביום יום. כך דרך משחקים אלה הוא ירכוש מיומנויות שלא מלמדים בגן או בבית ספר, כמו: לקיחת אחריות על סדר וניקיון בבית, לקיחת אחריות על הבובות האהובות עליו, להתאפר ולהתלבש לבד ועוד. אתגר אלה שנראים לנו פשוטים ויומיומיים לוקחים זמן רב עד שהם מוטמעים באופן אוטומטי אצל ילדים, לכן חשוב ללמד אותם לקחת אחריות כבר מגיל צעיר. דרך משחקים הילדים ילמדו את זה יותר מהר, מפני שצעצועים ומשחקים לילדים הם מערכת הלמידה היותרת הכי הרבה הנאה וסיפוק אצל ילדים. כל הצלחה בלקיחת אחריות או כאשר הוא רואה את ההורים מרוצים, מבחינת הילד זו תחושה של סיפוק רב, כך הצעצוים מחזקים את האמון, הערך העצמי והביטחון העצמי של הילד הן יכולותיו והן ביכולות ההורה להעניק לו את העזרה והתמיכה הרצויה בעל עת שיחשוק בכך.

כך נחזק את הביטחון העצמי של ילדינו בעזרת צעצועים

עלינו כהורים להבין את צרכי ילדינו ולהבין מה אנו רוצים לחזק ולפתח אצלו. לכן, חשוב לרכוש משחקים וצעצועים אשר תואמים את רמתו וגילו. צעצועים אלה יציבו עבורו את האתגרים המתאימים לו וירתמו את הילד להגדיל ראש ולהגדיל את טווח החשיבה שלו אל מחוץ לקפוסא. במידה ונרכוש צעצוע שאינו תואם את יכולותיו, הילד יחווה תחושת תסכול, כך שיזנח מהר מאוד את הצעצוע והא יעמוד בחדר המשחקים שלו עם יתר הצעצועים שלעולם לא ישתמש בהם. לכן, חשוב מאוד לעשות רכישה בעלת הבנה של הסיטואציה ושל רמתו ותחביביו הילד.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה