סאונות רטובות ויבשות: בילוי לגוף וגם לנפש

סאונות רטובות ויבשות: בילוי לגוף וגם לנפש

סאונות בשנת 2022 הן ממש לא מה שהכרנו בעבר. בישראל ובעולם מתפתחת סצינה שלמה של בילויים יבשים ורטובים. אתם מוכנים לזה?

ברלין בירת גרמניה ידועה במתירנות ובחופש שהיא מקדמת. לא בכדי היא נחשבת לאחת הבירות הידידותיות ביותר עבור אוכלוסיית הלהט"בים, וניתן למצוא בה מקום ויכולת הכלה לכל אחד, מכל דת גזע ומין. אחד הבילויים ששמו את ברלין על המפה הוא הסאונות המפוארות שמציעה העיר לתושבים וגם לתיירים. כדי להבין על מה מדובר, אתם צריכים להתנתק לגמרי מהקונספט לפיו סאונה זה המבנה העבש בקאנטרי השכונתי.

סאונות בברלין יותר מזכירות פארקים עירוניים. יש הרבה כאלו בכל רחבי העיר, כל אחת מפוארת יותר מהאחרת, כל אחת מציעה למבקרים בה מתקנים יבשים או רטובים וזמן איכות משפחתי, זוגי או אפילו בבודדים. חלק מהסאונות הן סאונות אליהן נכנסים בעירום מלא. למרות מה שאולי נדמה, לא מדובר בעניין מיני, ההיפך הגמור מכך. מדובר במקומות ענקיים, בהם כל אחד יכול לחוות את הגוף בחופש, בלי ביקורתיות, בלי שיפוטיות ולהתחבר למקורות הכי עמוקים בנפש.

אם נדמה לכם לרגע שהברלינאים "נפלו על הראש", הטעות היא בידכם. בפינלנד – המדינה בה הומצאו הסאונות – המציאות דומה מאוד לזו שבבירת גרמניה. גם שם הכניסה לרוב הסאונות היא בעירום מלא, בחלק מהמקרים ישנה הפרדה בין גברים לנשים, אולם ברוב המכריע של הסאונות אין הפרדה בין המינים.

ישראל רחוקה מלהיות ברלין, אבל גם אצלנו סאונות הופכות להיות יותר ויותר בוטיקיות ומציעות למבקרים בהן בילוי מפנק במיוחד. אבל למה ללכת רחוק כשהכי כדאי להישאר קרוב? סאונות הופכות להיות גם מתקנים שמתקימים באמבטיות הבייתיות. כן, עם מעט מאוד מאמץ, חדר האמבטיה שלכם יכול להפוך לסאונה של ממש, כולל מתזי עיסוי ("ג'טים") מפנקים. במילים אחרות – תשכחו מכל מה שידעתם עד היום על אמבטיה בייתית. ממש בקרוב החדר שאליו אתם נכנסים לפחות פעם ביום יכול להפוך לפינוק מושלם.

הבילוי בסאונה הוא בעל השפעה ישירה על המערכת הקרדיו-וסקולארית בגוף האדם. כתוצאה מהטמפרטורה הגבוהה בסאונה, יש הגברה בפעילות בלוטות הזיעה, התרחבות של כלי הדם ועקב כך ירידה בלחץ הדם בגוף. קצב הנשימה והדופק מואצים וכתוצאה מכך משתחרר בגוף אדרנלין ואנדורפינים, מה שגורם לתחושת הנאה ורוגע אחרי היציאה מהסאונה.

יתרון נוסף שיש לבילוי בסאונה הוא הקלה על כאבי שרירים ומפרקים. לא מעט ספורטאים חובבנים ומקצועים כאחד נכנסים לסאונה לאחר מאמץ גופני רב. בדרך הזו הרפיית השרירים מהירה יותר והגוף יכול לחזור לתפקוד שגרתי כמעט בלי לחוות התכווצויות וקושי בתנועה.

לסיכום, סאונות הן בילוי מפנק ומרגיע גם לגוף וגם לנפש. מתי בפעם האחרונה עשיתם הפוגה בשגרת היום יום ופשוט פירגנתם לעצמכם? אם אתם לא מצליחים להיזכר, כנראה שהגיע הזמן…

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה