נתונים מעניינים על העיר חדרה וגם – כמה סיבות לגור בה

נתונים מעניינים על העיר חדרה וגם – כמה סיבות לגור בה

בשעה שרבים מאיתנו טועים לחשוב כי תהליכי העיור המואץ מתרחשים במרכז הארץ בלבד, אלו הן דווקא הערים היוצאות מגבולותיו שעושות את הקפיצה הגדולה ומקבלות לחיקן לא מעט משפחות וזוגות צעירים. אחת מהן היא חדרה והנה כל מה שכדאי לכם לדעת עליה

זאב נחמנזון

המגורים במרכז הארץ מאתגרים במיוחד: הצפיפות עולה, העומסים מצטברים ואיכות החיים אליה כולם שואפים יורדת. לעיתים, זמן הנסיעה ממרכז תל אביב לעיר שאנחנו הולכים לדבר עליה בשורות הבאות – חדרה, קצר יותר מזמן הנסיעה לכפר סבא, לצורך העניין, עוד עיר במרכז.

אז בשעה שמחירי הדירות במטרופוליטן העמוס הזה מרקיעים שחקים וכל מי שמעוניין לגור בו נאבק על כל מטר – מוסיפות להיבנות עוד ועוד דירות חדשות למכירה בחדרה בתנאים נוחים, ברמת בנייה גבוהה ביותר, במיקומים מדהימים עם נוף לים, לירוק שופע ולכזה עירוני יותר. גם המחירים, למרות שעולים בהתאם לביקוש, עדיין לא קרובים לאלו המוצעים בערי המרכז והקהילה המאכלסת את חדרה – צעירה, משכילה, וגדלה בצעדי ענק. ומה בנוגע לחינוך, לתרבות והתעסוקה בעיר? לפניכם כל הנתונים המעניינים.

עד כאן ומעבר

עם מספרים כמו אלו לא מתווכחים: רק בשנת 2020 נמכרו כ-1,500 דירות בחדרה וזו הנוכחית צפויה להסתיים עם נתון דומה – נתונים מרשימים לאור העובדה שמדובר בשנת קורונה אשר בתחילתה, חלה ירידה משמעותית במספר עסקאות הנדל"ן בכל רחבי הארץ. כיום הנתונים מעידים על כ-4,000 דירות המצויות בתהליכי בנייה או תכנון ורק לאחרונה, אושרה תכנית ההתחדשות העירונית במרכז העיר שתייצר אף היא 400 דירות חדשות במקומן של אלו הישנות והותיקות. אלו מספרים גדולים בהחלט אך לאור מה שיש לחדרה להציע, בהחלט יש מקום לעוד.

חופי ים והרבה ירוק

חופי ים צמודים, מפותחים ומטופחים? יש. נמאס לכם מהים?תסתכלו מסביב. שטחי חקלאות ירוקים ורחבים רבים, מושבים ושדות המציעים ריאה ירוקה ויפה שאפשר גם לטייל בה. מחפשים עיר עם מסעדות, בתי קפה ומקומות בילוי? חדרה שוקקת, עוד ועוד עסקים בתחום נפתחים בעיר ויש כבר מסעדות, כולל כאלו של שף, שמביאות אליהן לקוחות מכל מקום בארץ – וזאת עוד לפני שדיברנו על התשתיות.

לחיות נכון

בסופו של דבר, הנוף, הפנאי והשקט הם ערכים מוספים לדבר האמיתי שכן אנחנו צריכים ורוצים לגור בבית חם, לצאת לעבוד, להגיע מהר, לדאוג לעתיד ילדינו ולא לאבד את עצמנו לטובת כל אלו.

חדרה מלאה בכבישים ודרכים רחבות המספקות תנועה חופשית ונוחה בתוך העיר, היא בנויה בחכמה גם עבור הולכי הרגל ומבחינת כבישי כניסה לעיר – גם כביש 4 וגם כביש 2 עוברים בצמידות אליה ומאפשרים גישה מהירה צפונה ודרומה. כביש 9 הנבנה בימים אלו צפוי להיות גם הוא נתיב מרכזי בעיר ולהפוך אותה לנגישה עוד יותר. בתי הספר והגנים הרבים בעיר, שכבר צברו מוניטין והוכיחו את עצמם כמוסדות חינוך מצוינים, עוברים עתה מהפכה הכוללת שיפוץ, הרחבה ובנייה של מוסדות נוספים לטובה הקהילה הגדלה והמצטרפים החדשה.

גם אזור התעשיה של חדרה גדול, מפותח ונגיש במיוחד. בעבר היה מדובר במתחם של תעשיה כבדה אך חלק גדול מהמפעלים נסגרו ואותם החליפו מגדלי משרדים של חברות מובילות במשק. כיום חדרה היא מעוז הייטק מבוסס ושוקק המספק עבודה ופרנסה לאלפי תושבים באזור ומי שרוצה או צריך לעבוד במרכז, כפי שכבר ציינו – יכול להגיע אליו מהר בזכות תשתית התחבורה המצוינת.

טובים השכנים

כל הסיבות שציינו ועוד, מביאים אל חדרה אוכלוסייה איכותית, מודעת ומעורבת, וחיי הקהילה בה פורחים. אפשר למצוא בעיר דירות למכירה במחיר מציאה של כמיליון ₪ ובסכום כפול, ניתן כבר לרכוש דירות שלושה חדרים חדשות ומאובזרות הבנויות בסטנדרט המודרני ובתנאים המחמירים והמוקפדים, שמבדילים בין דירה לדירת חלומות. אמנם הביקוש עולה והמחירים גם, אבל זה ממש לא קרוב למה שמתרחש באזור החיוג של ערי המרכז.

על פי כל התכנונים והתחזיות, לחדרה ולתושביה מצפה עתיד מצוין עם צמיחה ועליה מהותית ברמת החיים ואלו שישכילו לרכוש ולהשתקע בה בזמן הקרוב – רק ירוויחו, ודאו שאתם ביניהם.

קרדיט: Shutterstock

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה