מפגש תושבים בבית המורשת

מפגש תושבים בבית המורשת

מאות מיוצאי הקהילה האתיופית השתתפו במפגש תושבים עם בכירי העירייה שהתקיים בבית המורשת ליהדות אתיופיה

 

במסגרת מפגשים עם תושבים שמובילה עיריית חדרה, התקיים מפגש בהשתתפות מאות מבני הקהילה האתיופית.

עיריית חדרה מקיימת מפגשים עם תושבים ברחבי העיר, בהשתתפות ראש העיר צביקה גנדלמן, נבחרי ציבור והצוותים המקצועיים של העירייה הפועלים למתן מענה מיטבי לכל סוגיה שמעלים התושבים. עד כה התקיימו מפגשים עם תושבים בשכונות השונות, מפגשים עם קהילת עולי צרפת, עולי חבר העמים, וכעת כאמור גם יוצאי אתיופיה.

המפגש התקיים בבית המורשת ליהדות אתיופיה, בהשתתפות ראש העיר גנדלמן, סגנית ראש העיר חדווה יחזקאלי, צוות מקצועי של העירייה, קסים, אנשי ציבור מבני העדה ותושבים רבים.

במהלך המפגש בירך ראש העיר את טספאי אדרג'או שנבחר לעמוד בראש הרשימה של בני הקהילה בחדרה, ואיחל הצלחה לרשימה החדשה.

ראש העיר וכל הדוברים האחרים הדגישו כי על הקהילה האתיופית לשמור על איחוד ובכך להעצים את כוחה.

במשך שעה ארוכה הודו אנשי הקהילה על העשייה העירונית המתבצעת לקידום יוצאי אתיופיה בחדרה, כולל טקסי זיכרון לנספים בדרך לישראל, אירועי סיגד עירוניים, אירועי תרבות, וכמובן בית המורשת שנחנך לפני מספר חודשים לטובת פעילות של תיעוד, תרבות וקהילה.

בתום המפגש העניק ראש העיר שי צנוע, עותק ממוסגר של מגילת היסוד לבית המורשת ותעודה ממוסגרת המעידה כי: "בית מורשת זה הוקם על-ידי עיריית חדרה להנצחת ההיסטוריה של יהדות אתיופיה, תרבותה, ערכי הקהילה, ותיעוד הסיפור רב האומץ של העלייה לארץ ישראל. בית המורשת ישמש את קהילת יוצאי אתיופיה בחדרה במטרה שיהפוך למרכז שוקק חיים ופעילות כפי צורכיהם, ובית שופע מידע ותכנים להנחלת ההיסטוריה והתרבות של העדה לדורות הבאים בעיר ובמדינה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה