מתי כדאי לגשת לטיפול זוגי?

מתי כדאי לגשת לטיפול זוגי?

האמת היא שאין לנו תשובה טובה לשאלה הזו והיא הרבה פעמים ההחלטה של בני הזוג ללכת לטיפול. מה שאנחנו נדבר עליו הוא לא על הרגע בו עליכם להבין כי אתם צריכים ללכת לטיפול, זה אתם יכולים לעשות לעצמכם היטב. אנחנו כאן כדי להגיד לכם משהו על האופן בו טיפול זוגי יכול לעזור לכם לחיות חיים יותר טובים.

הכל מתחיל מהבחירה הראשונה

לחיות בזוג זו לא בחירה פשוטה והיא לא תמיד הבחירה הראשונה לעשות. היא בחירה שטומנת בחובה אתגרים אדירים וויתור שנעשה בכל פעם מחדש כדי להיות שם עבור משהו אחר שהוא לא אתה. זוגיות היא באותה נשימה גם דבר לא פחות ממדהים. היא האופן בו אתם יכולים להיות שם עבור משהו אחר, לטפל בו, להעניק לו, להיות שם עבורו. הבחירה להיות בזוג היא לא תמיד בחירה מודעת אבל זו בחירה שעשיתם והניסיון ללכת לטיפול זוגי הוא הניסיון למצוא את הדרך להמשיך ולקיים את אותה בחירה שהייתה שם. אנחנו מקווים שבחרתם אז מתוך אהבה ורצון אמיתי לחיות ביחד. לכן את הבחירה הזו חשוב שתראו לעיני רוחכם לאורך הטיפול. שכן לא פעם ולא פעמיים אנחנו מדברים על סיטואציה מורכבת ולא פשוטה. טיפול הוא מה שעלול לא פעם להציף ולהציב את המטופל מול הקשיים האישיים שלו. כדי להצליח להתגבר עליהם אתם צריכים להיות מסוגלים להסתכל לאתגר הלא קל הזה בעיניים ולראות האם אתם מסוגלים למצוא אתכם גם שם, גם במקום הכואב.

המטרה של טיפול היא לדבר את הקושי

הרבה פעמים קושי בתוך מערכת יחסים הוא לא קושי אחד. הוא לעולם הקשר שנוצר בין אדם שנמצא בעמדה אחת כתוצאה מפגיעות אותה הוא סוחב לאורך שנים, ביחד עם מה שמביא הצד השני אל תוך הקשר. הרבה פעמים הפיתרון נמצא במקום בו אפשר לתקשר. בו אפשר לדבר על הדברים ולמצוא את הדרך לראות הכל קצת אחרת. ללכת לטיפול זוגי זה לא דווקא כשנדמה שכלו כל הקיצים והגיע הזמן להתגרש, הרבה פעמים זה יכול להתרחש סתם כשאתם מרגישים שהיחסים כבר לא מה שהיו פעם, כשאתם מרגישים שאתם צריכים למצוא את הגשר שוב ואת הדרך להיות שם האחד עבור השני.

מדובר על תהליך

טיפול זוגי הוא תהליך. אנחנו לא מדברים על אירוע אחד שלאחריו הכל ייראה אחרת. אנחנו מדברים על מה שעוברים אותו צעד אחרי צעד כדי שבסופו של יום תרגישו טוב יותר. לכן חשוב שתבואו עם סבלנות, אהבה, יכולת הכלה ועם המסוגלות להסתכל לקושי בעיניים ולהתמודד איתו בצורה הטובה ביותר שאתם מסוגלים לה. אנחנו מדברים על תהליך ארוך שלא תמיד מתחיל ולא תמיד מסתיים, אנחנו מדברים על מה שצריך לנשום לתוכו ולהתחיל קודם כל מההזדמנות פשוט להגיד לו כן.

אתם מוזמנים לנסות

לא מדובר כאן על בחירה שאין ממנה דרך יציאה. מדובר על בחירה שאתם יכולים להתבונן בה בכל פעם מחדש. אנחנו מזמינים אתכם לנסות ולראות איך אתם מרגישים. אנחנו בטוחים שלאחר זמן מה תבינו טוב יותר את עצמכם ואת הצד השני.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה