מחזור מדלת לדלת

מחזור מדלת לדלת

עיריית חדרה ותאגיד המחזור תמיר יחלקו חומרי הסברה בבתי התושבים, כדי להטמיע את השימוש בפחים כתומים, המיועדים למחזור אריזות

עם הצבתם של פחים כתומים ברחבי העיר, יוצאים עיריית חדרה ותאגיד תמיר במסע הסברה נרחב בנושא מחזור פסולת ביתית, ובעיקר מחזור אריזות.

כחלק ממדיניותה לאחריות סביבתית ומתוך מודעות לחשיבות הקיימות, מקדמת העירייה את נושא ההפרדה ומחזור פסולת בעיר.

בנוסף להצבת הפחים הכתומים תחל בקרוב גם חלוקה מדלת לדלת של סל רב פעמי ועלון הסברה בבתי התושבים, במטרה לסייע לתושבי העיר להפריד אריזות בקלות ונוחות מרבית. בנוסף,

בהמשך השנה יבוצעו פעילויות חינוכיות בגני הילדים, בבתי הספר ותכנים חווייתיים גם לאוכלוסייה הבוגרת. מטרת המאמץ ההסברתי, לעודד יותר ויותר תושבים להצטרף למהפכת המחזור ולהתחיל להפריד אריזות כבר בבית.

מתקני המחזור הכתומים המוצבים ברחבי העיר הם בעלי קיבולת גדולה מבעבר, ומיועדים לאיסוף פסולת אריזות עלפי חוק האריזות.

החוק להסדרת הטיפול באריזות התשע"א 2011 מטיל, בין היתר, על יצרני ויבואני מוצרים, למחזר פסולת אריזות של המוצרים בהתאם ליעדי מחזור הקבועים בחוק (יעדים שונים לחומרי אריזות שונים).

הפחים הכתומים מיועדים פסולת אריזות מכל הסוגים (מלבד זכוכית וקרטון), ריקות מתכולתן, כולל אריזות פלסטיק של מוצרי מזון (למשל אריזות של מוצרי חלב או קופסאות של סלטים; שקיות ניילון; אריזות קלקר; אריזות של מוצרי היגיינה (כמו שפופרות משחת שיניים או בקבוקי סבון נוזלי); שקיות חלב; שקיות מזון (כמו אריזות אורז או עדשים); שקיות של חטיפים; שקיות אריזה מפלסטיק ועוד; אריזות מתכת כמו קופסאות שימורים, מכלים של דאודורנטים ושל תרסיסים שונים, אריזות של תחליפי חלב לתינוקות, אריזות של מוצרי טיפוח וכדומה; קרטוני משקה, חלב ומיץ. יצוין כי קרטוני המשקה עשויים מקרטון ומפלסטיק שנועד למנוע את נזילת הנוזלים ועל כן יש להפרידם לפח הכתום ולא לפח הנייר.

בעת השלכת האריזות יש להקפיד שיהיו ריקות משאריות מזון, כדי לא לפגוע בתהליך המחזור. מדובר בכל סוגי האריזות, למעט אריזות נייר ואריזות זכוכית.

האריזות נאספות מהפח הכתום, מועברות לתחנת מיון, ממוינות לפי סוג החומר, ונשלחות למפעלי מחזור שונים בארץ ובעולם.

אריזות הפלסטיק עוברות מיון, גריסה ושטיפה ומעובדות כחומר גלם ממוחזר בתעשיית פלסטיק, לייצור מגוון מוצרים לחקלאות, ביגוד, תשתית ואריזות חדשות.

אריזות המתכת עוברות התכה במפעלי המתכת ומשמשות לייצור מוצרים בתעשיית הבניין ומוצרי מתכות.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה