מה צריך לעבור כדי לפתוח סטארט אפ

מה צריך לעבור כדי לפתוח סטארט אפ

ישראל היא בירת ההייטק העולמית, או לפחות ככה אנחנו אוהבים לחשוב. ככה או ככה, העובדות לא משקרות: בכל שנה קמות כאן אלפי חברות סטארט אפ, וחלק מהן הופכות לענקיות בינלאומיות. למעשה, בחציון הראשון של השנה שעברה החברות השונות הצליחו לגייס סכום שעולה על 300 מיליארד דולר!

נראה שכל כך הרבה ישראלים נדבקו בחיידק היזמות, וסביר להניח שאם התגלגלתם לכאן, גם אתם. ועם זאת, תהליך הקמת סטארט אפ נראה לרוב היזמים (צעירים או מבוגרים) קשה במיוחד. אנחנו לא כאן כדי להפריך את הטענה. אין ספק שיש לכם דרך לעבור, אבל דעו שהדבר לגמרי אפשרי.

יש לכם רעיון מעולה למוצר שיכול לשנות חיים של אנשים? חושבים שיש לכם את מה שנדרש כדי להקים סטארט אפ מצליח? הגעתם למקום הנכון.

נתחיל בבסיס

אפשר לסכם את המושג יזמות במשפט: מציאת פיתרון יצירתי לבעיה. כמובן שהבעיה צריכה "לכאוב" מספיק, ושהמוצר צריך לספק את הסחורה על מנת שיהיה רווחי, אבל זאת נקודת המוצא שלנו.

המצאת, ייצור ושיווק מוצרים שיכולים לשנות לטובה חיים של מיליוני אנשים. בסופו של דבר, זה מה שבאנו לעשות כאן: להפוך את העולם למקום יותר טוב.

הדרך מהרעיון הראשוני למוצר הפיזי והמוגמר ארוכה, ויש כמה מאפיינים שחשוב לקחת בחשבון לפני שתצאו לדרך: זמן, מחקר, מוצר ומשאבים.

בואו נדבר בהרחבה על התהליך.

השלבים בהקמת סטארט אפ מוצלח

כמו בכל פרויקט גדול חשוב להניח קודם כל בסיס איתן.

מחקר הוא הבסיס של הבסיס. הרעיון תמיד נראה ורוד יותר בדמיון שלנו, ומחקר הוא הדרך היחידה להוכיח שהוא באמת ישים. נסו לחשוב על הבעיה שאתם מנסים לפתור והלקוח האידיאלי – כמה הרעיון שלכם חדשני, איזה התנגדויות יכולות לעלות, מה היתרונות והחסרונות ואיך אותו מוצר ישפיע על החיים של הלקוח. התחילו לחשוב גם על המיתוג של החברה.

תוכנית עסקית היא השלב השני. אחרי שביצעתם מחקר מעמיק והנחתם את היסודות, הגיע הזמן לגבש תוכנית עסקית ואסטרטגיה. אל תפחדו לרדת לרמת המיקרו. שימו את קהל היעד שלכם במרכז. מומלץ לבצע את התהליך הזה עם עוד שותף.

בעתיד הלא רחוק תרצו לגייס הון, לכן חשוב שהתוכנית העסקית תהיה מקיפה. אף משקיע פוטנציאלי לא יעשה לכם חיים קלים, אם תעבדו קשה עכשיו תוכלו לקצור פירות מהר יותר.

בניית צוות מנצח זה השלב השלישי. אף אחד לא מצפה מכם להיות הכי טובים בהכל. חוץ מזה, עבודה קבוצתית מעלה את הסיכויים של הפרויקט להצליח. הייטק הוא לא עולם של זאבים בודדים. צוות חזק יוכל לעזור לכם לתכנן את המוצר טוב יותר.

פיתוח המוצר (מה? איך הגענו לפה?!). אתם לא מדמיינם, זה השלב הבא. מה שרוב היזמים עושים הוא להשיג מימון קטן וראשוני מהמעגלים הקרובים, רק לצורך ייצור פרוטוטיפ. על הנייר, זה שלב מספיק מתקדם כדי להתחיל לחפש מימון גדול יותר, אבל תהליך גיוס כספים יכול לקחת משהו כמו חצי שנה ולכן עדיף לכם למצוא אפשרויות מימון מהירות יותר.

רישום פטנט הוא אופציה, זה לגמרי נתון להחלטתכם. ההליך כרוך בפרוצדורה והוצאת כספים נוספת, ועם זאת, זה צעד שיכול לעזור לחברה לגייס משקיעים בתעשיות מסוימות.

אחרון וחביב – גיוס משקיעים. טיפ קטן: חפשו משקיע שחולק איתכם את אותו הויז'ן ורעב להצלחה.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה