על רקע הקורונה – לאסור על חדרי ואזורי עישון במסעדות ובתי קפה!

על רקע הקורונה – לאסור על חדרי ואזורי עישון במסעדות ובתי קפה!

על רקע מגיפת הקורונה, האגודה למלחמה בסרטן קוראת לממשלה לקבוע הוראת שעה לאיסור מוחלט על חדרי ואזורי עישון בכל מתחם (בשטח סגור ובשטח חיצוני), במסעדות ובתי קפה.

היום, (שלישי) התקיים דיון בוועדה להתמודדות עם סמים ואלכוהול בראשותה של ח"כ מיכל קוטלר-וונש בנושא עישון וקורונה. אחד הנושאים שנידונו בהרחבה הוא הצורך להגן על היושבים באזורים הפתוחים של המסעדות ובתי הקפה אשר הפכו למקומות הישיבה המומלצים בתקופת הקורונה. אסור שהמבלים יצטרכו לבחור בין סיכון להדבק בקורונה ובין סיכון לתחלואה בסרטן.

החוק למניעת העישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון, התשמ"ג 1983 קובע שקיים איסור על עישון בכלל המקומות המוזכרים בתוספת לחוק, כולל מסעדות ובתי קפה; אך מאפשר להקצות חלק מהאזור החיצוני לטובת עישון. למרות זאת כפי שכולנו רגילים לראות במרבית המסעדות ובתי קפה, לא קיימת הפרדה פיזית טובה בין האזור המוקצה לעישון לאזורים אחרים, ולא קיימת אכיפה טובה בנושא.

בימים אלו, בשל הקורונה, ההמלצה החד משמעית הינה לתעדף ככל האפשר ישיבה באוויר הפתוח על מנת להוריד את הסיכון לחשיפה והדבקה בנגיף, נוצר מצב אבסורדי במסעדות ובבתי הקפה המכריח את רוב הציבור הבוחר לשבת בחוץ על מנת לשמור על מרחק סביר מהסועדים האחרים להיות חשוף לעשן סיגריות המגיע מאזור המיועד לעידון במסעדה שגם הוא בחוץ ולרב ללא כל הפרדה.

דנה פרוסט מקדמת בריאות, האגודה למלחמה בסרטן: "אין שום סיבה שמי שהולך למסעדה יצטרך לבחור בין הסיכון להדבק בנגיף לבין הסיכון להיחשף לעישון כפוי. התוצאה היא כמובן ברורה, בימים טרופים אלה הציבור חשוף לעישון כפוי  על כל השלכותיו ההרסניות".

העישון וחשיפה לעישון כפוי מגבירים את הסיכון לחלות בסרטן ובמחלות רבות אחרות וגם לתחלואה קשה יותר בקורונה. אמצעי בקרה מוגברים, לרבות שמירה על מרחבים ציבוריים חופשיים מעישון והגנה מפני עישון כפוי, יפחיתו את הסיכון לסבול מתסמיני COVID19 חמורים.

נדרשת בדחיפות הוראת שעה להגדיר שכלל שטחי המסעדות ובתי הקפה הינם אסורים באופן מוחלט לעישון, במיוחד בימים אלה, כאשר אכיפה יכולה להתבצע על ידי אותם פקחים שאחראים על אכיפת ההנחיות להתמודדות עם הנגיף, כולל עטיית מסיכות פנים.

בתמונה: דנה פרוסט  |  קרדיט: האגודה למלחמה בסרטן

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה