עם בטיחות לא משחקים: כך תבחרו ממונה בטיחות

עם בטיחות לא משחקים: כך תבחרו ממונה בטיחות

אחד מהתפקידים החשובים ביותר בכל חברה ובכל מפעל הוא תפקיד של ממונה בטיחות. יש כאלה שנוטים לחשוב כי מדובר על עוד אחד מאותם תפקידים שונים, אך בפועל לאיש הזה יש חשיבות מכרעת. מדובר על איש המקצוע שאמור להיות אחראי על ביטחונם של העובדים ועל ביטחונם של המבקרים. המשמעות היא שהוא זה שאמור למנוע תאונות עבודה או כל אסון אחר שעלול להתרחש.

השאלה שכל בעל חברה או בעל מפעל צריך לשאול את עצמו היא איך לבחור ממונה בטיחות? הבחירה עשויה להיות משמעותית לעתיד של העסק כולו. אנו נביא לכם מספר נקודות חשובות שיכולות לעשות את ההבדל בין בחירה מוצלחת, ובין בחירה שעלולה להיות לא מוצלחת.

  • ממונה בטיחות אמור להיות אדם שעבר קורסים בתחום, וקיבל אישור כשירות. כלומר אם אתם רואים אדם שלא מחזיק באישורים הדרושים, רצוי שלא לבחור בו לתפקיד החשוב הזה. מוטב שתבחרו באדם אחר, כזה שיציג בפניכם את כל האישורים – כך שתוכלו לדעת כי הוא מכיר את התחום ואת העבודה על בוריה.
  • האמינות והמקצועיות של כל ממונה בטיחות היא אבן דרך בהצלחה. אם הממונה על הבטיחות לא יהיה מספיק אמין או לא יהיה מספיק מקצועי, הוא עלול שלא לדווח על דברים חשובים. מספיק שאותו אדם יתעלם מאלמנט אחד או יותר, ואתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה שיהיה לכם קשה ממנה. הממונה על הבטיחות חייב לשים את טובת החברה או טובת המפעל בראש סדר העדיפויות שלו.
  • הכריזמה של ממונה בטיחות בחברה חייבת להיות סוחפת, כך שהוא יוכל לגרום לכל העובדים ללכת בעקבותיו. ממונה הבטיחות חייב להיות כזה שלא יהיה ניתן להתעלם מנוכחות שלו, כך יהיה ניתן לבצע את כל הפעולות שאותן הוא ידרוש לבצע. אם הממונה על הבטיחות לא יהיה כריזמטי, ככל הנראה העובדים לא יקשיבו לו – ומכאן הסיכוי לתאונות עבודה או לסכנות הופך להיות גבוה יותר.
  • העבודה של ממונה בטיחות בכל חברה ובכל מפעל היא מול כלל העובדים וכלל המבקרים, ולכן הוא חייב להיות אדם עם יחסי אנוש מעולים. כך שהוא ידע כיצד לפנות לכל אחד מהאנשים השונים, וכיצד הוא יוכל להתריע בצורה אסרטיבית אך נעימה על הסכנות השונות. לממונה ביטחון שאין יחסי אנוש יוצאים מן הכלל, יהיו לא מעט קונפליקטים עם עובדים ומבקרים שונים – ומכאן יהיה קשה מאוד עד כמעט בלתי אפשרי להפעיל את העסק.

אל תיקחו הימורים על ממונה בטיחות בחברה שלכם, תהיו בטוחים כי מדובר על איש מקצוע שתוכלו לסמוך עליו בעיניים עצומות. רוצים למצוא ממוני בטיחות עם רזומה עשיר ואין ספור שנות ניסיון בתחום? היכנסו לאתר, ובתוך זמן קצר תצאו את ממונה הבטיחות הבא של העסק שלכם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה