מונג'רו – הדור הבא של התרופות

מונג'רו – הדור הבא של התרופות

טיפול תרופתי בהשמנת יתר כבר הפך לטיפול שגרה שמצליח לסייע מאד לאנשים שסובלים מהשמנה. בכל מקום סביבנו אנחנו שומעים על אנשים אשר הצליחו לרזות בעזרת זריקות הרזיה שונות, אבל כדאי לדעת שאחת מתרופות ההרזיה היעילות ביותר עדיין לא נמצאות בישראל, וצפויה להגיע רק בשנה הקרובה. זריקת ההרזיה מונג'רו היא תרופת הרזיה שהוכיחה במחקרים כי היא מצליחה להפחית במשקל בכמות גדולה במיוחד, וסייעה לנבדקים לשמור על המשקל לאורך זמן. בארה"ב משמשת מונג'רו לטיפול בחולי סוכרת, וע"פ ההערכות בקרוב היא תקבל גם אישור לטיפול בהשמנה.

מונג'רו – זיכרו את השם

אז ממה נובעת ההתלהבות הגדולה מזריקת ההרזיה מונג'רו? מרבית התרופות להורדה במשקל פועלות במנגנונים שונים של דיכוי התיאבון והשראת שובע, ואילו מונג'רו פועלת במנגנון משולב אשר מגביר את האפקטיביות שלה. החומר הפעיל הינו טירזפטייד, המהווה נגזרת סינטטית של ההורמון הטבעי GIP אשר משפיע על הפרשת האינסולין מתאי הלבלב. בנוסף משפיעה הזריקה על קולטנים מסוג GLP1, ובכך מסייעת גם בהאטת קצב התרוקנות הקיבה לאחר ארוחת והפחתת הסוכר שמשתחרר מהכבד אל הדם. במילים אחרות – מונג'רו משפיעה גם על הפרשת אינסולין, גם על תחושת השובע וגם על דיכוי התיאבון. יתרה מכך, המנגנונים שמעצימים זה את זה מסייעים גם בשמירה על המשקל החדש לאורך זמן, זאת בשל יכולתה של מונג'רו לעכב תהליך בגוף שנקרא "התאמה מטאבולית", שבמסגרתו הגוף תמיד שואף לחזור למשקל המקורי לאחר דיאטה (Set-point), וזו גם הסיבה לכך שרוב האנשים שיורדים במשקל בדיאטה – עולים בחזרה.

מונג'רו מככבת במחקרים

יעילותה של מונג'רו נבחנה בשורה של מחקרים מדעיים שהוכיחו תוצאות מרשימות. מונג'רו במינון גבוה הצליחה לגרום לירידה במשקל של 12.5 ק"ג בתוך 40 שבועות, והובילה בפעם ניכר על פני תרופות הרזיה אחרות שנבדקו מולה. עם תום המחקר הצליחו המשתתפים לשמור על המשקל החדש למשך כמה שנים. תוצאות מרשימות אלה מציבות את מונג'רו בחזית המהפכה בטיפול בעודף משקל, והופכות אותה לכלי יעיל אשר יכול למנוע את הצורך בניתוחים בריאטרים בקרב אנשים עם השמנת יתר.

איך ניתן לקבל מונג'רו?

לפי שעה מונג'רו עדיין לא נמצאת בישראל, אבל ממש כמו זריקת ההרזיה וויגובי גם היא  צפויה להגיע בשנה הקרובה, ולקבל אישור לטיפול בהשמנת יתר תחת תנאים מסוימים. חשוב לזכור כי גם מונג'רו לא יכולה להילקח בלי מסגרת של תוכנית טיפול מקיפה, אשר כוללת פיקוח רפואי וליווי תזונתי. במרכז הרפואי ד"ר רז מטפלים במגוון תרופות הרזיה שניתנות בשילובים שונים כדי למקסם את יעילות הטיפול ולהפחית תופעות לוואי, וגם מונג'רו צפויה להצטרף לרשימת התרופות שיינתנו למטופלים. תהליך הטיפול במרכז הרפואי לטיפול בהשמנה מפוקח ע"י רופא לאורך כל הדרך, ודיאטנים קליניים שמלווים את המטופל או המטופלת, מבצעים התאמות תזונתיות שיאפשרו להם לשמר את המשקל החדש לאורך זמן. המסגרת הטיפולית מסייעת להשלים את תהליך ההרזיה באופן מבוקר ויעיל, עם מינימום תופעות לוואי, תוך פיקוח רפואי בזמינות 24/7 של המרכז. כבר עכשיו ישנם מטופלים של המרכז אשר הצליחו להוריד עשרות ק"ג במשקל, וההערכות הן כי מונג'רו תסייע בהתאמת טיפול יעיל אף יותר, שגם הוא צריך להתבצע תחת פיקוח רפואי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה