צמידים – המדריך המלא

צמידים – המדריך המלא

כבר בימי קדם אנשים ענדו צמידים. חפירות ארכיאולוגיות גילו צמידים מתקופות שונות וברחבי העולם, בין אם כאלה עם אבני חן אפריקאיות במצרים העתיקה ובין אם צמידים מחוטים ביוון וצמידים מפותלים שדמו לנחשים ברומא העתיקה וכאלה מחרוזי מתכת בסין. במדינות שונות, כמו באמריקה הלטינית, השתמשו בצמיד כהגנה מפני העין הרע ובאחרות בתור קמיעות או כתכשיטי פולחן.
התכשיט הדקורטיבי השתדרג עם השנים ולא מפסיק להמציא את עצמו מחדש בעיצובים מפתיעים וססגוניים. הן נשים והן גברים עונדים צמידים כאשר ניתן למצוא צמידים ממגוון סוגים, צמידים ליד וצמידים לרגל, צמידים מחומרים שונים מעור דרך פלסטיק ועד מתכות שונות, זהב. כל תקופה הביאה לעולם טרנד חדש של צמידים בין אם צמידי פליז או צמידי כסף סטרלינג, צמידי טניס וכאלה המקושטים באבני חן. התקופה הוויקטוריאנית הביאה עמה צמידים עם חריטות ובמאה ה-19 היו פופולאריים הדגמים בסגנון ארט דקו. היום המבחר אינסופי וכל אחד יוכל לבחור מתוך דגמים שונים ממגוון חומרים.

טניס ולא רק על המגרש

מה שהחל עם השחקנית האמריקאית כריס אוורט, שאיבדה צמיד יהלומים יוקרתי הפך לשם גנרי לצמידים משובצי יהלומים. צמידי טניס מופיעים במבחר ווריאציות כמו אלמנטים מעניינים וטקסטורות פרחוניות ואלה מאובזרים באבזם בטיחות בעל סגירה כפולה המבטיח שלא ישתחררו מפרק כף היד, כפי שקרה לאוורט. ככל שהדגם משובץ ביותר יהלומים בעל יותר קרט זהב, כך הוא שווה יותר ובכל מקרה, בדקו שאכן עבודת החוליות התבצעה בצורה מקצועית ומדויקת, ברמת ניקיון גבוהה ובליטוש ששומר על הניצוץ הייחודי. כדאי לבחור גם דגם שמגיע עם תעודה מקורית של DGI הכוללת את מפרט איכות היהלומים.

זהב נוצץ למרחקים

אם יש חומר על זמני בזירת הצמידים הרי שהוא הזהב. צמידי טניס מזהב נחשבים לתכשיט קלאסי וממגוון סיבות: הזהב הוא המתכת היקרה ביותר, משאב מוגבל על פני כדור הארץ ומכאן הנדירות והיוקרתיות שלו. בנוסף, הוא מינרל טבעי ולכן הוא חומר היפואלרגני שמתאים גם לעור רגיש. מבחינת עמידות, הוא לא נשרט ולא מתלכלך ולכן, ילווה אתכם לאורך זמן. דגמים מזהב משולבים בשלל אלמנטים כמו אבני חן, יהלומים ובשלל דוגמאות כמו חוליות, עיצובים אסימטריים ועוד.

קסם של תכשיט

צמידי צ'ארם סנטימנטליים, רומנטיים ונחשבים לסוג פופולארי במיוחד, מקושטים בתליונים דקורטיביים אשר מסמלים דברים חשובים בחייו של מי שעונד אותם. פעם אלה היו דגמים עם קמעות וגילופי עץ, במצרים העתיקה ענדו אותם עם סמלים של אמונה ומזל. היום הם מגיעים עם סמלים שונים, תליונים עם חריטות אישיות, טקסטים אישיים ומשפטי פתח או שם מי שעונד אותם, עשויים מזהב או מגולדפילד.

סוד החריזה

הם משתנים לפי צבעי העונה, מביאים טוויסט ססגוני לכל מלתחה, הרי הם צמידי החרוזים, עשויים מחרוזי עץ, זכוכית או פלסטיק בשלל צבעים. השנה ניתן לראות שלל דוגמאות, מחרוזי כסף, חרוזים בצבעוניות אקזוטיות בשיק אותנטי, אבני לבה, בגדלים משתנים, מלופפים בשכבה אחת או במספר שכבות, אפשר לשלב לפי הצבעוניות הדומיננטית של הבגד או להפך – בקונטרסט לבגד שנבחר. לדוגמא, צמידים שחורים להופעה בלבן.

ניתן לבחור כמובן צמידים לנשים או לגברים או צמידים לילדות או לנשים, אפשר לענוד מגוון צמידים על הרגל או על היד שמשתלבים זה עם זה ולגוון ככל שניתן. בכל מקרה, מומלץ לרכוש ממקום אמין, במיוחד צמידי זהב, שמאפשר בחירה בצבע הזהב, החזרה תוך 14 יום בזיכוי כספי מלא וליהנות מהדגם הנבחר לאורך זמן או להחליף כל פעם שמתחשק לפי ההופעה המבוקשת.

תמונה: pixabay

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה