נמס בפה, כל הקינוחים שמתמוססים בקלות

נמס בפה, כל הקינוחים שמתמוססים בקלות

קינוחים זה דבר שאנחנו לוקחים כמובן מאליו. יש ארוחה בסוף נאכל קינוח. ביס מתוק שהוא אומנם בגדר חובה. אבל, יש את הרגעים הקטנים האלו בחיים, שפתאום הכול עומד מלכת; אתם בדיוק מגיעים הביתה אחרי יום מתיש, מרגישים שאתם צריכים קפאין שיזרום לכם בוורידים ואתם חייבים ביס מתוק, אבל לא עוד חטיף של שוקולד או במבה במילוי. משהו טוב כזה, משהו שנמס, שמתמוסס, משהו שמשאיר טעם של עוד… אם גם אתם מכירים את הרגע הזה, אז בדיוק עבורכם הכנו כתבה שלמה שתספר לכם על כל הקינוחים הנפלאים, שנולדו כדי שיימסו לכם בפה!

 

קרמבו

מהרגע שבצעתם את כיפת השוקולד הדקיקה, לא נותר לקרמבו אלא להישאב פנימה ולהתמוסס מיד כשהוא נוגע בלשון. הממתק האהוב הזה נאכל על ידי מבוגרים וילדים כאחד ומסב לכולם הנאה רבה. גם העוגייה שנמצאת בסיסו מתפרקת תוך שניות ונעלמת ממש כמו קצף הביצים האהוב עלינו כל כך.

 

עוגת גלידה

קינוח של עוגת גלידה הוא תמיד כיף בימים קייצים כשחם בחוץ ורוצים להצטנן אבל הוא לא רע בכלל גם כשאתם תחת הפוך! עוגת גלידה בחורף זקוקה אומנם לכמה שניות עד שתצליח לקבל את טמפרטורת החדר ולהתחיל להימס כדי להפוך לרכה במיוחד עם הביס הראשון. אל תוותרו על החוויה גם כשקר בחוץ, פשוט תכניסו חתיכות שלמות ממנה לתוך כוס הקפה שלכם ותקבלו שילוב מגניב וטעים במיוחד.

 

עוגת חמאה

עוגת חמאה היא עוד קינוח שנמס בפה, זה משום שמרקמה מורכב מטעמי חמאה עדינים שהופכים את הספוג בעוגה לרך ונימוח. כעת דמיינו את הרגע הבא: אתם מכינים לעצמכם כוס של נס קפה, פורסים חתיכה של עוגה, מתיישבים רגע בנחת, הריח של הארומה מכוס הקפה שלכם מגיע לאפכם ואתם כבר משתוקקים ללגום לגימה טובה וארוכה, כזו שמרגישים אותה עוברת בכל הגוף. אתם מריחים גם את הניחוח העדין של החמאה שבוקע מפרוסת העוגה שלכם. בדיוק עכשיו אתם חותכים חתיכה של עוגה, טובלים אותה בעדינות בכוס הקפה ומכניסים לפה. העוגה מתמוססת מיד, משאירה לכם בפה שילוב שנע בין קפה לחמאה משולבים יחד בהרמוניה מופלאה. אתם לוגמים לגימה ארוכה מכוס הקפה וחוזרים על הפעולה הזו שוב. פתאום אתם מגלים שהעוגה שלכם נעלמה לחלוטין ונשארו ממנה פירורים בודדים, עדות לעוגה שהייתה בצלחת רגע לפני שנמסה לכם בפה בעונג מוחלט. כעת יש לכם שתי ברירות: להשלים עם רוע הגזרה או ליישר עוד פרוסה מעוגת החמאה המדהימה.

 

מוס שוקולד בכוסיות אישיות

זה הרי ידוע לכל שמוס שוקולד הוא בעצם מוס שמיועד למכורים. כל חובב שוקולד גדול או קטן, מתחיל או מנוסה, צעיר או ותיק יודע שממוס שוקולד אי אפשר להתעלם. זהו. מהרגע שהעיניים שלכם נפגשו עם הכוסית הקטנה שמכילה אותו בתוכה, אתם כבר מרגישים את הטעם השוקולדי העמוק והאוורירי נוגע לכם בבלוטות הטעם ומתמוסס כלא היה. זה בסדר, אנחנו מבינים אתכם, תמוססו כאהבת ליבכם!

 

טראפלס צרפתי

שלא כמו בכדור השוקולד שבו יש ביסקוויט שמרקמו מעט קשיח ולא מאפשר התמוססות מלאה, הטראפלס אינם סובלים מהבעיה הזו. מדובר בכדור שוקולד מושחת לגמרי, שמתוגבר על ידי שילוב של שמנת וחמאה או חלבוני ביצה שמבטיחים את מרקמו הקרמי שמתמוסס בפה תוך מספר רגעים. זהו כדור שוקולד רך ונימוח שאין כדוגמתו, הוא ממכר לחלוטין ואם לא שמים לב אפשר לגמור חבילה שלמה שלו בלי שום בעיה. לגבי נקיפות מצפון ורגשות אשמה – זה כבר נושא למאמר אחר.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה