מטבחי חוץ: הטרנד העולה בעיצוב גינות

מטבחי חוץ: הטרנד העולה בעיצוב גינות

הגשמתם חלום ועברתם לגור בבית פרטי? מברוכ! זה הזמן לשדרג את הגינה ולהפוך אותה למקום המושלם לאירוח הבא שלכם

דקלה ואבנר רכשו לאחרונה בית באחד הישובים באיזור השרון. "אחרי הרבה שנים של חסכון ומחשבה על העתיד שאנחנו רוצים עבור ילדינו, הצלחנו להגשים את החלום ולקנות בית שתמיד רצינו באיזור השרון", אומרת דקלה בהתרגשות. "הדרך אמנם לא הייתה קלה ונדרשו הרבה ויתורים, אבל ככה זה כשיש חלומות שממש בוערים בך – מוכנים לעשות את מה שצריך כדי לגרום להם להתגשם".

אחרי המעבר דקלה ואבנר החליטו שהדבר הראשון שהם רוצים להתמקד בו זה החצר. "אנחנו אוהבים מאוד לארח", אומרת דקלה. "גם כאשר גרנו בדירה הקודמת שהייתה הרבה יותר קטנה וצפופה, לא ויתרנו על אירוח של חברים ובני משפחה מתי שרק היה אפשר. אנחנו אוהבים לכבד, לצחוק, להיות יחד עם אנשים אהובים וככה הפכנו להיות הלוקיישן שבו החברים ובני המשפחה נפגשים. גם הילדים שלנו יודעים שהבית תמיד פתוח ואני מקווה שהדברים יימשכו למרות שעברנו למקום מגורים חדש ולסביבה לא מוכרת".

חלק מהשיפוץ שתכננו דקלה ואבנר בגינה כלל מטבח חוץ. "אני יודעת היטב מה זה אומר לארח הרבה אנשים", אומרת דקלה. "גם אם כל אחד מביא איתו משהו, בעל הבית צריך הרבה מאוד אנרגיות לטובת העניין. לכן, אבנר ואני החלטנו להתפנק ולרכוש מטבח חוץ לגינה. בדרך הזו אנחנו יכולים לארח הרבה יותר בנוחיות, אין צורך כל רגע להיכנס הביתה כדי להוציא דברים וגם המארחים יכולים להיות חלק מהערב ומהאווירה. אחד הדברים המבאסים ביותר הוא שמשקיעים מאוד באירוח ובהכנות ובסוף כשהכל נגמר מבינים שאנחנו כמעט לא נהנינו, כי היינו כל הזמן עסוקים במינהלות ובלדאוג שהערב יהיה מתוקתק. אני מקווה שהעובדה שבחרנו להתקין מטבח חוץ בגינה יפתור את העניין הזה."

דקלה ואבנר החליטו לא לחסוך. "בדקנו בחנות שיש בה מטבחי חוץ ברמה גבוהה והלכנו על מטבח מפואר מאוד", אומרת דקלה. "התקציב שלנו היה יותר נמוך, אבל כשהגענו לחנות אמרנו – זו השקעה של פעם בחיים, אז החלטנו להתפרע קצת. האמת היא שזו הייתה תחושה מאוד כייפית לדעת שלמרות החריגה מהתקציב, נצליח לעמוד בהוצאה הזו. במשך הרבה מאוד שנים חסכנו ועכשיו אנחנו קוצרים את הפירות".

בקרוב החברים של דקלה ואבנר צפויים לחנוך את הגינה לראשונה. "אנחנו מאוד מתלהבים ומתרגשים לקראת המפגש הזה", אומרת דקלה. "אמנם הבית עוד לא גמור מבחינת העיצוב, ויש עוד הרבה מה לעשות, אבל הגינה שלנו פחות או יותר מוכנה ונראה לי שלפני החורף זו הזדמנות מושלמת ליהנות מערב במחיצת החבר'ה. הרבה זמן לא נפגשנו ועכשיו צריך להתניע את המסורת הזו מחדש. אין לי ספק שהמטבח החדש וגם המעבר לבית החדש יכניסו אנרגיה חדשה למפגשים וזה משמח מאוד".

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה