מה חשוב לדעת על מיגון מעלית?

מה חשוב לדעת על מיגון מעלית?

בעידן שבו ישראל צומחת לגובה, ובכל מקום צצים עוד ועוד בניינים רבי קומות, הן למגורים והן למשרדים, מעלית היא תשתית חיונית מאוד. השימוש האינטנסיבי במעלית עלול לשחוק אותה, ולהפוך אותה לבלתי תקינה עם הזמן, ולכן מוצעת האופציה של מיגון מעלית. בעמוד זה תמצאו מידע מקיף לגבי אפשרויות המיגון השונות, חשיבותן והדגשים העיקריים בבחירת הפתרון האופטימלי.

מתי חשוב למגן את המעלית?

מצב אחד שבו חשוב במיוחד למגן את המעלית הוא כשמתבצע שיפוץ בבניין (למשל תמ"א 38) או "רק" באחת הדירות. במקרים אלה המעלית משמשת להעברת צבע, שעלול להישפך וללכלך את המעלית, וגם להעברת חומרי בניין כמו מלט או גבס שגם הם עלולים לגרום ללכלוך ולפגיעות אחרות בתא שמסיע את האנשים בין הקומות.

גם כשמעבירים ציוד עבודה גדול וכבד חשוב מאוד להשקיע בפתרון מיגון מעלית – מפני שהציוד עלול לגרום לחבטות וחבלות שישביתו את המעלית וכך יגרמו נזק חמור.

הכדאיות הכלכלית של מיגון מעליות

מיגון המעלית מחייב כמובן השקעה כספית. באופן טבעי רובנו מנסים לצמצם את ההוצאות ככל האפשר, אבל חשוב לזכור שתיקון מעלית שניזוקה במהלך הובלת ציוד מסורבל או חומרים כמו בטון וגבס עלול לעלות ביוקר – ולמעשה המחיר שתשלמו עבור שיפוץ המעלית יהיה גבוה בהרבה מהעלות של דיפון המעלית לצורך הגנה עליה.

האפשרויות השונות של מיגון המעלית

נהוג לחלק את חליפות המיגון למעליות לשתי קטגוריות: חליפות מיגון מבד וחליפות מיגון מעץ. חליפות הבד זולות יותר בהשוואה לחליפות העץ, ומבחינת רמת המיגון הפרמטר העיקרי הוא איכות הפתרון ולא סוג החומר שממנו עשוי הדיפון.

כשבוחרים מיגון מעלית מעץ חשוב לוודא שעובי הלוחות הוא לפחות 16 מ"מ, כדי לספק את רמת ההגנה הנחוצה. דגש נוסף הוא הגימור – פורמייקה או עץ גלוי, כך שתישמר רמת אסתטיות נעימה לעין גם בתקופת השיפוצים.

היתרונות של חליפת מיגון מבד

מיגון מעלית באמצעות חליפת בד מספק יחס עלות תועלת משתלם. מוצר זה מחזיק מעמד במשך שנים רבות מבלי להישחק או להתבלות, ולכן החברות שזקוקות לפתרון מיגון למעליות במבנים שבהם הן פועלות יכולות להשתמש בחליפות הבד שוב ושוב, ושוב, ושוב – בתנאי כמובן שמדובר במיגון איכותי. קריטריון אחד הוא מספר השכבות של חליפת המגן, כש-3 שכבות הן ערובה לאיכות גבוהה. קריטריון שני הוא העובי – מוצרי שיכוך שמצטברים לעובי של 25 מ"מ בשילוב תפרי אורך יבטיחו את החוסן הדרוש לחליפה ואת ההגנה הנכונה למעלית.

מיגון מעליות – לא לשכוח את הרצפה

באופן טבעי לצד ההגנה על דפנות המעלית, חשוב מאוד לשמור גם על הרצפה. לשם כך פותח פתרון ייעודי – מיגון רצפה עם אריחים יצוקים שמתאפיינים גם בעמידות מרבית וגם ביכולת לספק את מעטה ההגנה הנחוץ לכל מעלית, גם כשמובלים בה חומרים אגרסיביים וציוד כבד.

 

 

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה