מזמינים פרחים באונליין? שישה טיפים שחשוב לדעת

מזמינים פרחים באונליין? שישה טיפים שחשוב לדעת

הם יפהפיים ומעוררי השראה, בעלי מרקם, צבע וריח המשמחים את הלב ומעוררים שקט ורוגע בכל מי שמתבונן בהם. פרחים. ישראלים אוהבים לקבל ולהעניק פרחים כמתנה לאירוע מיוחד וגם כזר לשבת.
רבים מבקשים לחסוך את הביקור בחנות הפרחים ולהזמין זר יפהפה דרך האינטרנט.

אולם ראוי לזכור שפרח הוא דבר חי, ולכן הזמנת פרחים אונליין דורשת תשומת לב מיוחדת.
במדריך זה ריכזנו עבורכם שישה טיפים שיבטיחו שביעות רצון מלאה מהזמנת הפרחים הבאה שלכם.

טיפ1#: הזמינו מחנות פרחים מקומית ואמיתית
דלגו על המתווכים והגיעו ישר למקור

"ישראל מהווה שוק אינטרנט חי ותוסס, אולם פעמים רבות זה על חשבון הצרכנים. מדוע? מכיוון שבשנים האחרונות קמו מספר אתרי אינטרנט להזמנת פרחים, שכלל אינם חנויות פרחים. באמצעים שיווקיים ותוך הקצאת משאבים גדולים לפרסום, אותם אתרים משיגים הזמנות מלקוחות, וכל הזמנה עוברת לחנות פרחים אמיתית שתספק אותה, כאשר חנות הפרחים משלמת עמלה יקרה למשווק" מספר לנו הבעלים של "משתלת הסחלב" בראשון לציון המחזיקה חנות פרחים במקום וגם בעלת חנות אינטרנטית למשלוח פרחים אונליין (למידע נוסף לחצו כאן).

המשמעות היא, שאתם כצרכנים מקבלים זר פרחים ששולמה בגינו עמלה לצד שלישי. החדשות הטובות הם שאפשר לחסוך את העמלה הזו, ופשוט לדלג על המתווך. מה טוב בזה? תקבלו מחנות הפרחים האמיתית זר פרחים מושקע יותר, בזכות החיסכון בדמי התיווך.

שורה תחתונה: לפני שאתם מתרשמים מיופי הזרים, ראשית ודאו שאתר הפרחים אליו הגעתם הוא חנות פרחים אמיתית ולא משווק אינטרנטי. חנות עם כתובת פיזית – ועדיף חנות פרחים הקרובה לבית של האדם עבורו אתם מזמינים, כדי שהזר שבחרתם לא ייאלץ לעבור דרך ארוכה ומתישה באקלים הישראלי החם והלח.

זו גם הדרך לתמוך בעסקים מקומיים, וגם הדרך להבטיח שתקבלו זר פרחים יפהפה מחנות ששמחה למכור לכם, מכיוון שחסכה את דמי התיווך היקרים.

טיפ2#: קראו ביקורות על חנות הפרחים
מאחורי הקלעים של ההצגה, אפשר להכיר באמת את השחקנים

הטיפ הזה הוא המשך לקודם. כשאתם מחפשים בגוגל לרכוש זר פרחים, אל תקלידו בשורת החיפוש את המילה "פרחים" – כי דבר ראשון תראו לנגד עיניכם פרסומות לאותם משווקים בעלי תקציבים אדירים שגובים עמלות מחנויות פרחים מקומיות.

במקום "פרחים", הקלידו בגוגל את ביטוי החיפוש "חנות פרחים ב___" לדוגמה, "חנות פרחים בראשון לציון" אם האדם עבורו אתם מזמינים את הזר גר שם.
ביטוי החיפוש "חנות פרחים ב___" יציג בפניכם שורה של חנויות פרחים אמיתיות בעלות נוכחות פיזית במקום רלבנטי עבורכם.

בשלב הבא, אנו ממליצים לכם לעבור על הביקורות אשר מתפרסמות עבור כל חנות פרחים המופיעה בתוצאות החיפוש של גוגל. גם בפייסבוק ניתן לחפש, אם כי זהו חיפוש שייקח לכם יותר זמן – בעוד הביקורות בגוגל מרוכזות ברשימה אחת שניתנת לגלילה, הביקורות בפייסבוק נמצאות בדף העסקי הספציפי של כל חנות וחנות. אז אם למשל חברה סיפרה לכם על חנות פרחים מומלצת, תוכלו לחפש בפייסבוק את הדף העסקי שלה, ושם לראות תמונות ולקרוא שיתופים של לקוחות.

מדוע חשוב לקרוא ביקורות? כמו בכל תחום, ביקורות מצד לקוחות אמיתיים נותנות הצצה חושפנית, מאחורי הקלעים, למה שנמצא מעבר ל"הצגה" השיווקית. כך למשל, בחיפוש פשוט בגוגל תזהו שמותג הפרחים הגדול והמוכר בישראל מקבל ציונים נמוכים וביקורות זועמות, ולעומתם, חנויות הפרחים המקומיות זוכות לציונים גבוהים ולשבחים.

טיפ3#: לפני ההזמנה הראשונה, התקשרו לחנות
עבור דייט ראשון, שיחת טלפון מאפשרת היכרות טובה יותר מהקלקה

ברכות! מצאתם חנות פרחים מקומית עם ביקורות מעולות ברשת, אז אפשר כבר להיכנס לאתר ולהזמין, נכון? כן, אבל אם תרצו ממש להיות מקצוענים בהזמנה, ולקבל את הזר המהמם עליו חלמתם, אנו מציעים לכם לעשות צעד נוסף – לקחת את הטלפון ולחייג לחנות.

מדוע? עם כל הכבוד לביקורות, אין כמו תחושת הבטן שלכם לגבי האדם שנמצא מולכם בשיחה. ובכל עסק הכלל הוא שאיכות השירות שהלקוח מקבל תואמת לאיכות המוצר שהוא יקבל. כלומר, אם עונים לכם בצורה אדיבה, ואם מספקים מענה מקיף ומקצועי לשאלות שלכם, אם מעניקים לכם ייעוץ בעל ערך, בקיצור אם אתם מרגישים שבאמת אכפת לאיש או אשת הפרחים בצד השני של הקו מהזר שלכם, זהו סימן בדוק לכך שעשיתם בחירה מצוינת ואפשר להתקדם להזמנת הפרחים.

מניסיון שלנו, שווה להשקיע את הכמה דקות האלה, כאשר מדובר בחנות פרחים שעוד לא הזמנתם ממנה אף פעם. ברגע שתחושת הבטן שלכם תהיה רגועה, כי גם הביקורות ברשת מעולות וגם אתם עצמכם קיבלתם שירות מצוין, מכאן והלאה תרגישו חופשיים, בהזמנות הבאות, לגלוש לאתר של החנות ופשוט להזמין אונליין בכמה הקלקות, בלי לדבר עם נציג.

טיפ4#: טריות ורעננות חשובים לא פחות מיופי

מה שעובד באוכל, עובד גם בפרחים: טרי זה בריא, לעיניים וגם ללב

אחד הדברים החשובים, כשאתם בקשר עם חנות פרחים אמיתית, הוא האפשרות להתייעץ בנוגע לטריות ורעננות, שני פקטורים לא פחות חשובים מיופי, כשאתם רוצים לקבל או להעניק זר פרחים מהמם ואת החוויה הרגשית שבאה איתו.

אילו פרחים נמצאים עכשיו בעונה? אילו פרחים טריים ורעננים נמצאים כעת במלאי של החנות?
טיפ מקצועני: אלא אם יש לכם, או לאדם אליו אתם שולחים, העדפות מאוד ספציפיות בנוגע לפרחים שאתם או הם אוהבים, לכו עם מה שטרי כרגע בחנות – כי הבוהק הרענן של פרח צעיר מענג את העיניים ואת הלב לא פחות מיופיו, וזה גם מה שיבטיח הנאה לימים רבים ולא לזמן קצר.

לדוגמה, פרח הליזיאנטוס נמצא בסוף מאי, כלומר בשלהי האביב בשיא פריחתו, ואילו האדמונית נמצאת בזמן זה כבר אחרי השיא שלה, בסוף שלב פריחתה.

בהזמנת זר פרחים, הרשו לעצמכם להיות ספונטנים ולהישען על המלצות צוות החנות. אם כבר ראיתם שיש להם קהל לקוחות מרוצה דרך הביקורות ברשת, ואם גם אתם התרשמתם לחיוב מהשירות והמקצועיות שלהם, תנו להם להמליץ לכם על זר מתאים, גם מבחינת האירוע וגם מבחינת הרכב הפרחים בזר. עברו על התמונות בדף הבית באתר תוך כדי שאתם מתייעצים, כי סביר להניח שחנות הפרחים תמליץ לכם על משהו שנמצא בדף הבית שלה. בסוף, כמובן, ההחלטה היא שלכם.

טיפ5#: שימו לב לתנאי המשלוח

מה שהוזמן, צריך גם להגיע בזמן

כשאתם מזמינים פרחים, יש סיכוי טוב שאתם צריכים שהמשלוח יגיע בזמן ספציפי למקום ספציפי.
שימו לב לקרוא באתר חנות הפרחים, ובמיוחד בדף ההזמנה, על מדיניות המשלוח. האם אפשר לקבוע שהפרחים יגיעו ביום מסוים? האם אפשרי אפילו להזמין טווח של שעות, כדוגמה שעות הבוקר, הערב וכו'? שימו לב גם לעלויות המשלוח, האם העלות סבירה או מוגזמת?

כדאי גם שתבדקו את נושא האחריות. אם זר הפרחים לא מגיע בזמן, או מגיע בצורה שאינה משביעת רצון, האם ישנה אחריות שניתן להפעיל?

עוד ראוי לציין את החשיבות של להזמין מוקדם – ככל שתבצעו את הזמנת הפרחים מוקדם יותר, כך תבטיחו שהמשלוח יגיע במועד, וגם אם יש פרח מיוחד שחשוב לכם שיהיה בזר, כזה שנמצא בכמות קטנה במלאי של החנות או לא נמצא בכלל, אם תזמינו מוקדם תאפשרו לצוות חנות הפרחים מספיק זמן לשריין עבורכם את הפרח, או להשיג אותו.

טיפ6#: כתבו ביקורת ברשת
השאירו חותם, שיעזור ויסייע לבאים אחריכם

קיבלתם את הזר (או האדם עבורו הזמנתם)? עכשיו סכמו את החוויה בכמה מילים בגוגל או בפייסבוק, או בכל אתר דירוג אחר להעדפתכם. מדוע? דבר ראשון, כדי "לסגור מעגל" ולהעניק שירות טוב ללקוחות הבאים אחריכם (ראה מידע נוסף במדור צרכנות). כמו שאתם קיבלתם עזרה מלקוחות קודמים, עכשיו התור שלכם לעזור. ודבר שני, יש סיכוי שהחנות תראה את הביקורת שלכם ותגיב. אם זו ביקורת טובה, הרי פתחתם מערכת יחסים טובה עם החנות, ובהזמנה הבאה שלכם תזכירו את זה ואולי תקבלו צ'ופר מפנק… ואם זו ביקורת שלילית, הרי נתתם לחנות הזדמנות להשתפר בפעם הבאה. וגם זה חשוב.

לסיכום, אין כמו זר פרחים יפהפה כדי לשמח את העין ואת הלב, אולם ראוי להקדיש תשומת לב מיוחדת לאופן ההזמנה שלהם דרך האינטרנט. אנו מקווים שטיפים אלה עזרו לכם להבין כיצד להבטיח חוויה נעימה ומענגת בהזמנת הפרחים הבאה שלכם.

קרדיט: freepik

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה