עידן חדש בחדרה: שישה קווי אוטובוס חדשים ומשודרגים

עידן חדש בחדרה: שישה קווי אוטובוס חדשים ומשודרגים

השרה רגב: "חיבור השכונות בחדרה לרכבת באמצעות מסלולים ישירים ומהירים והקמת תשתית נרחבת לנהגי האוטובוסים הם חלק משינוי תפיסה שאני מנהיגה במשרדי שנועד לשים את הנוסע במרכז ולהנגיש את התחבורה הציבורית לכלל האוכלוסיה, וליצור רצף בין כל אמצעי התחבורה הציבורית".

המהפכה בתחבורה הציבורית מגיעה לחדרה. מהיום (יום שני) יחולו שיפורים משמעותיים במערך התחבורה הציבורית בחדרה. זאת, במסגרת מהפכת התחבורה הציבורית שמוביל משרד התחבורה בכל רחבי הארץ, לשיפור השירות ותשתיות התחבורה לטובת ציבור הנוסעים.

שדרוג התחבורה הציבורית בחדרה כולל תוספת של ששה קווים חדשים משכונות המגורים בעיר אל תחנת הרכבת, שישפרו משמעותית את הנגישות התחבורתית הבינעירונית של התושבים.במסגרת השדרוג תתוגבר תדירות של קווים ישירים ובעלי ביקוש גבוה, יורחבו שעות הפעילות של האוטובוסים וישודרגו מסלולים קיימים ומאספים, למסלולים ישירים ומהירים יותר.

קווי התחבורה הציבורית בחדרה פעלו עד כה כקווים מעגליים שזמן הנסיעה בהן היה ארוך ולא היה כל סנכרון עם זמני הפעילות של הרכבת. בעבודת תכנון שנעשתה על ידי משרד התחבורה ובשיתוף עיריית חדרה, שודרגו מסלולי הקווים והם הפכו לקווים ישירים ומהירים, המסונכרנים בצורה מיטבית עם לוח הזמנים של רכבת ישראל.

במסגרת התכנית נוספו ששה קווים חדשים: קווים 15 (משודרג) ו-16 (חדש) מבית אליעזר לתחנת הרכבת בחדרה ; קו 18 (משודרג) מגבעת אולגה לתחנת הרכבת; קו 20 (חדש) ממרכז מסחרי "מיקס" לתחנת הרכבת; קו 22 (חדש) מברנדיס לתחנת הרכבת ולבית החולים הלל יפה; וקו 24 (חדש) משכונת חופים לתחנת הרכבת. בעקבות השינויים בוטל קו 17.

במסגרת הרפורמה, הוצבו 60 תחנות אוטובוס חדשות ברחבי העיר, והוקמו מבני רענון לנהגים, המאפשרים לשפר את מסלולי התחבורה הציבורית בעיר, לטובת ציבור הנוסעים. עם השדרוג, כלל הקווים יחלו את פעילותם בשש נקודות קצה במרכזים מסחריים ברחבי העיר ובשני מבני רענון הנהגים החדשים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "חיברנו את כלל השכונות בחדרה במסלולים ישירים ומהירים לרכבת. הקמנו תשתית נרחבת, שכולל מבני נהגים בנקודות הקצה לרווחת הנהגים. הפעילות הזאת היא חלק משינוי התפיסה שאני מנהיגה במשרד התחבורה לשים את הנוסע במרכז ולהנגיש את התחבורה הציבורית בפריפריה כך שיהיה רצף בין כלל אמצעי התחבורה הציבורית".

צילום: iStock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה