ניקוי קווי ביוב – איך שומרים על תקינות הצנרת?

ניקוי קווי ביוב – איך שומרים על תקינות הצנרת?

הצפה של הביוב ברחוב, עלולה להוות סכנה בטיחותית ותברואתית כאחד. בעיה של הצפה נוצרת פעמים רבות בשל מי גשמים מרובים שאינם מנוקזים כראוי, בדרך כלל בשל סתימה במערכת הביוב העירונית. הדרך לטפל בסתימה מסוג כזה, היא באמצעות מומחים לניקוי קווי ביוב היכולים לעשות שימוש בכלים ייעודיים, שפותחים את הסתימה ומאפשרים זרימה חופשית. גם במקומות עבודה ותעשייה שבהם נעשה שימוש בחומרי גלם נוזליים שומניים שונים, המוזרמים לביוב באופן קבוע, עלולה להיווצר סתימה בצינורות המזרימים את הביוב ואז הניקוי של הצנרת יסייע לפתיחת החסימה. מלבד הפתרון המיידי של הבעיה, פעולת ניקוי קווי ביוב מונעת המשך התפתחות של סתימות שהחלו כבר להיווצר ומאפשרת שימוש רצוף בביוב לתקופה ארוכה. מסיבה זו, כדאי לבצע ניקוי קווי ביוב מקצועי בצורה קבועה אחת למספר חודשים ולא להמתין לתקלה חמורה.

מה צריך לעשות בכדי למנוע סתימה במערכת הביוב?

בכל רחוב בישראל קיימים בורות ניקוז, אשר מאפשרים את ספיגת מי הגשמים ונוזלים נוספים אחרים הנשפכים אליהם על בסיס קבוע. סתימה קשה במערכת הביוב, בכל חלק באחד או יותר מהצינורות המרכיבים את הביוב, עלולה לגרום להצטברות לכלוך בבורות הניקוז ולסתימתם של הפתחים החשובים הללו. כאשר זה קורה, כל המים אשר בדרך כלל מוזרמים אל הבורות ומהם אל המשך הצנרת – אינם מתנקזים לשום מקום, אלא הולכים ומצטברים עד לכדי שלוליות ענק, המהוות סכנה של ממש לשלום הציבור. בנוסף, כאשר הביוב עולה על גדותיו בשל בעיית ניקוז, מדובר בכמות אדירה של מזהמים כמו בקטריות וחיידקים הנחשפים לבני אדם ולבעלי החיים והמסכנים ממשית את בריאותם. ניקוי קווי ביוב המתבצע אחת לתקופה במשך כל עונות השנה כחלק משגרת הטיפול העירוני במערכת הניקוז, כמו גם איתור סתימות קיימות, מונע חסימות בתקופות הבעייתיות של חודשי החורף, בכך שהוא מסייע לשינוע מי הגשמים ושאר הנוזלים העודפים בצורה המיטבית.

איך מבצעים ניקוי מקצועי של ביוב?

רז אינסטלציה מומחים בפתיחת סתימות במערכות צנרת הביוב ומבצעים ניקוי קווי ביוב מקצועי, הן כפתרון מיידי ודחוף והן כחלק משגרת ניקיון מערכת הביוב והניקוז. שטיפה קבועה של קווי הביוב ואיתור בעיות נקודתיות, מסייעת למניעת החמרה של חסימות שכבר החלו להיווצר בצנרת ומשמרת את תקינות הצנרת.

צילום: שאטרסטוק

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה