ניתוח קטרקט- שאלות ותשובות

ניתוח קטרקט- שאלות ותשובות

הרופא אבחן לכם קטרקט?  קיבלתם המלצה לניתוח? יש לכם שאלות רבות ללא מענה? אתם שואלים, אנחנו עונים!

 

איך מתבצע ניתוח קטרקט?

ניתוח קטרקט מתבצע באופנים שונים ממטופל למטופל שכן טכניקת הביצוע תלויה ומשתנה בהלימה לפרמטרים כמו מצב העין, מומחיות הרופא, הציוד בו משתמשים ועוד. עם זאת, הגישה הניתוחית השכיחה ביותר היא גישת ה'פאקו', אשר דוגלת במיעוט חתכים ללא הצורך בתפירתם בתום ההליך הניתוחי.

בתחילה, יבצע הרופא המנתח שני חתכים בקרנית בעין, ירסק את העדשה הדורשת טיפול על ידי אולטרסאונד וישאב את חלקיה לצורך הסתרה.

בשלב שלאחר מכן, תושתל עדשה חדשה ומלאכותית אשר תחליף את העדשה העכורה.

כיום, קיימת שיטה נוספת ומתקדמת לכך, הנעשית באמצעות לייזר. ניתוח קטרקט בלייזר כולל בחובו את כלל השלבים המסורתיים, אלא שאינם נעשים באופן ידני, אלא באמצעות קרני לייזר מדויקות.

 

טיפול בקטרקט מבעוד מועד- חובה!

טיפול בקטרקט צריך להתבצע בהקדם האפשרי מעת אבחון הקטרקט והצורך בניתוח, שכן, אי טיפול, הזנחה או דחיית הטיפול, עלולים להביא להחמרת מצב הקטרקט וממילא גם לירידה נוספת באיכות הראייה. כשהראייה יורדת, התפקוד היום יומי עלול גם הוא להיפגע מאוד, כגון: אי יכולת לנהוג או לנוע בבטיחות, דבר שעשוי לגרום לכם להפסד ימי עבודה מרובים, קושי בשמירה על שגרת חיים בריאה ונורמלית ובעיקר- סכנת חיים, לכם ולסובבים אותם, בעיקר בעת נהיגה ברכב.

בטווח הזמן הרחוק, מצב הראייה עלול להחמיר אף עד כדי מצב של עיוורון מוחלט. לאור כך, זיהוי וטיפול מוקדמים הינם הכרחיים עבורכם, ובעיקר, עבור חייכם וחיי הסובבים אתכם!

 

החלמה וחזרה לשגרה מניתוח קטרקט

מרבית המטופלים העוברים ניתוח קטרקט מצליחים לשוב לשגרת חיים רגילה ברובה. אין הגבלה על פעולות כמו צפייה במסכים, קריאה או ביצוע פעילות גופנית. עם זאת, לעבודה ניתן לשוב לאחר מספר ימים בודדים מהניתוח, ורצוי עד מאוד להשתדל שלא לבצע פעילויות פיזיות מאסיביות בתקופה הסמוכה לניתוח. מלבד זאת, מרבית המטופלים לאחר ניתוח קטרקט אינם נדרשים להרכיב משקפיים לצורך ראייה למרחוק, אם כי עניין זה תלוי בעיקר במספר העדשה המלאכותית ובסוגה.

אם הגעתם עד כה, כנראה שאתם או הקרובים אליכם סובלים מתופעת הקטרקט ומחפשים את הדרך הטובה, היעילה והקצרה ביותר לשוב אל שגרת החיים שלכם. אין ספק כי ניתוח קטרקט הינו פתרון יעיל ובטוח עבור הסובלים מקטרקט ושואפים לשוב אל שגרת חייהם תוך זמן קצר מתוך בטיחות מקסימלית.

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה