מכינה קדם צבאית תוקם בחדרה

מכינה קדם צבאית תוקם בחדרה

נוער עם הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה, בעלי יכולות טכנולוגיות מיוחדות, יעברו במכינה הכשרה למנהיגות ומצוינות, ולשירות משמעותי בצבא

 

מועצת העיר אישרה הקמת מכינה קדם צבאית בחדרה, שתכשיר בוגרי י"ב למנהיגות חדשנית ויצירתיות.

בהנחיית ראש העיר צביקה גנדלמן מקדם אגף החינוך של העירייה את פתיחת המכינה הקדם צבאית "נטעים" (נוער טכנולוגי עם יכולות מיוחדות), המיועדת לנערים עם הפרעות קשב וריכוז ולקויות למידה, בעלי פרופיל עורפי (64 ומטה), בעלי גישה ועניין לטכנולוגיה.

העירייה שוקדת על איתור שטח והכנת תוכנית עבודה לפתיחת המכינה. בכוונת העירייה להעמיד לרשות המכינה מבנה מתאים שייתן מענה כולל לצורכי הלמידה והמחייה, והפעלת המקום כחלק ממערך בתי הספר בעיר.

המכינה הקדם צבאית מתוכננת להעצים את תחושת המסוגלות האישית, המקצועית והחברתית של בני נוער עם שאיפות ויכולות טכנולוגיות. חזון המכינה הוא לתת את הכלים הנכונים לבני נוער בעלי יכולות מיוחדות, המעוניינים בשירות משמעותי בגופי הפיתוח וביחידות המיוחדות בצה"ל ומערכת הביטחון.

בישיבת המועצה הוסבר כי בחדרה ישנם בוגרים רבים של מערכות החינוך העירוניות, המעוניינים להשתלב במכינה הקדם צבאית, כולל בוגרי י"ב הרוצים להשתלב במכינה אך סובלים מבעיות קשב וריכוז ולקויות למידה.

המכינה שתקום מיועדת לבוגרים אלה, צעירים וצעירות כאחד, ובמהלך שנת המכינה יתמקדו  בהעמקה של הזהות האישית, בחיזוק היצירתיות ותחושת המסוגלות, וכן חשיפה לעשייה בטכנולוגיות מגוונות ובגישה של למידה משמעותית ומקדמת תוך השתלבות בקבוצת שווים.

המכינה תתמקד באיתור חוזקות והכוונה למקצועות ולתפקידים המתואמים לייחודיות והשונות, ולהוות מסגרת מותאמת המעודדת למידה ומצוינות.

בנוסף תכשיר המכינה לחיזוק היוזמה, האחריות וההובלה, ותפתח קבוצת איכות של בעלי יוזמה בעלי מסוגלות למיצוי ומימוש עצמי במשימה. התוכנית תועבר בגישה המותאמת לקהל היעד, כלומר למידה מבוססת פרויקטים בשילוב טכניקות ואמצעים טכנולוגיים, ובסביבת למידה מגוונת.

באמצעות כל זאת יעברו חניכי המכינה הכנה לשירות צבאי משמעותי, כאשר המטרה היא שישתלבו ביחידות מטכ"ל, שלדג, יהל"ם (יחידת הנדסה למשימות מיוחדות), 8200 ועוד.

במועצת העיר הדגישו כי "אנו רואים בהקמת המכינה מתן מענה חשוב לתושבי העיר, ובמקביל משיכת אוכלוסייה חזקה שתגיע לעיר בעקבות המכינה הייחודית".

יוזכר כי כבר בעת ביקורו בחדרה של מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך ד"ר סער הראל, הסביר ראש העירייה צביקה גנדלמן כי הוא מכוון לכך שלחדרה יהיה להציע לילדי העיר את כל גווני החינוך: ממלכתי, ממלכתי דתי, דמוקרטי, מכללה אקדמית, וכן מכינה קדם צבאית שהעירייה פועלת לפתיחתם בעיר. ראש העיר הדגיש שההשקעה בחינוך הביאה לחדרה אוכלוסיות צעירות וחזקות שמבקשות חינוך איכותי לילדיהן לצד איכות חיים וסביבה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה