מוות עקב רשלנות רפואית: מה יהיו מרכיבי התביעה?

מוות עקב רשלנות רפואית: מה יהיו מרכיבי התביעה?

מוות עקב רשלנות רפואית הוא עילה לתביעה מסוג מיוחד שמוגשת לבית המשפט כשאדם נפטר כתוצאה מפעולות רשלניות של הנאשם.

מוות עקב רשלנות רפואית הוא עילה לתביעה נגד נאשם שגרם למות מטופל, ברשלנות או כתוצאה מפעולה מכוונת כלשהי.

תביעת הרשלנות מוגשת על ידי בני המשפחה של המנוח נגד הצד האחראי על המוות. למרות שטיעוני התביעה משתנים בין המקרים, תביעות מסוגים אלו מוגשות בדרך כלל על ידי בני המשפחה שנותרו בחיים.

מתי ניתן לתבוע פיצויים על מוות עקב רשלנות רפואית?

תביעת פיצויים על מוות עקב רשלנות רפואית יכולה להיות מוגשת לאחר שאדם נפטר כתוצאה מפגיעה אישית שנבעה מפעולתו הפסולה של הנאשם. מצב זה נקרא מוות בעוולה והוא יכול להתרחש במגוון מצבים, כולל:

כשהמטופל מת כתוצאה משלנות רפואית של הרופא המטפל

אם הרופא לא אבחן בזמן מצב רפואי, או אם הרופא לא נקט במידת הזהירות המצופה ממנו ברמת הטיפול שנתן, והמטופל נפטר כתוצאה מכך, יתכן שתהיה עילה לתביעה בטענת מוות עקב רשלנות רפואית שתוגש נגד הרופא.

מוות עקב רשלנות רפואית של הרופא המרדים

אם המטופל נפטר על שולחן הניתוחים כתוצאה ממתן חומר הרדמה במינון גבוה מדי, זוהי עילה נוספת להגשת תביעת רשלנות רפואית.

מוות כתוצאה ממינון שגוי של תרופות

במקרה שהרופא רשם למטופל תרופות שגויות או מינון שגוי של תרופות, וצריכת התרופות הובילה למות המטופל, לבני המשפחה תהיה עילה להגשת תביעה בטענת מוות עקב רשלנות רפואית.

אלה רק כמה דוגמאות למקרי מוות עב רשלנות רפואית

תביעות בטענות מוות עקב רשלנות רפואית יכולות להתבסס כמעט על כל מקרה שבו המטופל נפטר כתוצאה מטיפול שגוי, אבחון שגוי, או העדר טיפול הולם בזמן, למרות שיכול להתקיים חריג בולט ביחס לפגיעות במהלך הטיפול שגרמו למוות.

לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום רשלנות רפואית על מנת לבחון היטב ולעומק את נסיבות המקרה ולקבוע האם קיימת עילה להגשת תביעה.

מה עורך הדין צריך להוכיח?

כדי לחייב את הנתבע בפיצויים בתביעת מוות עקב רשלנות רפואית, עורך הדין של התובעים צריך להוכיח שהמטופל היה אמור להישאר בחיים בעקבות הטיפול.

במקרה זה, עליו להוכיח את ההתנהלות הרשלנית של הרופא, ולהראות כי הנאשם היה חייב למטופל את חובת הזהירות, אך הפר חובה זו, ושהפרת החובה הייתה סיבה ישירה למוות, וכי המוות גרם לנזקים שכרוכים בפיצויים הנתבעים במסגרת התביעה.

מי יכול להגיש תביעה בטענת מוות עקב רשלנות רפואית?

תביעה בטענת מוות עקב רשלנות רפואית מוגשת ברוב המקרים על ידי בני המשפחה של הנפטר, כמו למשל בן או בת הזוג, הורים לקטינים, וקטינים יכולים לתבוע פיצויים בגין מוות של הורה, על ידי ייצוג של אפוטרופוס שממונה על ידי בית המשפט.

ברוב המקרים, קרובי המשפחה המורחבת, כמו בני דודים, דודות, דודים או סבים וסבתות יכולים גם הם לתבוע, אבל חשוב להבין שככל שהקשר המשפחתי מרוחק יותר, כך יהיה קשה יותר לקבל סעד משפטי במסגרת התביעה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה