פרסום דיגיטלי או פרסום פרינט

פרסום דיגיטלי או פרסום פרינט

עד לפני שנים לא רבות, האופציה היחידה לפרסם הייתה אך ורק בפרינט. אלו היו ברושורים שחולקו בכנסים, פלאיירים בתיבות הדואר, מודעות בעיתונות המקומית והארצית, פוסטרים שנתלו במקומות מרכזיים וכל אמצעי אחר שניתן היה להדפיס והגיע לקהל רחב עד כמה שניתן. בשנים האחרונות האינטרנט נכנס לחיינו ושינה לגמרי את כללי המשחק, ואומנם פרסום בפרינט עוד קיים אבל פרסום דיגיטלי הולך והופך למשמעותי יותר ויותר. אז הנה ההבדלים ביניהם ואיפה כדאי לשים את עיקר תקציב השיווק.

שליטה בקהל היעד

פרסום בפרינט הוא פרסום נרחב. אין אפשרות למקד את הפרסום לפלח אוכלוסייה מסוים או לקהל יעד ספציפי, והרעיון הוא פרסום להמונים, חשיפה כמה שיותר רחבה בכדי שמתוך אותם זוגות העיניים הרבים שנחשפים לפרסום, יהיה גם מי שייצור קשר, ירכוש או יצדיק את הפרסום בכל דרך שהיא. פרסום דיגיטלי יכול להיות ספציפי הרבה יותר. יש היום כלים שמאפשרים לטרגט את הפרסום לרמה מדוייקת במיוחד, כך שניתן להגיע בדיוק למי שרוצים ולא לבזבז על חשיפה לא רלוונטית. כך לדוגמא בפייסבוק יש אפשרות לטרגט את הפרסום ברמת המין, אזור גיאוגרפי, תחומי עניין, מצב סוציואקונומי ועוד פרמטרים רבים אחרים.

פרסום לזמן ממוגבל או פרסום לאורך שנים

פרסום בפרינט הוא בדרך כלל פרסום חד פעמי. מודעות, פלאיירים או כל פרסום מודפס אחר נצפים פעם אחת או מקסימום פעמים בודדות, מה שלא כן בפרסום בדיגיטל שיכול לחזור פעם אחר פעם למי שמראה עניין. כך לדוגמא שיווק מחדש בגוגל הוא הצגה חוזרת של מודעה למי שכבר היה באתר, מה שאומר הגדלת הסיכויים שהוא יבצע פעולה כלשהיא. מצד שני, מי שישקיע בקידום אורגני בגוגל, יכתוב תכנים ויבצע פעולות שונות, ייהנה מהפירות עוד זמן רב אחרי, מה שלא קורה בפרסום בפרינט.

סטטיסטיקה ומעקב

עוד שוני משמעותי בין פרסום בפרינט ובין פרסום דיגיטלי הוא האפשרות לעשות אופטימיזציה לפרסום. בפרסום בפרינט, אין אפשרות לעקוב אחר מי שהתעניין מה שלא קורה בעולם הדיגיטל. בדיגיטל יש סטטיסטיקות, יש אמצעי מעקב וניתן כל הזמן לעקוב אחר ביצועים כך שניתן להשתפר כל הזמן.

עלויות

פעול יוצא של כל מה שהזכרנו כאן הוא שהעלויות בפרסום בדיגיטל נמוכות יותר. למה? מהסיבה הפשוטה, כי פרסום בפרינט הוא "שלח לחמך על פני המים" או במילים אחרות, מנסים הכול ומקווים לקבל תוצאות, מה ששונה בתכלית מפרסום דיגיטלי שיש בו כלים רבים לדיוק ולמיטוב קמפיין כך שהעלות תהיה נמוכה יותר ואמורה להיות נמוכה יותר ויותר לליד עם הזמן.

אז מה עדיף, פרסום בפרינט או בדיגיטל? עדיף את שניהם. אך בעידן בו כולם נמצאים באינטרנט ומחפשים בו את מבוקשם, חייבים להפנות נתח גדול יותר לפרסום הדיגיטלי בכדי למקסם את מאמצי השיווק.

צילום: www.gettyimages.com

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה