מנכ"ל משרד החינוך: חדרה מחויבת לחינוך בצורה הגבוהה ביותר

מנכ"ל משרד החינוך: חדרה מחויבת לחינוך בצורה הגבוהה ביותר

 

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב ומנהל המחוז ד"ר סער הראל סיירו במוסדות חינוך ונפגשו עם אנשי אגף החינוך, ושיבחו את העשייה למען חינוך איכותי וערכי

 

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, מלווה במנהל מחוז חיפה ד"ר סער הראל, סייר בחדרה וערך פגישת עבודה עם ראש העיר צביקה גנדלמן ועם מנהלת אגף החינוך סיגלית איציקוביץ.

ראש העיר גנדלמן חזר על חזונו החינוכי, לפיו הוא מכוון לכך שמערכת החינוך בחדרה תוכל להציע לילדי העיר את כל גווני החינוך, ממלכתי, ממלכתי דתי, דמוקרטי, מכללה אקדמית, וכן בית ספר מכיל ומכינה קדם צבאית שהעירייה פועלת לפתיחתם בעיר. ראש העיר הדגיש שההשקעה בחינוך הביאה לחדרה אוכלוסיות צעירות וחזקות שמבקשות חינוך איכותי לילדיהן לצד איכות חיים וסביבה, ומהווה את אחת הסיבות העיקריות לדרוגה  הגבוה של העיר ברשימת הערים הנהנות מהגירה חיובית לעיר.

בהמשך נערך מפגש בהשתתפות חברי הנהלת המחוז, מנהלי מחלקות באגף החינוך העירוני, מפקחים מתכללים, מפקחים ומנהלי מוסדות חינוך בעיר, שבמהלכו הציג אבואב את מטרות המשרד ואת הפעולות הדרושות להשגתן. לדבריו, החזון לדמות בוגר מערכת החינוך, אדם משכיל בעל ידע ועומק תבונתי, בעל מיומנויות חשיבה לצד רגישות והקשבה ללבו, בוגר בעל כישורים לאתגרי החיים, עצמאי ופעיל חברתית, מבין את הנורמות ואת כללי ההתנהגות.

להגשמת החזון נבחרו 10 מקצועות מובילים בעלי ערך התפתחותי, ביניהם: שפה – ערך משמעותי, כישורים ללא שפה לא יועילו, לא יתממשו; מדעים – על מנת להבין ולחדד התודעה בין מהי דעה ומהי עובדה מבוססת, מה התהליך לביסוסה; שפות – שליטה בשפות היא כלי מרחיק לכת להשתלבות בעולם הגולובלי.

בנוסף פועל שרד החינוך לחיזוק החינוך הבלתי פורמלי,  תנועות נוער, לקיחת אחריות, מימוש עצמי, התנדבות, נתינה.

מטרה נוספת היא השבחת ההון האנושי, הכשרת מורים איכותיים אשר יזכו לליווי צמוד בשנותיהן הראשונות במערכת, נדע לשמור עליהם טוב יותר.

לדברי אבואב, "אנו עובדים במרץ על צמצום פערים חברתיים ומתן שוויון הזדמנויות, הכישרון הוא נחלת הכלל, מחובתנו להעניק את האפשרות לממשו בקרב כלל בוגרי מערכת החינוך הישראלית".

במהלך הסיור שאל המנכ"ל את מנהלי בתי הספר שאלות הנוגעות לקשיים ותובנות המבוססות על ניסיונם במערכת. אבואב: "פגשתי היום אנשי חינוך וראשי רשויות המחויבים בצורה הגבוהה ביותר לתהליך החינוכי, רוצים לעבוד, להעצים, אני יוצא מכאן עם הרגשה מצוינת ותקווה גדולה".

מנכ"ל המשרד הודה למנהל המחוז ד"ר סער הראל וציין, כי ד"ר הראל  הוא מנהל מחוז בעל יכולות ניהול גבוהות ובעל תפיסת עולם חברתית הרואה את הכלל, וכי הוא בטוח כי הראל מצעיד ומוביל את מערכת החינוך המחוזית להישגים גבוהים ביותר.

מנהל המחוז הדגיש כי על סמך פגישותיו הקודמות בחדרה, וכן ועל סמך המפגש הנוכחי הוא משוכנע במחויבות של כולם לעשות הכל למען חינוך איכותי, פדגוגית וערכית.

המפגש עם אנשי החינוך בחדרה התקיים באולם הישיבות החדש במבנה המשוקם של "אחד העם". ראש העיר עדכן את מנכ"ל המשרד כי מדובר בבית הספר הראשון של חדרה, שנפתח בשנת 1922 והיווה סמל למאבק המייסדים על אדמת ארץ ישראל ולחשיבות של חינוך הילדים כמפתח לחוסנו החברתי תרבותי של היישוב בארץ ישראל.

"לאור כל זאת בחרנו לארח את המפגש החינוכי במבנה המשומר של אחד העם, המייצג יותר מכל את תפקידו הערכי חינוכי של בית הספר בחיי העיר ותושביה".

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה