מתנדבי משטרת התנועה הארצית נאמנים לחיים

מתנדבי משטרת התנועה הארצית נאמנים לחיים

35 מתנדבים ממשטרת התנועה הארצית הצטרפו לאחרונה למיזם "נאמני חיים" של מגן דוד אדום * השוטרים עברו קורס בעזרה ראשונה ובאמצעות אפליקציית מד"א יוזנקו לאירועי חירום רפואיים בקרבתם * מנכ"ל מד"א, אלי בין: "בזכות 'נאמני החיים' אנו מצילים מידי שנה עוד עשרות ומאות אנשים, זאת הודות לזמן תגובה ראשונית של פחות משלוש דקות"

 

35 מתנדבים ממשטרת התנועה הארצית הצטרפו לאחרונה לפרויקט "נאמני חיים" של מד"א, זאת לאחר שעברו קורס בן חמישה מפגשים במטה המשטרה שברמלה. המצטרפים החדשים יוכלו לתת מענה למקרי חירום רפואיים ופציעות בתאונות דרכים, וזאת במסגרת עבודתם בכבישי ישראל. בטקס סיום הקורס קיבלו המתנדבים החדשים תעודות אישיות, ערכת החייאה ואפוד זיהוי של "נאמני חיים". רבים מהמתנדבים גילו רצון עז לקחת חלק בקורסים נוספים של מד"א ולהתנדב בארגון באופן קבוע.

הרעיון העומד בבסיס מיזם "נאמני חיים", הוא שכל אזרח שעבר בשלב כלשהו הכשרה בסיסית של כ-20 שעות בעזרה ראשונה, מסוגל לבצע פעולות החייאה בסיסיות בחולה שלקה בדם לב – ובכך להגביר את הסיכויים להציל את חייו. במטרה לצמצם עוד יותר את זמן ההגעה לחולה שלקה בדם לב ולהעמידו על הזמן הקצר ביותר, הוחלט לגייס לטובת הפרויקט כל אזרח שמעוניין בכך, שהינו מעל גיל 18 והוא בעל הכשרה בסיסית בעזרה ראשונה.

מערכת איתור מיוחדת של מד"א הפועלת באמצעות יישומון (אפליקציה) תאתר את כל נאמני החיים שנמצאים במרחק של דקות בודדות מהמקום בו דווח למוקד מד"א על חולה שנזקק להחייאה, ותזניק אותם למקום במקביל להזנקת צוותי מגן דוד אדום ולהדרכה טלפונית הניתנת על ידי החובשים והפרמדיקים במוקדי מד"א – זאת עד להגעת איש צוות של מד"א למקום האירוע.

באגף התנועה של משטרת ישראל ציינו כי פעילות הצלת חיים הינה ב DNA של השוטרים, בכל יום פועלים השוטרים במסגרת עבודתם במגוון אירועים הדורשים מהם לעיתים להגיש עזרה ראשונה ואף להציל חיים "אנו רואים בשיתוף הפעולה בין מד"א לאגף התנועה כשירות למען הציבור במטרה להציל חיים הדגישו במשטרה, נמשיך לפעול לביטחונם ושלומם של ציבור משתמשי הדרך ולהציל חיים בכבישים!" הוסיף שחר גמזו, דובר אגף התנועה

יוסי חלבי, ראש זרוע תגובה מידית במרחב ירקון, גלבוע וירדן: "אנחנו שמחים על ההיענות הגבוהה של המתנדבים, ובימים אלו אנו פועלים לפתיחת קורסים נוספים להכשרת שוטרים נוספים ממשטרת התנועה להיות 'נאמני חיים' במד"א. אין לי ספק ששיתוף פעולה זה יהווה מכפיל כוח במתן מענה רפואי ראשוני בשעת הצורך".

 

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "לשיתוף הפעולה שבין מגן דוד אדום למשטרת ישראל יש חשיבות גבוהה בדאגה לביטחונם של תושבי מדינת ישראל ובכל הקשור להצלת חיים, שיתוף פעולה שעולה מדרגה עם הצטרפותם של מתנדבי משטרת התנועה לפרויקט 'נאמני חיים'. בזכות המיזם אנו מצילים מידי שנה עוד עשרות ומאות אנשים, זאת הודות לזמן תגובה ראשונית של פחות משלוש דקות. אני רוצה להודות למשטרת ישראל ולמצטרפים החדשים על הירתמותם לפרויקט, ואין לי ספק כי זוהי רק תחילתה של דרכנו המשותפת. בהזדמנות זו אני קורא לציבור הרחב להמשיך ולהצטרף ל'נאמני חיים': יש בידכם את הכוח לעזור לנו להציל חיים".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה