פינת זיכרון לסבא גן

פינת זיכרון לסבא גן

במשך 14 שנה התנדב יצחק מרציאנו בגן סביון במסגרת פרויקט "סבא גן". לאחר שהלך לעולמו הקימו בגן פינת הנצחה לזכרו

פינת זיכרון בגן סביון לזכרו של "סבא גן" יצחק מרציאנו, נחנכה בגן סביון שבו התנדב במשך 14 שנה, עד שהלך לעולמו בחודש מאי.

בטקס המכובד לקחו חלק בני משפחתו של יצחק, ילדי והורי הגן ונציגי אגף החינוך: מנהלת אגף החינוך סיגלית איציקוביץ', סגן מנהל אגף החינוך שמעון כלפון, מנהלת המחלקה לחינוך קדם יסודי גילה גואטה, ומנהל אגף תחזוקת גני ילדים אהוד ואנה.

במהלך הטקס נטעו הילדים עץ לזכרו וסופר רבות בשבחו של סבא יצחק, הן מפי ההורים, הן מפי הגננת שולה שלום וכמובן בני המשפחה.

לדברי שולה שלום, שנשאה דברים בשמה ובשם צוות הגן, "נפלה בחלקנו הזכות להכיר אדם מדהים ויקר, ואנו שמחים שהיה חלק משמעותי מהגן. סבא יצחק היה איש חינוך וחסד שהנתינה הייתה דרכו. הוא היה אוצר לילדים ולצוות גן סביון, ובכל מקום השאיר טביעת אצבע של עשייה חינוכית פורייה וערכית. הוא טיפח את חצר הגן מדי יום, כאשר היה מגיע לגן הילדים היו מתרגשים ומצפים לחוויה שהביא עמו. במסירות רבה ביצע כל מטלה, יזם פרויקטים ועזר בכל הנדרש. עברנו אין סוף רגעים משמעותיים אתו, זריעה שתילה בגינה, סיפורי תורה וסיפורי ילדים שחווה בחייו, עם הרבה צחוק והנאה משולבים בדרך ארץ שמיוחדת רק לו. סבא יצחק השארת את טביעות אצבעותייך על לבבותינו".

פרויקט "סבא/סבתא גן" פועל בהצלחה בגני ילדים רבים בחדרה. הפרויקט מתבסס על עשייה התנדבותית, כאשר סב/סבתא גן יכולים לתרום לגן בתחומים שונים, כגון משחק עם הילדים, הקראת סיפורים, עידוד הילדים למיצוי כישרונותיהם בתחומים שונים כמו שירה, ציור, עבודות יד, נגרות, גינון; השגחה בגן ומחוצה לו, סיוע בשיפוצים קטנים ודברים נוספים על פי הצרכים המיוחדים לכל גן ועלפי הכישורים של כל מתנדב.

מנהלת המחלקה לחינוך קדם יסודי גילה גואטה, מסבירה כי, "מטרת הפרויקט שתהיה בגנים נוכחות פעילה של סב/סבתא שיהוו עבור הילדים דמות חינוכית, תומכת, מלווה, מסייעת ומדריכה, וזאת מתוך אמונה כי פעילות המשותפת לילד ולמבוגר תתרום רבות לקירוב לבבות ולהעשרה של שני הצדדים".

גן סביון היא אחד מסיפורי ההצלחה של הפרויקט, הרבה בזכות התנדבותו של יצחק מרציאנו, מורה לשעבר, שהגיע לראשונה בעקבות נכדתו שהייתה בגן סביון, ומאז המשיך להתנדב בין 3 ל-6 פעמים בשבוע. הוא סיפר סיפורים במהלך השבוע, ואת פרשת השבוע בכל יום שישי, הקדיש תשומת לב מיוחדת לילדים מתקשים, וכן ילדים עם בעיות רגשיות וקשיי ריכוז, ובכך העצים אותם ועובד עמם על נקודות החוזקה שלהם.

בנוסף עשה עם הילדים פעילויות ספורט, וטיפח עמם גם את גינת הגן. ביחד זרעו ושתלו, ועקבו אחרי ההתפתחות לאורך כל השנה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה