מחלות חניכיים בפה – ידע שווה חיוך של זהב

מחלות חניכיים בפה – ידע שווה חיוך של זהב

ישנם מחקרים שמצאו קשר סטטיסטי מובהק בין בריאות הפה ואריכות ימים. צחצוח השיניים שלכם מעולם לא נראה חשוב יותר, ובריאות הפה שלכם היא דבר שכדאי לשמור עליו, מכל משמר ומכל סוכר. אולי הבעיה הנפוצה ביותר שנתקלים בה רופאי השיניים בישראל כמו גם בשאר העולם, זו הזנחה. שלא בזדון, אך בדרך כלל שכן בחוסר תשומת לב ראויה, אנשים נוהגים להזניח את בריאות הפה והשיניים שלהם. שלל מחלות חניכיים בפה מופיעות בשלבים שונים בחיים, ומייצרות בעיות, לעיתים מורכבות במיוחד.

הדרך הטוב ביותר להילחם בחולי הוא כמובן למנוע אותו, אך כדי למנוע חולי בחניכיים ובשיניים, ובכלל בחלל הפה, צריך לדעת כיצד לפעול, וצריך את המוטיבציה לעשות זאת. אומרים שמי שעבר טיפולי שיניים מורכבים כבר למד את הלקח, ויתחיל לשים יותר תשומת לב על היגיינת הפה שלו, אך סטטיסטית, לצערנו, זה לא מדויק. אז מה עושים?

לא כל כך נעים להכיר: מחלות חניכיים בפה

כשמכירים מחלות חניכיים בפה טוב יותר, יודעים מה עלול לקרות לנו, ואז ישנה מוטיבציה מוגברת לפעול לצורך מניעה. במידה ויש לכם כבר מצב קיים, אפילו כאב קל או רגישות לחום או לקור, מוטב לגשת לרופא שיניים באופן מיידי, ולא לתת לדברים להתדרדר, שכן הטיפול במשהו מורכב הוא בהכרח יותר מורכב.

  • מורסה – אחת מאותן מחלות או מופעים חד פעמיים בפה שלנו יכולה להיות המורסה, אורחת כואבת ולא רצויה בחלל הפה. המורסה לרוב נובעת מחיידקים אשר התבצרו בכיס מוגלתי על החניכיים. הכיס הזה לא אמור להיות שם באופן תקין, ונוכחותו יוצרת לחצים ומתח באזור. התוצאה היא כאב, בין היתר, אך בכך לא הסתיימו הדברים. מורסה עלולה לפרוץ את דרכה פנימה, ולהדביק בחיידקים את השיניים השכנות, וחוזר חלילה.
  • נסיגה – בוודאי כבר שמעתם את המושג "נסיגת חניכיים", ואולי אך זיהיתם אותו אצלכם. אותם חלקים בבסיס השן שהיו מכוסים בעבר ברקמת חניכיים וורדרדה ובריאה נראים להם גלויים לחלוטין, צהבהבים, ולעיתים כואבים. השן שלכם תהיה פחות מוגנת, יותר חשופה להתקפות, ובעצם חשופה יותר למחלות חניכיים.
  • דלקת חניכיים – לדלקת יש הגדרה רפואית, וכל מיני סימנים. כשהרופא שלכם אומר לכם שיש לכם דלקת, בשיניים או בכל מקום אחר, הוא בעצם רואה מצב בו יש נפיחות, כאב, ולרוב אדמומיות. הדלקת עלולה, עם הזמן, לפגוע עוד ועוד בחלל הפה, ולכן יש לטפל בה בהקדם האפשרי.

ההמלצה הכי טובה ששמעתם בחיים!

אנחנו לא מתלוצצים כלל וכלל, כשאנחנו ממליצים לכם בחום עז לגשת לרופא שיניים לבדיקה כללית של מצב הפה והלסת שלכם בהקדם האפשרי. הדרך הטובה ביותר להימנע ממצבים מורכבים של מחלות חניכיים בפה היא מניעה שלהם, ובמידה ומשהו התחיל להתפתח – הטיפול המוקדם.

הרשימה הנ"ל הכוללת שלושה מצבים מוכרים ונפוצים (דלקת חניכיים, נסיגת חניכיים ומורסה), היא רק רשימה חלקית. יכול להיות שיש לכם משהו אחר, או נטייה מסוימת, ושאתם בקבוצת סיכון זו או אחרת. כאשר רופא שיניים מקצועי בוחן את הפה שלכם בבדיקה מלאה, הוא יוכל לומר לכם כיצד עליכם לפעול בכדי למנוע התפתחות של מחלות חניכיים בפה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה