נערים נתפסו בביצוע ונדליזם בגן ציבורי

נערים נתפסו בביצוע ונדליזם בגן ציבורי

השיטור העירוני תפס נערים שהשחיתו מתקנים בגן שרה. הוריהם יזומנו ויחויבו בתשלום עבור הנזקים

 

ביום חמישי במשמרת צהריים התקבל במוקד 106 דיווח על חבורה של נערים המבצעים ונדליזם בגן שרה, גן ציבורי בשכונת ניסן בעיר, ולמקום יצא צוות של השיטור העירוני.

כאשר הבחינו בנערים בשיטור העירוני החלו במנוסה תוך שהם מקללים את הצוות.

כעבור זמן קצר התקבל דיווח נוסף על ונדליזם שמבצעים נערים במקום, שוברים פחים והורסים כל מה שבא ליד. הקריאה הועברה לפקח המסייע איציק שרף, מהשיטור העירוני, אשר הגיע למקום במקבי לניידת ובה הפקחית המסייעת ויאולטה אברמוב והשוטר עדן עמר.

הצוותים החליטו לאגף את המקום. הצוות של אברמוב ועמר הגיעו מרחוב פיינברג ואילו שרף הגיע מרחוב נוב. כאשר הבחינו הנערים בצוות המגיע מרחוב פיינברג הם החלו במנוסה מהגן תוך שהם מקללים, ונמלטו לעבר רחוב נוב מבלי לדעת ששם ממתין להם איש צוות נוסף.

במהלך המנוסה נתפסו שני נערים, בן 13 ובן 16. פרטי הוריהם נלקחו והועברו לגורמים הרלוונטיים להמשך טיפול. בד בבד מתנהל בירור לגבי היקף הנזק ועלותו, ובמידת הצורך יזומנו הורים לבירור וככל הנראה לתשלום עבור הנזקים שגרמו ילדיהם.

מנהל השיטור העירוני דותן עומסי מציין כי אין זו הפעם הראשונה שהשיטור העירוני תופס נערים המפגינים בריונות בגנים ציבוריים ומבצעים ונדליזם.

המקרה האחרון היה בגן קפלן, שם נתפסו מספר נערים שהשחיתו מתקני משחקים. ההורים זומנו לשיחה על-ידי מנהל אגף אכיפה וביטחון איתן כהן, וחויבו בהוצאות עבור הנזק.

יודגש כי כחלק מהמדיניות של אפס סובלנות בנוגע לוונדליזם, קורא השיטור העירוני להורים להסביר לילדיהם את החומרה של ונדליזם והשחתת נכסי ציבור, ולהבהיר להם כי הסנקציות על  מעשים מעין אלה הן קנסות גבוהים ואף תיק פלילי במשטרה.

עומסי: "אנו רוצים להאמין שברוב המקרים מתבצעים המעשים כמעשי קונדס. עתיד ילדינו מאוד חשוב לנו, ומצער שבגלל חוסר המודעות להשלכות של מעשיהם, ילדים עשויים להסתבך".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה