מה באמת צריך לדעת על אשפוז כפוי? 

מה באמת צריך לדעת על אשפוז כפוי? 

אף אחד מאיתנו לא רוצה לחשוב על האפשרות הזאת, אך זה עלול לקרות לכל אחד: אשפוז שנעשה באופן כפוי. כפי שמעיד השם, לא מדובר על מצב שבו האדם מרגיש שהוא זקוק לעזרה פסיכיאטרית, פונה אל מחלקה מתאימה ובוחר להתאשפז. ההפך הוא הנכון. כאן מדובר על עניין שנעשה ללא החלטת הפרט, ומערכת המשפט היא זו שתהיה מעורבת בדברים. כלומר, ניתן לבצע אשפוז כפוי בהתאם להחלטת בית המשפט. אומנם מדובר על מצבים מאוד חריגים, אך בפועל, זה עלול לקרות לכל משפחה בגלל סיבות כאלה ואחרות. לא אחת קורה שאנשים לא נמצאים במצב שבו הם כשירים לבצע פעולות שונות ובית המשפט גם יכול להגדיר אותם במצב של "לא שפיט". לכן בהחלט ניתן לראות שאשפוז באופן כפוי זו תופעה שעלולה להתרחש, וחשוב מאוד להכיר את לשון החוק בעניין הזה.

אל מי פונים במצב של אשפוז כפוי? 

להגיע למצב שבו בית המשפט דורש לאשפז אדם כלשהו באופן כפוי זה מצב חריג. יחד עם זאת, כאמור, זה בהחלט משהו שעלול לקרות. לכן נשאלת השאלה: מה אפשר לעשות אם אנחנו מוצאים את עצמנו, או בעיקר אחר מהאנשים שאנחנו אוהבים, במצב כזה. אנחנו באופן אישי כבר לא נוכל לעזור לו, שכן מדובר על עניין משפטי לחלוטין. משמעות הדברים היא שאם גם אתם מוצאים את עצמכם היום במצב כזה, אתם חייבים עורך דין שיוכל לסייע. לבחור עורך דין לעניין מורכב כמו אשפוז כפוי זה לא פשוט. הרבה מונח כאן על הפרק ואין ספק שלעורך הדין שלכם יש תפקיד משמעותי. לכן, אם תוכלו לבדוק היטב באיזה עורך דין אתם בוחרים בכל מה שנוגע לאשפוז בכפייה, מה טוב. אשפוז שנעשה באופן כפוי זה לא משהו שקורה בדרך כלל ביום אחד. לכן, ככל שתכניסו לתמונה עורך דין מוכשר כמה שיותר מוקדם, הוא יוכל לעזור לכם בצורה טובה יותר.

איזה עורך דין כדאי לכם לבחור? 

בין אם מדובר על אשפוז בכפייה ובין אם מדובר על סוגיות אחרות שקשורות לתחום הזה, יש לבדוק באיזה עורך דין אתם בוחרים. עורך הדין שלכם צריך להיות אדם שכבר התמודד עם לא מעט מקרים אחרים של אשפוז כפוי. הוא צריך להיות אדם שיש לו מוניטין והוא חייב להיות מישהו שאתם יכולים לסמוך עליו. אשפוז שנעשה באופן כפוי זה צעד משמעותי ביותר ולכן, חשוב שיעמוד לצידכם עורך דין שתוכלו לסמוך עליו. אומנם זה נכון שלרוב עורך דין עם ניסיון וידע גם יהיה אדם שתשלמו לו יותר כסף, אך במקרה כזה זה בהחלט כדאי. החיים שלכם ושל האדם היקר לכם שמעורב בעניין יהיו מושפעים בצורה בלתי רגילה מכל התהליך הזה. לכן, אם תוכלו לבחור עורך דין מתאים שיעזור לכם, מובן שזה כדאי.

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה