מחפש/ת סטודיו יוגה חיפה? זה מה שצריך לדעת!

מחפש/ת סטודיו יוגה חיפה? זה מה שצריך לדעת!

טרנד תרגול היוגה – לא במקרה

לפני כחמש עשרה שנה, הספורט שכבש את ישראל היה שחייה. לפני כעשר שנים ענף הספורט הפופולרי היה ריצה. לפני כחמש שנים, הספורט שנהיה טרנד הוא קרוספיט. וכיום, נדמה שהתשובה ברורה לכל מי שנמצא בעולם הספורט בישראל – יוגה. למרות שהיוגה לגמרי הייתה כאן כבר זמן רב, רק בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מגלים אותה ואת היתרונות העצומים שלה.

להרבה אנשים נדמה שיוגה היא דבר מסובך, ואף רבים מופתעים מכך שהיא ספורט לכל דבר. אבל מי שהתחילו, כבר מזמן מכורים ויודעים עד כמה מדובר בהיבט משמעותי בחייהם. היתרונות של היוגה כבר ידועים ברחבי העולם. אמנם המקור של היוגה בכלל בהודו, אך היא התפשטה הלאה וכיום מדובר בפעילות מערבית לכל דבר.

יוגה היא פעילות גופנית בעלת יתרונות בריאותיים לא רק במישור הגופני, אלא גם במישור הנפשי. היוגה בנויה על בסיס סולמות קושי משתנים בהתאם לגיל ולרמה, כך שגם אם נדמה לך שאת/ה לא מתאימ/ה, כנראה שהתשובה דווקא הפוכה! עבור אנשים רבים יוגה הפכה להיות הדבר שהם מחכים לו בסוף כל יום, או הדבר שאיתו הם פותחים את הבוקר, ושבלעדיו היום שלהם לא יראה באותה הצורה.

מהם היתרונות של תרגול יוגה?

ראשית, נציין, שלמרות שמדובר בפעילות גופנית יחסית בטוחה בהשוואה לענפים אחרים, המתבצעת בסביבה סטרילית ושקטה, כמו בכל ענף גופני עשוי להיות סיכון לפציעות. לכן, חשוב לתרגל יוגה בצורה זהירה ובטוחה תוך הקשבה למדריכ/ה שידעו איך להכווין אתכם. טעות נפוצה בקרב אנשים, היא לחשוב שהם מסוגלים לתרגל יוגה מבלי הדרכה, ועל בסיס הסתכלות על דפי אינטרנט.

אך זהו בהחלט לא דבר מומלץ בגלל שביוגה יש חשיבות מכרעת למנח גוף מדויק ולקצב ספציפי. רק מדריכים מנוסים יוכלו לשמור עליך מפני פעילות לא זהירה. וכעת, אחרי שכבר עשינו לכם חשק להירשם אל סטודיו יוגה חיפה, נציין את היתרונות המדוברים.

דבר ראשון, יוגה משפרת את הכוח המאסקולרי, את שיווי המשקל ואת הגמישות שלכם. בזכות ביצוע תנועות איטיות ורפטטיביות, לצד נשימות עמוקות, הגוף ממריץ את זרימת הדם לשרירים. בזכות הצורך בשימור תנוחת גוף יציבה, השרירים מתחזקים. כל אלו ביחד מעלים את הסיבולת של השרירים, משפרים את שיווי המשקל והיציבות ואף משפרים סיבולת לב ריאה.

דבר שני, תרגול יוגה מסייע להקל על כאבי גב. יוגה עוזרת לחזק את רצועת הגב ובכך מפחיתה כאבי גב. הדבר טוב במיוחד עבור אנשים שיושבים רוב שעות היום על כיסא מול מסך מחשב וכמעט ולא מזיזים את גופם.

שלישית, יוגה עוזרת להרגיע את הנפש ועוזרת להירדם במהירות רבה יותר ולישון שינה טובה יותר. מחקרים שונים הראו את תרומתה של היוגה לפני השינה.

לכן, נדמה שאין לכם מה להתלבט, פנו עכשיו להירשם.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה