פחים כתומים וגדולים

פחים כתומים וגדולים

עיריית חדרה מציבה ברחבי העיר פחים כתומים בעלי קיבולת גדולה מבעבר, במטרה להרחיב את אפשרויות המחזור בהתאם לחוק האריזות

עיריית חדרה החלה בהצבת מתקני מחזור כתומים בעלי קיבולת גדולה מבעבר, המיועדים לאיסוף פסולת אריזות על-פי חוק האריזות.

התהליך החל בפינוי הפחים הכתומים הקטנים שהיו פזורים בעיר, ולאחר מכן החלה העירייה להציב פחים בעלי קיבולת גדולה יותר, של 2.5 קוב, שגם נראותם בולטת יותר ומעודדת מיחזור הפסולת. הצבת הפחים החלה בשכונת בית אליעזר במזרח העיר ותתבצע בהדרגה בכל השכונות ממזרח למערב. את התהליך מוביל מינהל התפעול שבראשו עומד הסמנכ"ל משה ביטון, אגף שפ"ע שבראשו עומד מנהל האגף בוריס קוסינובסקי, ומנהלי הרובעים בעיר.

בתום פיזור הפחים בשכונות יתבצע תהליך הטמעה בקרב התושבים, בשיתוף העירייה ותאגיד המחזור ת.מ.י.ר. כמו כן מתוכננות פעילויות הסברה בקרב תלמידים, החל מגני הילדים, להעלאת המודעות לחשיבותו של הליך המיחזור.

החוק להסדרת הטיפול באריזות התשע"א 2011 מטיל, בין היתר, על יצרני ויבואני מוצרים, למחזר פסולת אריזות של המוצרים בהתאם ליעדי מחזור הקבועים בחוק (יעדים שונים לחומרי אריזות שונים).

הפחים הכתומים מיועדים פסולת אריזות מכל הסוגים (מלבד זכוכית וקרטון), ריקות מתכולתן, כולל אריזות פלסטיק של מוצרי מזון (למשל אריזות של מוצרי חלב או קופסאות של סלטים; שקיות ניילון; אריזות קלקר; אריזות של מוצרי היגיינה (כמו שפופרות משחת שיניים או בקבוקי סבון נוזלי); שקיות חלב; שקיות מזון (כמו אריזות אורז או עדשים); שקיות של חטיפים; שקיות אריזה מפלסטיק ועוד; אריזות מתכת כמו קופסאות שימורים, מכלים של דאודורנטים ושל תרסיסים שונים, אריזות של תחליפי חלב לתינוקות, אריזות של מוצרי טיפוח וכדומה; קרטוני משקה, חלב ומיץ.

בעת השלכת האריזות יש להקפיד שיהיו ריקות משאריות מזון, כדי לא לפגוע בתהליך המחזור.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה