מוצרי יודאיקה ומתנות יודאיקה – מתי זה מתאים?

אם אתם לא גרים בירושלים ואינכם מסתובבים במרכז העיר הירושלמית, סביר להניח שלא יצא לכם להיתקל ביותר מדי חלונות ראווה המציגים מוצרי יודאיקה. אם אתם חילונים, סביר גם להניח שכל הנושא של מתנות יודאיקה מסתכם אצלכם בפמוטים, כוס קידוש או קערה לפסח. בפועל, עולם היודאיקה הוא עולם גדול ורחב מאוד, המציע לכם מגוון רחב של מוצרים לבית ומתנות, המתחברים כולם לניצוץ היהודי שיושב בכל אחד מאיתנו, גם אם איננו מודעים לו ואיננו מטפחים אותו בצורה דתית. יודאיקה הוא למעשה מונח גג הכולל בתוכו את כל הנושא של אומנות יהודית, קרי אומנות המבוססת על סממנים יהודיים: מנהגים, סמלים, פעולות דת, מצוות וכדומה.

מגוון רחב של מוצרים ומתנות שלא הכרתם בעולם היודאיקה

לצורך העניין, שרשרת זהב עם מגן דוד היא יודאיקה לכל דבר ועניין. פמוטי חרסינה בעיצוב מודרני, הנושאים עליהם, או שכלל לא נושאים עליהם סממן יהודי ספציפי נוסף, גם הם יכולים להיחשב ליודאיקה. תמונות לתלייה בבית או במשרד, המתארות מציאות יהודית אופיינית, הן יודאיקה. ישנן מתנות יודאיקה רבות שאפשר בקלות לחבר אותן עם עולם הדת ועם האוכלוסייה הדתית בישראל, אך לצידן ישנם גם אין ספור מוצרי יודאיקה שמגיעים היישר מתוך המיינסטרים הישראלי, שיכולים להתאים לכל אדם שמזהה את עצמו כיהודי, גם אם חילוני גמור, ושאותם תוכלו להעניק כמתנות לשלל אירועים ובשלל הזדמנויות.

אבל מתי מתאים לתת מתנות יודאיקה?

ובכן, אופייה של מתנה, ולא משנה אם מדובר ביודאיקה או בכל מתנה אחרת, תלוי במידה רבה בטיב האירוע שלכבודו אתם רוצים להעניק את המתנה מלכתחילה, בזהותו של מקבל המתנה ובמסר שאתם רוצים להעביר לו. כאשר אתם מתארחים אצל חברים או קרובי משפחה, מתנות יודאיקה יכולות מאוד להתאים. כאשר אתם מתארחים אצל אורחים מחו"ל זה יכול להתאים אף יותר. אבל מתנות יודאיקה יכולות להתאים גם כמתנת יום הולדת לנער או נערה בגיל העשרה, כשהפעם תוכלו לבחור בצמיד או שרשרת עם מגן דוד, ולא בפמוטים או קערת פסח.

היכן נכון לקנות מוצרי יודאיקה?

אם אתם רוצים יודאיקה איכותית ומגוונת, תוכלו למצוא באתר ברוך שטרן מתנות יודאיקה ולראות דוגמאות ישירות מכסא המחשב בבית. לחילופין, תוכלו לבקר בחנויות יודאיקה ייעודיות המציעות מוצרי יודאיקה כליבת העסקים שלהן. אלו הם למעשה שני המקומות המומלצים ביותר לרכישת יודאיקה על שלל צורותיה.

למוצרי יודאיקה בברוך שטרן לחצו כאן

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה