סוגי קרקעות להשקעה – איזו קרקע הכי נכונה עבורכם?

סוגי קרקעות להשקעה – איזו קרקע הכי נכונה עבורכם?

אפיק ההשקעה הפופולארי היה ונשאר, שוק הנדל"ן, בין אם אתם יזמים פרטיים או חברות המתמחות בהשקעה בנדל"ן, אחד הערוצים הרווחיים ביותר בתחום הנדל"ן הינו רכישה מתוזמנת של קרקעות לשם השקעה.

ישנם מספר סוגי קרקעות להשקעה, לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות, טווח השקעה וצפי תשואה עתידי, יחד עם זאת יש להיזהר לפני שבוחרים להשקיע בקרקעות מכיוון שמדובר בהשקעה לטווח ארוך.

בשורות הבאות ננסה לפרט אחר כל סוגי הקרקעות להשקעה,

סוגי קרקעות שונים

כל חלקת קרקע בישראל בעלת ייעוד אשר מוגדר מראש על ידי הוועדה הרלוונטית, ריכוז של כל הקרקעות וייעודם נקרא תוכנית המתאר הארצית של ישראל. כך שבמידה ורכשתם קרקע להשקעה , עליכם לבדוק מה הייעוד של הקרקע בתוכנית המתאר הארצית, במידה וייעודה להיות קרקע חקלאית, לא תוכלו לבנות עליה מבני מגורים, מסחר וכדומה.

סוגי הקרקעות בישראל מתחלקות לכמה קטגוריות כלליות: קרקע למגורים, קרקע למלאכה, קרקע חלקאית, קרקע למשרדים ומסחר וקרקעות אשר הייעוד שלהם הוא להיות נתיב תחבורה או שטח פתוחה.

עסקת קרקע מאדם פרטי

 אחת האופציות הפופולאריות בתחום הקרקעות להשקעה היא רכישה של קרקע להשקעה מאדם פרטי אשר מחזיקה אותה תקופה, במידה ומדובר בקרקע חקלאית , העסקה מתבצעת מתוך אמונה שיום אחד ייעוד הקרקע ישתנה וכך יוכל המשקיע לבנות עליה נכס כלשהו ולהשכירו או למכור.

לחלופין יוכל המשקיע לחבור ליזם מבוסס ויחד לממש את הקרקע לנכס כלשהו, עסקה זאת גם נקראת עסקת קומבינציה, בא היזם מקבל רשות מבעל הקרקע לפתח את הנכס ובתמורה יעניק חלק מהנכס לבעל הקרקע, ברוב המקרים עסקה זאת מתייחסת לבניין דירות כאשר בעל הקרקע מקבל דירה אחת או מספר דירות (תלוי במשא ומתן).

תמ"א 38

 תמ"א 38 הינה תוכנית מתאר ארצית שבמקורה נועדה לחזק את המעטפת של מבנים בשכונות מגורים מפני רעידות אדמה. תמ"א 38 מאפשרת ליזמים הטבות נוספות בזכויות הבנייה וכך במקרים רבים כאשר מתבצע פרוייקט תמ"א 38, ניתנת ליזם אפשרות להוסיף ולשדרג את גובה הבניין ואף להוסיף יחידות דיור.

מיזמים של תמ"א 38 אשר הסתיימו בהצלחה יכולים להניב רווח גדול לכל הגורמים אשר היו מעורבים, מבעלי הקרקעות המקוריים עד היזמים והקבלנים בשטח.

רכישת קרקע חקלאית להפשרה

רכישת קרקע חקלאית זוהי למעשה רכישה מתוך כוונה להצלחה עתידית, כאשר רוכשים קרקע חקלאית להשקעה , רוכש הנכס צריך להאמין שבעתיד הקרוב תשתנה יעודה של הקרקע בתוכנית המתאר של ישראל והקרקע תופשר ותורשה לבנייה.

גם במקרים שהקרקע מופשרת, זה עוד לא מבטיח את הרווח הגדול לו מייחל בעל הקרקע מכיוון שלאחר הפשרת הקרקע, ייתכן ויהיו מגבלות לגופי אופי הבנייה וגדול השטחים המיועדים לבנייה, בנוסף סגירת עסקה עם יזם מתאים כך שתשאיר רווח גדול מספיק על מנת לחלוק בין המעורבים. 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה