סרטן הערמונית – הסרטן השכיח ביותר אצל גברים

סרטן הערמונית – הסרטן השכיח ביותר אצל גברים

סרטן הערמונית נחשב לגידול הממאיר השכיח ביותר בקרב גברים בעולם המערבי. בעשר השנים האחרונות חל שיפור של ממש בנתונים ותודות להתקדמות הטכנולוגיה ושינויים בתהליכי אבחון וטיפול המחלה, סיכויי ההחלמה ממנה עומדים על מעל 90%. עדיין מדובר במחלה מסוכנת ולכן מהרגע שאובחנה המחלה, חשוב להישאר עם האצבע על הדופק ולהתייעץ עם אורולוג מומחה לגבי המשך טיפול.

הערמונית היא בלוטה אשר ממוקמת בבסיס שלפוחית השתן וצורתה מזכירה את פרי הערמון ומכאן בעצם מגיע השם שלה. הגידול מתפתח במצבים בהם אחד התאים ברקמות מתרבה בלי הפסקה ואז נוצר גוש סרטני שהורס את הרקמות הבריאות. ברוב המקרים הגידול מתפתח לאט מאוד ולכן לא מופיע לפני גיל 40.

אחד הטיפולים אשר יצרו מהפכה של ממש לסרטן הערמונית נקרא טיפול פוקאלי.

סרטן הערמונית טיפול פוקאלי  – מה זה אומר?

טיפול פוקאלי בסרטן הערמונית הוא בעצם טיפול ממוקד הנעשה רק בחלקים ספציפיים בערמונית ובאזורים שבהם הגידול קיים ולא בכל הבלוטה. טיפול פוקאלי מאפשר בעצם לשמור על הערמונית וכך להפחית את תופעות הלוואי והתסמינים הנלווים לטיפולים אחרים. למעשה, הטיפול הממוקד הורס את התאים על ידי שינוי של הטמפרטורה ונעשה עם לייזר, קריותרפיה או גלי קול. אחד הפיתוחים הישראלים הוא בעצם הזרקה של תרופה לתוך הוריד תוך הארת לייזר שגורם בעצם להרס של כלי הדם הנוצרים על ידי הגידול. לשיטה זו יש הרבה פחות תופעות לוואי בהשוואה לטיפול רדיקלי.

סרטן הערמונית טיפול פוקאלי – איפה ניתן לעבור את הטיפול?

מכיוון ומדובר בפריצת דרך ובטיפול חדשני, עדיין לא כל בתי החולים אימצו את הגישה הטיפולית הזו. כיום ניתן לעבור את הטיפול בחלק מבתי החולים הפרטיים ובקליניקות של אורולוגים מומחים ולאט לאט הטיפול מגיע גם לבתי החולים הציבוריים.

צילום: דיפוזט

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה