סיאטיקה – כאבים קשים דורשים טיפול!

סיאטיקה – כאבים קשים דורשים טיפול!

אף אחד לא אוהב לסבול, אך חלקנו מכירים סבל שאחרים פשוט לא מכירים. גוף האדם יודע לייצר כאבים שונים ומשונים, ועם השנים נוצר דירוג עולמי של הכאבים החמורים ביותר. לצד כאבי שיניים וכאבים מנויראלגיה טריג’ימינאלית תמצאו את האישיאס, סיאטיקה, גבוה ברשימה, כוכבת מפוקפקת ולא נעימה כלל. אם אתם סובלים מסיאטיקה, אתם יודעים למה אנחנו מתכוונים. אפילו אם רק ראיתם בן אדם הסובל מכאבים אלו אתם יכולים לתאר לעצמכם עד כמה זה עלול להיות חמור.

הכאב כה חמור עד כי יש המתארים אותו כירייה, קליע החודר לגב התחתון במכה עזה ובעוצמה שלא מאפשרת לכם להתעלם. העצב האחראי לכך הינו עצב השת, עצב גדול ומשמעותי אשר אחראי על התקשורת בין עמוד השדרה שלנו, שמסתיים בעצם הזנב, לבין כל פלג הגוף התחתון. הרבה אינפורמציה עוברת בעצב גדול זה, כך שהוא יכול לייצר הרבה מאוד כאב.

סיאטיקה – "אבל זה הוא התחיל..”

אל תטעו, זה שעצב השת יודע לייצר הרבה כאב לא אומר שהוא עושה זאת בכוונה תחילה. אין מה לכעוס על העצב הזה, שעושה את עבודתו נאמנה. בסופו של דבר הסיבה העיקרית לכאבי סיאטיקה הם לחצים שהתרחשו מפעילות לא בריאה לאורך תקופה, לעיתים לאורך שנים ארוכות של סחיבת משאות כבדים ושחיקה של כל אזור הגב התחתון. שחיקה זו גורמת לכך שהעצב הזה יהיה חשוף יותר ללחצים וצביטות ממבנים אנטומיים סמוכים. כשזה קורה, העצב נדחס, והלחץ המכאני יוצר תשדורת של כאב עז.

מתוך מגוון הדברים שיכולים להוביל לכאב סיאטי, אין ספק שהתופעה הנפוצה ביותר לכך היא פריצת דיסק. הדיסקים שלנו הם בעצם מבנים עבים בצורת דיסק העשויים משכבות שונות של חומרים שונים, ותפקידם לגשר בין החוליות תוך ספיגת לחצים וזעזועים ושמירה על החוליות ועל חוט השדרה שביניהן. כשדיסק שכזה פורץ החוצה, בוקע ממקומו, ולא יושב יותר בצורה הרמונית בין חוליות הגב, ובמקרה זה חוליות הגב התחתון, הרי שהזעזועים והלחצים המופעלים על הגב התחתון לא מבוקרים היטב, והעצבים באזור, ובעיקר עצב השת, חשופים לפגיעות.

אבחון וטיפול

לא גזירה משמיים, את הסיאטיקה אפשר לאבחן, ויחסית בקלות, ואז לגשת למלאכת הטיפול. נכון, לרוב כאשר מדובר בפריצת דיסק, שמהווה לפי ההערכות כבסיס איתן לפחות לתשעים אחוזים ממקרי הסיאטיקה, הרי שלא תשחזרו את הדיסק הפגום. אבל בכל זאת, גם עם דיסק פגום, ניתן לחיות ללא סיאטיקה, עם הטיפול הנכון וההולם לבעיה שלכם. האבחן נעשה על ידי מבחן ליישור הרגל, וחיפוש אחר הזווית בה מתחיל הכאב. לפי זווית הרגל ניתן להבין את מקור הבעיה, שכן הכאב נובע מן המנוף שמשקל הרגל מייצר על הגב התחתון (בעיקר).

לאחר האבחון יש לגשת להתאמת הטיפול וביצועו, טיפול מנואלי ספציפי המותאם למצב זה, וזאת לצד מתן הסברים והנחיות לשימור הבריאות של האזור. אתם תקבלו "שיעורי בית" מחייבים ביותר, שכן ביצוע מתמיד של פעולות אלו יכול להיות החוצץ שעומד ביניכם לבין כאב סיאטיקה שלא מאפשר לכם לעמוד.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה