פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה

למי מגיע פטור ממס הכנסה? מה זה פטור ממס הכנסה עקב מחלה ואיך מקבלים אישור פטור ממס הכנסה? על כל אלו ועוד, ריכזנו לכם כאן תשובות מקצועיות מהמומחים בצוות בשביל הזכויות. אם אתם מתלבטים בנוגע לזכאותכם לקבלת אישור פטור ממס הכנסה חשוב שתזכרו כלל: במקרה בו יש ספק אין ספק וכדאי לפנות לבדיקה מקצועית מעמיקה.

למה אישור פטור ממס הכנסה הוא משתלם?

חשוב להבין כי מי שיש לו פטור ממס הכנסה, תהיו בטוחים שמגיע לו ביושר לקבל אותו. זה לא אומר שמדובר באנשים לא רגילים. לחלוטין לא. יש אנשים רבים שאתם מכירים שיש להם פטור ממס הכנסה. למה משתלם לבקש אישור פטור ממס הכנסה? אז ככה: אם אתם מרוויחים שכר של עשרת אלפים שקלים, תצטרכו לשלם מס הכנסה של 530 ₪ כל חודש. אם תכפילו את המספר הזה ב-12 חודשים, תקבלו סכום של מעל 6,000 ₪. קחו בחשבון שניתן לקבל החזר על פטור ממס הכנסה על 6 השנים האחרונות וכך אנשים יכולים למצוא את עצמם משלמים סכומים גבוהים כל מעל 60,000 ₪. חבל.

 למי מגיע פטור ממס הכנסה?

פטור ממס הכנסה יכול לקבל כל מי שעומד בתנאי רשות המיסים:

הקריטריונים הם:

  • הכנסה חייבת במס
  • נכות זמנית בשיעור של 90% לפחות לתקופה של לפחות חצי שנה.
  • גם בעלי תעודת עיוור זכאים לקבל פטור ממס הכנסה
  • גם יורשים יכולים לתבוע החזר מס הכנסה על חולה שנפטר ולא מימש את זכויותיו.

איך מגישים בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה לנכים?

ההחלטה על גובה אחוזי הנכות נתונה בידי הוועדה הרפואית הקיימת במוסד לביטוח לאומי. תצטרכו לקבל הפנייה מפקיד שומה לוועדה ולצורך כך תצטרכו להגיש את המסמכים הבאים:

  • טופס בקשה לקבלת פטור ממס הכנסה
  • אישור ויתור סודיות
  • בקשה לקביעת אחוזי נכות – טופס 169א
  • תשלום עמלה – את שובר התשלום תקבלו מפקיד השומה.

לאחר שהגשתם את הטפסים הנדרשים, תקבלו זימון מהמוסד לביטוח לאומי להגעה לוועדה רפואית שתכריע בעניין זכאותכם.

 

פטור ממס הכנסה עקב מחלה

קיימת רשימת מחלות שהתמודדות עם אחת מהן עשויה לזכות את החולה באישור פטור ממס הכנסה. בין המחלות תוכלו למצוא מחלות לב, מחלות אורטופדיות, מחלות ריאה, מחלת פרקינסון, סרטן, סוכרת ועוד.

 

פטור ממס הכנסה לנכה – מהי הדרך הקלה להגשת בקשה?

במקום שהנכה עצמו יסתבך עם ההליכים הבירוקרטים הנדרשים, כדאי לפנות לחברה מקצועית העוסקת בתחום. כך תוכלו לקבל את מלוא זכויותיכם הרפואיות מבלי להתרוצץ ולהיטרד. איש המקצוע יכוון וידריך אתכם איך להגיע אל הוועדה הרפואית, מה להגיד ומה לעשות בכל שלב בתהליך. אישור פטור ממס הכנסה מהווה הקלה גדולה לנכים רבים. אל תוותרו על קבלת מלוא הזכויות המגיעות לכם. תנו למומחים בתחום לסייע לכם.

 

תמונה:pixabay

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה