מהי הדרך הנכונה לאטום את גג הבית או בניין המגורים?

מהי הדרך הנכונה לאטום את גג הבית או בניין המגורים?

איטום של הקירות והגג של הבית או בניין המגורים נדרש במקרים רבים על מנת שנוכל להיות בטוחים כי המבנה לא יסבול מנזילות ונזקי מים שונים, אשר אם אינם מטופלים בזמן (או שמונעים אותם לחלוטין) עלולים לגרום לנזקים משמעותיים ויקרים מאוד לתיקון. איטום מקצועי של המבנה מבעוד מועד (כלומר – לפני שמתחילה להיווצר רטיבות בתוך הקירות וכו') מבטיח ראש שקט ומבנה יבש לפחות לכמה שנים טובות קדימה. באילו אמצעים אוטמים קירות או גגות של בניינים כיום ומהי הדרך המומלצת עבורכם לעשות זאת?

חומרים מתקדמים וייעודיים ואיטום ביריעות ביטומניות – איטום גג המבנה

תחום האיטום התקדם משמעותית בעידן המודרני, וכיום ניתן למצוא מגוון רחב של חומרים מלאכותיים אשר פותחו ויוצרו במיוחד על מנת לתת מענה לבעיות מסוג זה. חומרים אלו מיועדים לאטום בצורה טובה משטחים שלמים, איטום אשר יחזיק מעמד למשך שנים רבות קדימה ויעמוד בכל תנאי מזג האוויר, דוגמת אלו של חורף גשום וקיצוני במיוחד.

את חומרי האיטום המתקדמים של ימינו מיישמים במגוון שיטות שונות – חומרים מסוימים מרוססים בהתזה על פני המשטח ולאחר שמתייבשים יוצרים שכבה אטומה ואחידה, אחרים נמרחים או מיושמים בשיטות אחרות, אך רובם מצריכים ידע, הבנה, ניסיון ומיומנות על מנת שייושמו בצורה הטובה ביותר.

דוגמה טובה לחומר מתקדם שכזה בו עושים שימוש באיטום אינספור גגות ומבנים בישראל ובעולם כולו כיום, היא היריעה הביטומנית. יריעות אלו עשויות כאמור מחומר מיוחד המכיל שילוב של פלסטיק, גומי וחומרים נוספים, במטרה להעניק למוצר הסופי תכונות רצויות כחומר לאיטום. זאת מאחר וחומרים "סטנדרטיים" ונפוצים יותר, דוגמת בטון, סובלים מבעיות שונות לאורך זמן אשר עלולות לפגום בכושר האיטום שלהם. איטום ביריעות ביטומניות, לעומת זאת, עושה שימוש בחומרים מיוחדים אשר פותחו כאמור במיוחד עבור מטרה זו, ומחזיקים מעמד עשרות שנים (!!!) ללא פגיעה ביכולת האיטום שלהם. כך, הן מונעות מאיתנו את הצורך בשיפוץ ואיטום מחדש של הגג מדי כמה שנים, כמו שקורה במצבים בהם מנסים לקצר תהליכים, לחסוך בעלויות ולהשתמש בחומרים פחות איכותיים ומתאימים.

כיצד לבצע עבודת איטום ביריעות ביטומניות וחומרים מתקדמים אחרים?

עכשיו נשאלת השאלה – נניח ואנחנו מעוניינים לאטום את גג הבית, בניין המגורים או כל מבנה אחר באמצעות יריעות ביטומניות או אחד מהחומרים המתקדמים האחרים בהם עושים שימוש כיום בתחום – מהי הדרך המומלצת לעשות זאת?

ובכן, חשוב להבין כי איטום מקצועי הוא כיום תחום התמחות בפני עצמו, בו עוסקים אנשי מקצוע מנוסים וחברות שלמות המתמחות ספציפית בתחום זה (למשל, על מנת ליישם כהלכה יריעות ביטומניות יש צורך לפנות את הגג לחלוטין, להשתמש בחומרים ספציפיים לצורך יישומן, להתחשב בתנאים הסביבתיים וכו').

במילים אחרות, אם אתם רוצים איטום ביריעות ביטומניות או בחומרי איטום מתקדמים אחרים, באופן אשר באמת יאטום את גג המבנה שלכם למשך שנים ארוכות קדימה וימנע מכם את עוגמת הנפש שבגילוי כתמי רטיבות על הקירות, הדבר החכם לעשות יהיה לפנות לחברת איטום מקצועית – רק כך תוכלו להבטיח איטום מקצועי, איכותי ועמיד לאורך זמן.

צילום: פוטוליה

פורסם על ידי

תגובות פייסבוק

חליוה