עבירות מס הכנסה – כל מה שרציתם לדעת

עבירות מס הכנסה – כל מה שרציתם לדעת

עבירות מס הכנסה נגרמות כאשר נישום החייב במס לא ממלא אחר ההוראות של החוק הנוגעות לתשלומים ולדיווחים הנדרשים למס הכנסה. במקרה של הרשעה, הדבר עלול להטיל עליו מאסר בפועל וכן קנס כספי. אם אתם תוהים מהן עבירות מס הכנסה ומהי הענישה המקובלת כיום בגין אותן עבירות, חשוב מאוד שתקראו את המאמר הבא.

עבירות מס הכנסה – במה מדובר?

עבירות מס הכנסה הן עבירות אשר נגרמות כאשר נישום החייב במס לא ממלא אחר הוראות החוק הנוגעות לתשלומים ודיווחים שונים הנדרשים למס הכנסה ובמקרה של הרשעה הן עלולות להטיל על הנישום קנס כספי גבוה ואף מאסר בפועל. ניתן לחלק עבירות מס לשני סוגים והם: עבירות מס טכניות שהן עבירות אשר בוצעו ללא כוונה פלילית להעלים הכנסות ובהן ניתן למצוא עבירות כגון: אי הגשת דוח שנתי למס הכנסה במועד, אי הגשת הצהרת הון במועד, אי ניכוי מס במקור או אי העברת מס שנוכה בהתאם לפקודת מס הכנסה ועוד. כתב האישום בעבירות מס טכניות יוגש על ידי תביעות מס הכנסה והחוק קובע עד שנת מאסר בפועל בגין עבירות מס הכנסה מהסוג המדובר, כאשר מגמת הענישה בבית המשפט תשתנה בהתאם לנסיבות. אם המחדלים שבגינם הוגש כתב האישום לא הוסרו הרי שהעונש שיוטל על העבריין בתיקי מס הכנסה יהיה מאסר בפועל. אם המחדלים הוסרו הענישה תהיה מקלה יותר.

עבירות מס מהותיות – במה מדובר?

עבירות מס הכנסה מהותיות הן עבירות המוגדרות בחוק כעבירות מס חמורות ביותר ובהן ניתן למצוא: העלמות מס, השמטת הכנסות, ניהול פנקסי חשבונות כוזבים, הפקת חשבוניות פיקטיביות, הגשת דוחות כוזבים וכן סיוע לאחר בביצוע עבירות מס. כתב האישום בעבירות מהותיות של העלמות הכנסות יוגש על ידי פרקליטויות שונות כאשר על פי רוב זאת תהיה הפרקליטות של מיסוי וכלכלה. העונש המקסימלי בעבירות מס מעין אלה יהיה עד 7 שנות מאסר.

ייצוג משפטי בעבירות מס הכנסה – מתי יש צורך?

הייצוג המשפטי של לקוחות אשר חשודים בביצוע עבירות מס של העלמת הכנסות באמצעות עורך דין לענייני מס הכנסה יכול להתחיל באחד מהשלבים הבאים: בטרם חקירה או במהלך חקירה ברשות המיסים או ביחידת משטרה כלכלית, ייצוג משפטי בשלב מעצר ימים או מעצר עד תום ההליכים, בשלב של חקירה במס הכנסה, בשלב השימוש טרם מוגש כתב אישום בעבירות פשע, בשלב של לאחר הגשת כתב אישום בכל הערכאות המשפטיות הנוגעות לעבירות מס הכנסה, הן בעבירות אשר מוגדרות כעבירות מס טכניות והן בעבירות המוגדרות עבירות מס מהותיות. חשוב כמובן לבחור את עורך הדין המקצועי, המנוסה והטוב ביותר בתחום זה. לעורך דין מקצועי תהיה היכולת לסייע לכם בכל אחד מהשלבים הנוגעים לעבירות מס וכאשר המטרה שלו תהיה להוציא אתכם בצורה הטובה ביותר מהסיטואציה המדוברת הן מבחינת העונש שתקבלו והן מבחינת כתם שיישאר לכם בגין אותה חקירה או חשדות שהועלו כנגדכם ועל כן, אין להקל ראש בבחירתו.

אם אתם מחפשים עורך דין מקצועי ומנוסה בעבירות מס, כדאי שתבחרו את עורך דין עמית זיו.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה