עסקת טרייד אין לרכב – למה זה משתלם וכיצד כדאי להגיע לעסקה?

עסקת טרייד אין לרכב – למה זה משתלם וכיצד כדאי להגיע לעסקה?

שיטת הטרייד אין, במסגרתה "מוכרים" רכב ישן ומשומש ו"מקבלים" בתמורה לרכב הישן ולתוספת תשלום מסוימת רכב חדש יותר, היא אחת משיטות מימון הרכב הוותיקות, המוכרות והפופולאריות ביותר בעולם הרכב הישראלי. מהם היתרונות הבולטים של שיטת הטרייד אין, מדוע היא משתלמת עבור רבים ומה כדאי לעשות על מנת להגיע לעסקה זו במצב הטוב ביותר, וכך להפיק ממנה את המירב?

להיפטר מהרכב הישן ולקבל רכב חדש באותה פעולה

אחד היתרונות המרכזיים והמהותיים ביותר של שיטת הטרייד אין היא האפשרות שהיא מעניקה לנו לצמצם את הפעולות שעלינו לעשות על מנת להחליף את רכבנו הישן, פעולות שעלולות להיות מורכבות, מאתגרות ואף מתסכלות. במקום לנסות לקנות רכב חדש או משומש, על כל המשתמע מכך, ובמקביל גם לנסות ולהיפטר מהרכב הישן ולמצוא לו קונה, אנחנו מבצעים פעולה אחת בלבד, מתנהלים מול גוף אחד מסודר בלבד (במקום לחפש במקביל אחר מוכרים וקונים) ובעצם עושים את התהליך כולו בפעולה אחת, מהירה ופשוטה הרבה יותר.

גם העובדה כי עסקת טרייד אין מתבצעת לרוב מול גוף גדול, אמין ומסודר, דוגמת חברת ליסינג המציעה גם מכירת רכבים, מורידה הרבה מאוד מחוסר הוודאות הכרוכה פעמים רבות בקניית רכב חדש או משומש, כמו גם מכאב הראש הכרוך בניסיון למצוא קונים לרכב הישן שלנו. כך ניתן להבטיח ברמה גבוהה יחסית של וודאות כי הרכב שאנחנו קונים, במקרה בו מדובר ברכב משומש, הוא במצב טוב, שמור ומטופל (שכן אנו מתנהלים מול חברת ליסינג גדולה ומסודרת המטפלת ברכבים לפני מסירתם).

כיצד להגיע לעסקת טרייד אין במצב הטוב ביותר מבחינתנו?

ישנן פעולות שונות שאנו יכולים לעשות מבעוד מועד על מנת להבטיח לעצמנו את עסקת הטרייד אין הטובה והמשתלמת ביותר. התנאים המוצעים בעסקה (דוגמת סוג הרכב החדש שנקבל, כמה כסף נצטרך להוסיף וכו'…) תלויים כמובן בנו ובמצב הרכב שאנחנו מוסרים במסגרת העסקה.

לכן, מומלץ להגיע לעסקת טרייד אין כאשר הרכב במצב טוב ושמור כמה שיותר, ולא יזיק לעשות לו ניקיון יסודי לפני כן, וכמובן לוודא כי אין לו בעיות מכאניות מיוחדות, או באופן כללי בעיות הניכרות לעין. בנוסף, מומלץ לעשות לרכב טסט לפני שמגיעים לעסקת הטרייד אין, שכן רכב המגיע עם טסט לתקופה ארוכה יחסית הוא אטרקטיבי יותר,ולכן ערכו בעסקה יהיה גבוה יותר (הטסט מעיד כי הרכב במצב סביר, לכל הפחות, וגם חוסך כסף ואת הצורך לעשות טסט בעצמם מהבעלים החדשים שלו…). הקפידו להגיע עם כל המסמכים השונים של הרכב, כאשר מלבד למסמכי החובה של הרכב עצמו (רישיון רכב, תעודת ביטוח חובה וכו') כדאי להגיע גם עם מסמכים המתעדים את היסטוריית הטיפולים שעבר, או לפחות את הטיפול התקופתי האחרון שביצעתם (כאמור, מומלץ שטיפול זה יהיה בסמיכות יחסית לעסקת הטרייד אין).

צילום: shutterstock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה